Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-21, 16:54
  #1
Medlem
Hamstrutss avatar
Blev som skrivet utsatt för inbrott och därefter tortyr/misshandel av två snubbar pga ett missförstånd om en skitgrej. de var rejält påtända, bröt ner dörren och slog sönder mig sedan hotade att döda mig om jag anmäler.

Polisen dök upp strax efter händelsen och jag vågade vid tillfället inte berätta vad som hänt.

Den ena har även hotat mig i efterhand via facebook att han ska påminna mig om vad som händer om jag anmäler.

Har dokumenterat alla skador, haft kontakt med handläggare hos polis och brottsofferjox som inte gett mig några särskilt betryggande känslor angående att anmäla då personen förmodligen kommer kunna röra sig fritt att gå på mig igen om han upptäcker att jag anmält.



Fan ska jag göra..?
Vill inte bo kvar i området och söker lägenhet febrilt men hittar ingen, kan inte sova på nätterna och mår allmänt jävla dåligt, läkare vägrar skriva ut sömntabletter och känner att jag inte får hjälp nånstans..
Citera
2015-05-21, 17:03
  #2
Medlem
16.20s avatar
Jag tycker inte att du ska anmäla eftersom dom ändå kommer ut rätt snabbt om dom nu ens lyckas bli dömda, men om dom fortsätter så kanske.
Citera
2015-05-21, 17:06
  #3
Medlem
Hamstrutss avatar
De är tidigare dömda vad jag vet..
Citera
2015-05-21, 17:13
  #4
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Staten/polisen är inkompetenta, löser 10% av alla brott, och i de 10% de finner de skyldiga är dessa ute igen efter någon månad, nått år.
Skydda dig själv istället. Byt stad om det krävs för att du ska kunna sova om nätterna igen.
Citera
2015-05-21, 17:16
  #5
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Om man tror att du kan få dem att dra ner på liknande brott i framtiden kan du ju tänka att du anmäler för att hjälpa inte bara dig själv utan även en rad framtida brottsoffer. Folk de skulle misshandlat men som de nu inte kommer gå på, efter att polisen gjort livet surt för dem och de "lärt sig sin läxa".

Men tror du något kan få de som misshandlade dig att byta bana?
Citera
2015-05-21, 17:21
  #6
Avstängd
Jag hade anmält direkt utan att tveka. Det borde du också göra, för din egen skull. Inte så kul att vara en feg stackare som låter folk trampa på dig hela livet.
Citera
2015-05-21, 22:54
  #7
Medlem
Anmäl.

Vad hade de för anledning att misshandla dig?
Tog du bilder på skadorna?
Vittnen-grannar?
Säkerhetsdörr nu?




Vad innebär nödvärn för dig?
Citera
2015-05-22, 11:37
  #8
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Jag hade anmält direkt utan att tveka. Det borde du också göra, för din egen skull. Inte så kul att vara en feg stackare som låter folk trampa på dig hela livet.

Vad tjänar TS på att anmäla? Tror du polisen vill eller kan skydda TS de kommande åren? Tror du gärningsmännen slutar vara brottslingar bara TS anmäler dem? Det är inte fegt att vara försiktig med sitt skin, bara klokt.

Folk som de som spöat TS har ingen vardag där en dom förstör för dem, de umgås med brottslingar, ingen kommer ta avstånd från dem, de har inga jobb de får sparken från. De har inget att förlora,så varför skulle en dom påverka dem?
__________________
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-05-22 kl. 11:41.
Citera
2015-05-22, 22:44
  #9
Medlem
Hamstrutss avatar
Sitter hos en polare och väntar på skjuts till okänd ort imorn. Fick höra av en på jobbet att nån av de få personer jag berättat för vem det var har golat om att jag snackat.
Och mycket riktigt väntade dom utanför bostaden efter jobbet, fick cirkulera ett par varv med kniven i fickan för att hämta hunden och lite kläder och bara dra..

