2015-05-23, 19:45
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Jag gör inte skillnad på folk. Det är feministerna som gör det. Vita män, särskilt hetersexuella, medelålders män ses som onda.

Att belägga folk med egenskaper pga av deras hudfärg, sexuella läggning och ålder är ju själva defenitionen av såväl rasism, sexism och åldersdiskriminering.

Klart du gör skillnad på folk, det är ganska tydligt när du skriver att feminister gör si och så. Tror du att alla feminister tänker och agerar exakt likadant? Långt ifrån alla feminister är manshatare.
Citera
2015-05-23, 20:14
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Klart du gör skillnad på folk, det är ganska tydligt när du skriver att feminister gör si och så. Tror du att alla feminister tänker och agerar exakt likadant? Långt ifrån alla feminister är manshatare.

Men herregud, om man ska kunna diskutera att samhälleligt fenomen så måste man generalisera. För att svara på din fråga. Nej, jag tror inte att alla feminister agerar och tänker likadant.
Citera
2015-05-23, 20:40
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Vilket kräkmedel till text i länken, men det ligger ju ingen sanning i att hon skulle sagt att män är roten till all ondska, inte ens nästan.
Lite fler citat: (FB) Åsa Romson hetsar mot vita män och får rungande applåder från partiets anhängare.

Att påstå att vita män orsakar dåliga skördar i Sudan, det är att påstå att allt dåligt som sker beror på vita män.
Citera
2015-05-23, 20:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Att vara feminist är ett ideologiskt val, precis som tex att vara nazist.

Finns gott om goda nazister, Oskar Schindler är ett exempel. Det hindrar inte att man kan generalisera att nazister är rätt tokiga människor.
Citera
2015-05-23, 21:52
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Men herregud, om man ska kunna diskutera att samhälleligt fenomen så måste man generalisera. För att svara på din fråga. Nej, jag tror inte att alla feminister agerar och tänker likadant.

Ändå tycker du ju tydligen att det är okej att dra alla över samma kam.

Varför måste man generalisera för att lyfta sin egen åsikt? Låter jävligt kontraproduktivt för mig.

Kan jag t.ex starta en tråd rubriken: "Varför tatuerar SD:are hakkors på bröstet?" ?
Citera
2015-05-23, 21:57
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Att vara feminist är ett ideologiskt val, precis som tex att vara nazist.

Finns gott om goda nazister, Oskar Schindler är ett exempel. Det hindrar inte att man kan generalisera att nazister är rätt tokiga människor.

Shindler var knappast nazist, ja han var med i NSDAP men att som affärsman eller tysk öht INTE va på Hitlers sida innebar i princip självmord. Att han sen räddade så många judar talar ju sitt tydliga språk...

Några fler goda nazister?
Senast redigerad av Ostfralla2000 2015-05-23 kl. 22:31.
Citera
2015-05-23, 22:16
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ändå tycker du ju tydligen att det är okej att dra alla över samma kam.

Varför måste man generalisera för att lyfta sin egen åsikt? Låter jävligt kontraproduktivt för mig.

Kan jag t.ex starta en tråd rubriken: "Varför tatuerar SD:are hakkors på bröstet?" ?

Är du onykter eller vad är problemet?

Ok. Jag ändrar min frågeställning till "Ni enskilda feminister som tycker att vita män är dummma, hur kommer det sig att länder med hög andel vita män är de mest jämställda?" Är du nöjd nu?
Citera
2015-05-23, 22:28
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Är du onykter eller vad är problemet?

Ok. Jag ändrar min frågeställning till "Ni enskilda feminister som tycker att vita män är dummma, hur kommer det sig att länder med hög andel vita män är de mest jämställda?" Är du nöjd nu?

"Om man, som feministerna gör, ska rangordna folk enligt hudfärg" - Orko

Jag är nöjd om du på riktigt tar till dig det jag har skrivit, och slutar generalisera så grovt.
Citera
2015-05-23, 22:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Shindler var knappast nazist, ja han var med i NSDAP
Precis.
Citat:
men att som affärsman eller tysk öht på den tiden innebar i princip självmord. Att han sen räddade så många judar talar ju sitt tydliga språk...
Och idag är det ett socialt självmord att inte vara feminist, särskilt om man vill jobba i vissa branscher.
Citat:
Några fler goda nazister?
Inte på rak arm, men kan säkert hitta nån när jag har mindre whisky i kroppen. Några kända feminister som inte är komplett galna?
Citera
2015-05-23, 22:34
Medlem
Orkos avatar
Citat:
"Om man, som feministerna gör, ska rangordna folk enligt hudfärg" - Orko

Jag är nöjd om du på riktigt tar till dig det jag har skrivit, och slutar generalisera så grovt.

Menar du på allvar att feminister (över lag) ser alla män på samma vis? Svarta män får lika mycket skit som vita? Då är du helt ute och cyklar kan jag säga.

Och vad sägs om att bemöta frågeställningen iställer för att flytta fokus?
Citera
2015-05-23, 22:35
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Precis.

Och idag är det ett socialt självmord att inte vara feminist, särskilt om man vill jobba i vissa branscher.

Inte på rak arm, men kan säkert hitta nån när jag har mindre whisky i kroppen. Några kända feminister som inte är komplett galna?

Det fanns ju gott om dom, måste väl finnas åtminstone ett par st du kan komma på trots att du har druckit whisky?
Citera
2015-05-23, 22:46
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Menar du på allvar att feminister (över lag) ser alla män på samma vis? Svarta män får lika mycket skit som vita? Då är du helt ute och cyklar kan jag säga.

Och vad sägs om att bemöta frågeställningen iställer för att flytta fokus?

Nej det gör jag inte, vart har jag skrivit det? I dagens Sverige får man inte kritisera människor från minoriteter oavsett etniskt bakgrund vilket såklart är fel och jag håller med dig där.
Senast redigerad av Ostfralla2000 2015-05-23 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in