2015-05-22, 08:11
Medlem
Glorkass avatar
Oddsättarna brukar ha skaplig koll, men de har haft fel förr. Roade mig med att kolla hur bet365 tippade de två semifinalerna, vilka som skulle vidare, och resultatet är kristallklart:
Semi 1: 1 fel, Ungern gick vidare ist. för Vitryssland.
Semi 2: 0 fel, 10 av 10 gick vidare.

De kan sina saker.

Jag tror att Sveriges tre konkurrenter har följande mot sig:

Ryssland: landet är ett rövhål, beter sig som hela Europas fiende och det vore ju konstigt om detta inte fick konsekvenser, särskilt juryrösterna men även befolkning. Krigshets och homofobi och dessutom fräckheten att göra en fredslåt trots att man har en utrikespolitik av typen hitlertyskland...

Italien: sjunger på italienska, låten är lite corny, tror inte östisarna fattar den riktigt. Brukar inte få så mycket grannröster.

Australien: östblocket fattar inte sån här musik, i synnerhet när negrer uppträder brukar de visa missnöje. Har inga grannar. Får väl lite tolvor från UK och Irland.

Några andra potentiella vinnare finns inte.
2015-05-22, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Slovenien visar upp ett spännande bidrag med skum brud vid rodret. Rätt skön låt med lufttrummor och -fiol. Jag gillar detta 8/10 meghan Trainor och Duffys

Sången hörde tyvärr svagt i sändningen jämfört med videon, vilket gjorde att jag plockade Schweiz som finalist i stället. Ångrar förstås det nu. Jag gillar verkligen Sloveniens låt - en av de bästa i år, men inte lika bra som Estland!
2015-05-22, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flopp3n
Alltså det är SÅÅÅ typiskt de fula britterna att skicka en så udda låt.

Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Storbritanniens låt är faktiskt galet bra.

Citat:
Ursprungligen postat av WalruswasPaul
20-talsinspirerat, mycket intressant faktiskt.

Jag gillar den!
2015-05-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Oddsättarna brukar ha skaplig koll, men de har haft fel förr. Roade mig med att kolla hur bet365 tippade de två semifinalerna, vilka som skulle vidare, och resultatet är kristallklart:
Semi 1: 1 fel, Ungern gick vidare ist. för Vitryssland.
Semi 2: 0 fel, 10 av 10 gick vidare.

De kan sina saker.

Jag tror att Sveriges tre konkurrenter har följande mot sig:

Ryssland: landet är ett rövhål, beter sig som hela Europas fiende och det vore ju konstigt om detta inte fick konsekvenser, särskilt juryrösterna men även befolkning. Krigshets och homofobi och dessutom fräckheten att göra en fredslåt trots att man har en utrikespolitik av typen hitlertyskland...

Italien: sjunger på italienska, låten är lite corny, tror inte östisarna fattar den riktigt. Brukar inte få så mycket grannröster.

Australien: östblocket fattar inte sån här musik, i synnerhet när negrer uppträder brukar de visa missnöje. Har inga grannar. Får väl lite tolvor från UK och Irland.

Några andra potentiella vinnare finns inte.
Tråkigt när en homogala blir politisk, sen var inte inte Hitlers utrikespolitik något fel på. Att rädda sitt eget folk från att bli slaktad är tydligen fel? (polen)
2015-05-22, 08:33
Medlem
tror ni underskattar belgien och överskattar ryssland/italien. rysslands låt har tex inte fått samma genomslag som belgiens efter tisdagens sändning. och italiens är helt enkelt inte tillräckligt bra.
2015-05-22, 08:34
Medlem
Glorkass avatar
Jag lägger inte nån personlig värdering i jämförelsen, tycker också att Tyskland hade full rätt till Danzigkorridoren.

Poängen är att jag tror en hel del folk ogillar sån politik och att det påverkar Rysslands röstetal.
2015-05-22, 08:38
Medlem
Glorkass avatar
Belgiens låt är tyvärr helt chanslös. För smalt.
Dessutom innehåller den den irriterande och obegripliga raden " we're gonna rap-app-app tonight"

Hade exakt samma låt kommit från Serbien så hade den haft liten chans att vinna, men Belgien är ett land som har allt emot sig. Vinner ej.

Tyvärr.
2015-05-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Om Israelmannen är 16 år så är jag en svartbjörn i Rysslands mörka skogar. Har han planer på att komma till Sverige som ensamkommande?

Han är 16 (17 i November).
2015-05-22, 09:08
Medlem
Till och börja med hur kan Israel få vara med i en europeisk tävling?

Då kan ju vilka som helst delta? är det pga deras makt inom princip alla områden dom får vara med?
Senast redigerad av Ingakrusiduller 2015-05-22 kl. 09:11.
2015-05-22, 09:19
Medlem
Vem är artisten som tävlade i samma semifinal som Sverige och det pratas om i detta klipp som tweetat ut någonting där det visas hur lik Sveriges låt "Heroes" är en låt av David Guetta?

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/78453
2015-05-22, 09:30
Medlem
Snubchurps avatar
Startnummer 10 för Måns är ändå helt okej. Det kunde ju varit betydligt sämre.
2015-05-22, 09:37
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Fredrik Kempe satt i gomorron Sverige idag. Trevlig som alltid. Han sa att 2 dagar där då känner man vilket land som vinner. Christer Björkman var på telefon med och han kände att Sverige vann semi 2 och Ryssland semi 1 och Australien ocksåoch Italien är de 4 som står bland. Måns sa 45% chans att Sverige vinner och Christer 55%. 😀

/ Cykel-Ingemar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in