2015-05-22, 00:22
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nå, på tal om bästa spelare... ska vi dra igång en "Bästa startelva" (och sämsta) som jag initierade i fjol? Och om vi har tur kanske Fotbollskanalen plagierar oss igen.

Bästa XI:
?
?-Rogne-Helander-?
Lewicki-G. Svensson
?-?-Vibe
Mushekwi

Sämsta XI:
?
?-?-?-?
?-?
?-?-?
?

4-2-3-1 inte ett måste, 4-3-3 eller 4-4-2 går bra likaså.

Bästa domare: Mohammed Al-Hakim (?)
Sämsta domare: ?
Bästa tränare: ?
Sämsta tränare: ?
Bästa tränare är Peter Gerhardsson iallafall. Om jag ska nominera någon från Djurgården som aspirerar på en startelveplats förutom Nyasha så är det Daniel Berntsen.
Citera
2015-05-22, 00:23
Medlem
asslikethats avatar
Citat:

Sämsta XI:
?
?-?-?-?
?-?
?-?-Sana
?
[/center]

Min nominering.
Citera
2015-05-22, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Vänsterback?

Jag tycker att Adam Lundqvist har imponerat på mig de gånger jag sett Elfsborg, däremot har ju också Aleesami i Blåvitt också varit väldigt stabil och duktig.

Vad motiverar Helander? Jag tycker inte någon i MFFs försvar platsar.
Citera
2015-05-22, 00:27
Bannlyst
Citat:
Nå, på tal om bästa spelare... ska vi dra igång en "Bästa startelva" (och sämsta) som jag initierade i fjol? Och om vi har tur kanske Fotbollskanalen plagierar oss igen.

Bästa XI:
Alvbåge
Salomonsson-Rogne-Bjärsmyr-Aleesami
Lewicki-G. Svensson
?-Eikrem-Vibe
Mushekwi

Sämsta XI:
Carlgren
?-E.Johansson-Sonko-?
?-?
Sana-?-Etuhu
Rosenberg

4-2-3-1 inte ett måste, 4-3-3 eller 4-4-2 går bra likaså.

Bästa domare: Mohammed Al-Hakim (?)
Sämsta domare: Lerjeus
Bästa tränare: Lennartsson
Sämsta tränare: Alm

Fyll på resten ni som orkar...
Citera
2015-05-22, 00:28
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jävla fin ståplats Norrköping har.

Ja, sannerligen ett bra initiativ. Kostade 600 spänn för ett säsongskort så det fanns ingen ursäkt för marginalsupportrar att inte investera. Länge sedan det var liknande drag kring klubben.

Stämningsmässigt kan det dock bli bättre då långt ifrån alla tar i för kung och fosterland. Vilket visserligen är förståeligt då barn och pensionärspar står bredvid de mest hårdföra - samt att det är många som aldrig varit i närheten av klackverksamheten förut. Men det blir bättre och bättre för varje match och någonstans måste man börja. Följer gladeligen utvecklingen.
Citera
2015-05-22, 00:28
Avslutad
Citat:
Salomonsson bästa högerback. Tveklöst.

Alvbåge bästa målvakt.
Goitom borde vara med där uppe.

Eikrem också?
Hmm, är Goitom verkligen bättre än Vibe/Mushekwi? Om vi går över i 4-4-2 är väl båda de två självskrivna.

Är Alvbåge bäst? Han får inte särskilt mycket att jobba med just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Bästa tränare är Peter Gerhardsson iallafall. Om jag ska nominera någon från Djurgården som aspirerar på en startelveplats förutom Nyasha så är det Daniel Berntsen.
Man får nominera spelare från vilket lag som helst till endera startelva.

På något vänster glömde jag Simon Gustafson...

Bästa XI:
?
Salomonsson-Rogne-Helander-?
Lewicki-G. Svensson
Eikrem-S. Gustafson-Vibe
Mushekwi

4 IFK
3 MFF
1 DIF
1 BKH

Startelvan är inte spikad än, men jag kan inte komma på några bättre på de här positionerna. Möjligtvis att Molins egentligen ska in på något sätt men det blir svårt att argumentera för när han inte ens spelat än.

7 av 11 från fjolårets bästa startelva spelar nu utomlands.

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Min nominering.
Sana ska definitivt in i sämsta elvan, ingen aning hur jag glömde av honom.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vänsterback?
Ofori kanske?

Citat:
Vad motiverar Helander? Jag tycker inte någon i MFFs försvar platsar.
Jag tycker i och för sig Malmös försvar sett skakigt ut till och från, men inte på grund av Helander. I debaclet mot Falkenberg var han inte med heller. Men visst, kanske Bjärsmyr går före i nuläget. Eller någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Fyll på resten ni som orkar...
Nja, man är inte sämst för att man spelar sämre än vanligt, och att kalla Carlgren för sämsta målvakten i Allsvenskan är ju bara löjligt.

Sämsta XI:
?
?-?-?-?
?-?
?-?-Sana
?
Senast redigerad av U-Fig 2015-05-22 kl. 00:33.
Citera
2015-05-22, 00:30
Medlem
sodamans avatar
Är väl isåfall bara Olsen och Höie kvar som kan aspirera på en startplats i målet.
Citera
2015-05-22, 00:31
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Finns inget som motiverar det. Radetinac är klart aktuell och möjligtvis, om konkurrensen är svag, så kan den sköne Jesper Arvidsson kasta in hatten i snacket Detsamma gäller Höie. I övrigt har vi inget att förstärka en sån elva med.
Citera
2015-05-22, 00:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Egentligen är det väl bara att plocka hela Blåvitts femma där bak som bästa backlinjen + målvakt

Släpper man in 4 mål på 9 matcher och totalt 8 inräknat alla 6 cupmatcher har man ju en ruggigt bra defensiv

Framför det är det väl Lewicki, Eikrem, Mushekwi, Gustav Svensson, Vibe, Goitom och Eikrem som får tampas om platserna.

Väl?
Citera
2015-05-22, 00:37
Avslutad
Citat:
Egentligen är det väl bara att plocka hela Blåvitts femma där bak som bästa backlinjen + målvakt

Släpper man in 4 mål på 9 matcher och totalt 8 inräknat alla 6 cupmatcher har man ju en ruggigt bra defensiv
Fast det betyder knappast att ni nödvändigtvis har de fyra bästa försvarsspelarna individuellt sett. Är Aleesami verkligen den bäste vänsterbacken i Allsvenskan? Att han fungerar otroligt väl i IFK Göteborgs försvarskollektiv betyder inte nödvändigtvis att han är den, på egen hand, bäste vänsterbacken.
Citera
2015-05-22, 00:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Fast det betyder knappast att ni nödvändigtvis har de fyra bästa försvarsspelarna individuellt sett. Är Aleesami verkligen den bäste vänsterbacken i Allsvenskan? Att han fungerar otroligt väl i IFK Göteborgs försvarskollektiv betyder inte nödvändigtvis att han är den, på egen hand, bäste vänsterbacken.

Nej, visst. Men nämn en bättre. Jag kommer inte på någon. Kanske Nisse Johansson typ som väl varit stabil.

Sen har ju Haitaim varit riktigt jävla bra och har minst 2 assist hittills utöver sin prickfria defensiv.
Citera
2015-05-22, 00:49
Avslutad
Citat:
Nej, visst. Men nämn en bättre. Jag kommer inte på någon. Kanske Nisse Johansson typ som väl varit stabil.

Sen har ju Haitaim varit riktigt jävla bra och har minst 2 assist hittills utöver sin prickfria defensiv.
Yotún! Nej, han hör väl snarare hemma i den sämsta startelvan om ingen kan komma på ett bättre (sämre) förslag.

Det är mycket väl så att Aleesami kan komma att bli vänsterback i bästa XI men jag vill höra vad andra har att säga först. Övriga, redan mer eller mindre spikade, positioner finns det väl inte alltför mycket att orda om? Om Aleesami och Alvbåge går in i startelvan samtidigt som Helander petas till förmån för Bjärsmyr har IFK 7 av 11 spelare i bästa XI. Förra året var MFF bäst med 3 av 11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in