Citat:
Ursprungligen postat av
Golden-Tie
Du är helt jävla outstanding, vilken supermänniska, I adore you.
För det kan väl inte vara så att TV3/Lyxfällan nischar sina program åt ett speciellt håll? Oavsett vad de har för problem så är det inte de egentliga problemen de tar upp, utan enkelt och smärtfritt drar man upp läsk, cig och godis. När Magnus och Patrick kommer då lägger man av med snus, cig och godis helt tvärt, som om dom vore några jävla gudar. Väntar bara på en spin-of "Sluta röka med Magnus och Patrick"
Det har varit tillfällen då de sålt nästan hela sitt hem till någon gårdfarihandlare förr ett par spottstyver, men när de samlas vid budgettavlan i slutet av programmet så kan man ofta skymta en del av de sålda möblerna där bakom
Det är så mycket fejk och att det skulle ha något med tatueringar, ungar, frisyrer eller annat att göra är bara bs
Finns det ingen i tråden som varit med och kan berätta hur det egentligen går till?
Supermänniska? Inte alls, grundläggande förmåga att räkna +-0, det merparten av Sveriges befolkning gör varje dag, utan problem, oavsett vad för bildningsnivå man har.
Ja visst har dom en nisch, programmet handlar om människor som inte klarar att sköta sin ekonomi och som man måste komma tillrätta med. Vad vederbörande sen har för psykproblem, problem med ex-pojkvänner, påkörda husdjur eller fan och hans moster är saker som inte har med lyxfällan att göra. Det programmet handlar om är att komma tillrätta med vederbörandes ekonomi, inget annat
Att sen personer med en massa vedervärdiga tatueringar och piercingar verkar var överrepresenterade bland människor som har så pass dåligt omdöme,impulsförmåga och ansvarskännande att man inte ens kan räkna +-0 är ju en annan sak. Kan det ha ett samband med det dåliga omdömet och smaken som i att kladda ned huden med bläckplumpar och använda fejset som nåldyna
Finns ju en ekonomisk aspekt på det hela också, piercingar, tatueringar mm kostar ju en del
Ja programmet är fejk till viss del, hur många slutar det verkligen med sådana solskenshistorier som det framstår i programmet? Skulle tro många återgår till sitt gamla, impulsdrivna jag igen
Sen kan jag förstå att folk sticker huvudet i sanden pga psykiskt dåligt mående, och hjälp med det skall och bör dom få. En del fortsätter gnälla trots det, andra gör det inte. Dom förstnämnda som jag kan störa mig på, som gnäller fast dom nu får hjälp
Säga vad man vill om ekonomisk soppa beträffande denna tjej, för det är verkligen inte lite att ligga 29500 back varje månad men gnällde över att behöva avstå saker gjorde hon faktiskt inte.