Oddsättarna brukar ha skaplig koll, men de har haft fel förr. Roade mig med att kolla hur bet365 tippade de två semifinalerna, vilka som skulle vidare, och resultatet är kristallklart:
Semi 1: 1 fel, Ungern gick vidare ist. för Vitryssland.
Semi 2: 0 fel, 10 av 10 gick vidare.
De kan sina saker.
Jag tror att Sveriges tre konkurrenter har följande mot sig:
Ryssland: landet är ett rövhål, beter sig som hela Europas fiende och det vore ju konstigt om detta inte fick konsekvenser, särskilt juryrösterna men även befolkning. Krigshets och homofobi och dessutom fräckheten att göra en fredslåt trots att man har en utrikespolitik av typen hitlertyskland...
Italien: sjunger på italienska, låten är lite corny, tror inte östisarna fattar den riktigt. Brukar inte få så mycket grannröster.
Australien: östblocket fattar inte sån här musik, i synnerhet när negrer uppträder brukar de visa missnöje. Har inga grannar. Får väl lite tolvor från UK och Irland.
Slovenien visar upp ett spännande bidrag med skum brud vid rodret. Rätt skön låt med lufttrummor och -fiol. Jag gillar detta 8/10 meghan Trainor och Duffys
Sången hörde tyvärr svagt i sändningen jämfört med videon, vilket gjorde att jag plockade Schweiz som finalist i stället. Ångrar förstås det nu. Jag gillar verkligen Sloveniens låt - en av de bästa i år, men inte lika bra som Estland!
Oddsättarna brukar ha skaplig koll, men de har haft fel förr. Roade mig med att kolla hur bet365 tippade de två semifinalerna, vilka som skulle vidare, och resultatet är kristallklart:
Semi 1: 1 fel, Ungern gick vidare ist. för Vitryssland.
Semi 2: 0 fel, 10 av 10 gick vidare.
De kan sina saker.
Jag tror att Sveriges tre konkurrenter har följande mot sig:
Ryssland: landet är ett rövhål, beter sig som hela Europas fiende och det vore ju konstigt om detta inte fick konsekvenser, särskilt juryrösterna men även befolkning. Krigshets och homofobi och dessutom fräckheten att göra en fredslåt trots att man har en utrikespolitik av typen hitlertyskland...
Italien: sjunger på italienska, låten är lite corny, tror inte östisarna fattar den riktigt. Brukar inte få så mycket grannröster.
Australien: östblocket fattar inte sån här musik, i synnerhet när negrer uppträder brukar de visa missnöje. Har inga grannar. Får väl lite tolvor från UK och Irland.
Några andra potentiella vinnare finns inte.
Tråkigt när en homogala blir politisk, sen var inte inte Hitlers utrikespolitik något fel på. Att rädda sitt eget folk från att bli slaktad är tydligen fel? (polen)
tror ni underskattar belgien och överskattar ryssland/italien. rysslands låt har tex inte fått samma genomslag som belgiens efter tisdagens sändning. och italiens är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Vem är artisten som tävlade i samma semifinal som Sverige och det pratas om i detta klipp som tweetat ut någonting där det visas hur lik Sveriges låt "Heroes" är en låt av David Guetta?
Fredrik Kempe satt i gomorron Sverige idag. Trevlig som alltid. Han sa att 2 dagar där då känner man vilket land som vinner. Christer Björkman var på telefon med och han kände att Sverige vann semi 2 och Ryssland semi 1 och Australien ocksåoch Italien är de 4 som står bland. Måns sa 45% chans att Sverige vinner och Christer 55%. 😀