Kan inte lita på någon längre, min utlandsflytt får bli av lite tidigare än väntat och jag tänker anmäla imorn.

Inga fastighetsbolag ger blanka fan i min situation och alla ber mig bara "lämna in en ansökan som alla andra"

Polisen kan inte garantera min säkerhet. Bostadsbolaget planerar att sätta in en lika värdelös dörr i pappfyllning som tidigare.

Helt sanslöst overkligt

Hur fungerar det med att byta identitet och får man nån hjälp av polisen med detta överhuvudtaget ?
Citera
2015-05-23, 07:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Sitter hos en polare och väntar på skjuts till okänd ort imorn. Fick höra av en på jobbet att nån av de få personer jag berättat för vem det var har golat om att jag snackat.
Och mycket riktigt väntade dom utanför bostaden efter jobbet, fick cirkulera ett par varv med kniven i fickan för att hämta hunden och lite kläder och bara dra..

Kan inte lita på någon längre, min utlandsflytt får bli av lite tidigare än väntat och jag tänker anmäla imorn.

Inga fastighetsbolag ger blanka fan i min situation och alla ber mig bara "lämna in en ansökan som alla andra"

Polisen kan inte garantera min säkerhet. Bostadsbolaget planerar att sätta in en lika värdelös dörr i pappfyllning som tidigare.

Helt sanslöst overkligt

Hur fungerar det med att byta identitet och får man nån hjälp av polisen med detta överhuvudtaget ?

Alltså.. Kan du inte skriva vad du har gjort eller inte gjort för att dem är så arga på dig?
Blir omöjligt att hjälpa dig om du inte talar om varför skiten sker.
Kan omöjligt veta om du är ett troll oxå.

Vet av erfarenhet att troll trådar som dessa dyker upp titt som tätt.

Som medmänniska är man väl skyldig att hjälpa dig så gott det går..
Jag kanske kan hjälpa dig.
__________________
Senast redigerad av mistermike 2015-05-23 kl. 07:44.
Citera
2015-05-23, 07:55
  #11
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Brukar man inte få längre järnlister efter uppbruten dörr (vet inte vad det heter) även om en ytterdörr bara är två skivor träskit låter det en del i trappan om den slås sönder. Allt borde ha skett snabbt om de först pajade dörren, menar grannarna lär ha ringt polis som snabbt dykt upp. Låter riktigt pundigt o oberäkneligt. Stämmer din historia borde du dra från lägenheten illa kvickt.

Personskydd är där du söker spärrade uppgifter, har ingen aning om tid eller om ärenden kan skyndas på. Ring o snacka med dem innan du går till polisen. Byt bostad innan, dvs. res bort ett tag.

Edit. Googlade men hittar inte vad tusan avdelningen heter men sök på personskydd något åt det hållet ska det vara har jag för mig. Annars lär polisen veta vart du ska vända dig.
__________________
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-05-23 kl. 08:09.
Citera
2015-05-23, 08:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Brukar man inte få längre järnlister efter uppbruten dörr (vet inte vad det heter) även om en ytterdörr bara är två skivor träskit låter det en del i trappan om den slås sönder. Allt borde ha skett snabbt om de först pajade dörren, menar grannarna lär ha ringt polis som snabbt dykt upp. Låter riktigt pundigt o oberäkneligt. Stämmer din historia borde du dra från lägenheten illa kvickt.

Personskydd är där du söker spärrade uppgifter, har ingen aning om tid eller om ärenden kan skyndas på. Ring o snacka med dem innan du går till polisen. Byt bostad innan, dvs. res bort ett tag.

Verkligen någon idé att fly ifrån problemen?
Ts, försvara dig själv.

Ts; Om jag va i din sits så hade jag önskat att någon hjälpte mig.
Humanismen är en realism. Holla back.
__________________
Senast redigerad av mistermike 2015-05-23 kl. 08:15.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback