2015-05-21, 20:33
Medlem
Det känns rätt kört för dagens deltgare.
Citera
2015-05-21, 20:39
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Det känns rätt kört för dagens deltgare.

Ja det lär vara svårt att få ordning på hennes ekonomi med tanke på att bara lånen kostar drygt 18 000 kr i månaden samtidigt som hon får in ca 13 500 kr + att hon ska betala hyra, mat och andra nödvändiga räkningar m.m

Blir intressant och se om hon tvingas flytta till ett billigare boende.
Citera
2015-05-21, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Du är helt jävla outstanding, vilken supermänniska, I adore you.
För det kan väl inte vara så att TV3/Lyxfällan nischar sina program åt ett speciellt håll? Oavsett vad de har för problem så är det inte de egentliga problemen de tar upp, utan enkelt och smärtfritt drar man upp läsk, cig och godis. När Magnus och Patrick kommer då lägger man av med snus, cig och godis helt tvärt, som om dom vore några jävla gudar. Väntar bara på en spin-of "Sluta röka med Magnus och Patrick"
Det har varit tillfällen då de sålt nästan hela sitt hem till någon gårdfarihandlare förr ett par spottstyver, men när de samlas vid budgettavlan i slutet av programmet så kan man ofta skymta en del av de sålda möblerna där bakom

Det är så mycket fejk och att det skulle ha något med tatueringar, ungar, frisyrer eller annat att göra är bara bs

Finns det ingen i tråden som varit med och kan berätta hur det egentligen går till?

Supermänniska? Inte alls, grundläggande förmåga att räkna +-0, det merparten av Sveriges befolkning gör varje dag, utan problem, oavsett vad för bildningsnivå man har.

Ja visst har dom en nisch, programmet handlar om människor som inte klarar att sköta sin ekonomi och som man måste komma tillrätta med. Vad vederbörande sen har för psykproblem, problem med ex-pojkvänner, påkörda husdjur eller fan och hans moster är saker som inte har med lyxfällan att göra. Det programmet handlar om är att komma tillrätta med vederbörandes ekonomi, inget annat

Att sen personer med en massa vedervärdiga tatueringar och piercingar verkar var överrepresenterade bland människor som har så pass dåligt omdöme,impulsförmåga och ansvarskännande att man inte ens kan räkna +-0 är ju en annan sak. Kan det ha ett samband med det dåliga omdömet och smaken som i att kladda ned huden med bläckplumpar och använda fejset som nåldyna

Finns ju en ekonomisk aspekt på det hela också, piercingar, tatueringar mm kostar ju en del

Ja programmet är fejk till viss del, hur många slutar det verkligen med sådana solskenshistorier som det framstår i programmet? Skulle tro många återgår till sitt gamla, impulsdrivna jag igen

Sen kan jag förstå att folk sticker huvudet i sanden pga psykiskt dåligt mående, och hjälp med det skall och bör dom få. En del fortsätter gnälla trots det, andra gör det inte. Dom förstnämnda som jag kan störa mig på, som gnäller fast dom nu får hjälp

Säga vad man vill om ekonomisk soppa beträffande denna tjej, för det är verkligen inte lite att ligga 29500 back varje månad men gnällde över att behöva avstå saker gjorde hon faktiskt inte.
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2015-05-21 kl. 21:04.
Citera
2015-05-21, 20:57
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det här med lyxliv verkar locka många. Skulle gissa att det finns många bakomliggande problem till varför det är så viktigt att ha en massa statusprylar och hela tiden unna sig.

Förstår inte varför lyxliv lockar så mycket för många. Det har aldrig varit nåt jag brytt mig i. Märken och annat ger mig ingenting, det är bara onödiga pengar.

Jo, brukar ju kunna ligga mkt bakom att det blivit som det blivit för dessa personer.
Citera
2015-05-21, 20:58
Medlem
Det kan ju faktiskt gå vägen trots allt. De lyckades ju få ner lånekostnaderna rejält plus att hon ska flytta hem till mamma. Somt.ex. han som hade en nettoinkomst på nästan 50 000 kr men ändå t.ex. hade en skuld till den lokala pizzerian på 4000 kr. Han hade heller ingen förklaring till vad alla lånen använts till utan att lånen använts till att betala andra lån.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2015-05-21 kl. 21:06.
Citera
2015-05-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Förstår inte varför lyxliv lockar så mycket för många. Det har aldrig varit nåt jag brytt mig i. Märken och annat ger mig ingenting, det är bara onödiga pengar.

Jo, brukar ju kunna ligga mkt bakom att det blivit som det blivit för dessa personer.

undrar varför du framhäver dig som bättre bara för att du inte lockas av lyx och flärd. Det är väl helt okej om man har råd. Alla väljer väl sitt liv
Citera
2015-05-21, 21:01
Medlem
Sen finns det ju oclså många fall i lyxfällan som inte beror på lyx utan förmodligen på bakomliggande spelberoende eller kanske drogberoende.
Citera
2015-05-21, 21:27
Medlem
The_Aces avatar
Jösses, i dagens program orkar inte ens Magnus åka och besöka personen det handlar om från början.
Vad blir nästa steg?
Citera
2015-05-21, 21:51
Medlem
asså, alla dessa läskflaskor, godis och annat skit som de ibland redovisar hur får de fram dessa produkter i tvn? får dom låna dessa produkter från nån butik eller? nån som förstår vad jag menar eller förklarar jag dåligt..
Citera
2015-05-21, 21:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
asså, alla dessa läskflaskor, godis och annat skit som de ibland redovisar hur får de fram dessa produkter i tvn? får dom låna dessa produkter från nån butik eller? nån som förstår vad jag menar eller förklarar jag dåligt..
När det handlar om det berg vi såg ikväll så har dom nog antingen "lånat" varorna från någon grossist. Ibland känns det som dom ägnar 80 % av tiden åt sådant för att sedan ägna 20 % åt konkreta åtgärder för att få ordning på personens ekonomi.
Citera
2015-05-21, 23:17
Medlem
Undrar hur många år det tar för henne att bli skuldfri....
Citera
2015-05-22, 00:59
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
När det handlar om det berg vi såg ikväll så har dom nog antingen "lånat" varorna från någon grossist. Ibland känns det som dom ägnar 80 % av tiden åt sådant för att sedan ägna 20 % åt konkreta åtgärder för att få ordning på personens ekonomi.

Ja det börjar bli lite väl mycket cirkus av programmet. Helikopterturen 10 mil till Åre var lite overkill minst sagt. De flesta s.k. "seriösa" program börjar handla mer om underhållning än vettigt innehåll.

Att t.ex försöka lära sig snickra nåt av pajasen Timell kan man ju glömma. Bara en massa snabba klipp & fånerier sen vips är en veranda färdigbyggd utan att man blivit klokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in