2015-05-22, 17:22
Medlem
Librarians avatar
Finns det någon sida där man kan recensera alla sorters företag, och samtidigt söka recensioner som tidigare skrivits?

Jag menar inte sidor som pricerunner o.d. som recenserar i samband med priskoll - utan en ren recensionssida.
Citera
2015-05-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Finns det någon sida där man kan recensera alla sorters företag, och samtidigt söka recensioner som tidigare skrivits?

Jag menar inte sidor som pricerunner o.d. som recenserar i samband med priskoll - utan en ren recensionssida.

Det svåra är väl trovärdigheten. Varför skulle någon tro att sajten och/eller recensionerna är "äkta"?
Citera
2015-05-22, 18:48
Medlem
de som finns är ju reco.se och f.d. rejta som numera ligger under eniro.se...
flashback företagsskvaller är nog mest oberoende för de smaskiga sakerna.
Citera
2015-05-24, 11:18
Medlem
Sefirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian

fairshoping.se är väl en sida.
Citera
2015-05-24, 22:46
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Det svåra är väl trovärdigheten. Varför skulle någon tro att sajten och/eller recensionerna är "äkta"?

Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
de som finns är ju reco.se och f.d. rejta som numera ligger under eniro.se...
flashback företagsskvaller är nog mest oberoende för de smaskiga sakerna.

Om vi ska ta just reco.se så är det ju ett lögnhaveri av episka mått. Där får det absolut inte finnas någon sanningsenlig kritik mot stora lurendrejare. Och den som påpekar det blir snabbt avstängd. Allt i sanningens tjänst! Inte alls konstigt att fastighetsmäcklare med ifrågasatt vandel under tre dagar får massvis med positiva recensioner, helt utan nån som helst trovärdighet. Och när man ifrågasätter reco.se så gissa vad som händer? Haveri var ordet...

Så där har du svaret, vill du ha en "obunden sida för företagsrecensioner" så är reco.se det sista stället du ska leta!!!
Citera
2015-06-12, 14:16
Medlem
Jag håller med att Reco är verkligen ingen seriös sida. Jag fick ett besök av en herre som kallade sig för "Husse"

Han erbjöd mig en enkel sida på reco.se för runt 30.000 kr. Självklart finns den där omdömesfunktionen och självklart kan man ta bort "dåliga omdömen". Man kan ju även rent hypotetiskt säga till sina kunder att ger du mig positivt omdöme på reco.se så får du rabatt

Jag skulle inte vilja annonsera där. Svindyrt och helt värdelöst! Ni företagare som blir uppringda av dem låt er inte luras och boka absolut in te något "gratis" möte. Det slutar bara med att dom försöker tvinga på er att skriva under väldigt skumma avtal.
Citera
2015-06-13, 23:38
Bannlyst
Reco är ett riktigt bluffnäste , hittat en del företag med top betyg , när man granska företaget så har det 3 månaden gamla domän. Dessutom massor med google + betyg och alla är bra.

Den som vet något om sociala media, vet att google+ eka väldigt tomt och att många / höga betyg tydliga tecken på att det fejkade omdöme som sprids på nätet, dvs knappast nartuliga omdömen.
Citera
2015-06-21, 00:27
Medlem
Mr.Banzais avatar
Reco kommer aldrig att lyckas. De saknar det som är prio 1 för en recensionstjänst - trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in