2015-05-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Om din son kom hem och sa at han köpte "horor", fortfarande lika ointressant?
och fortfarade enbart "horans" fel?
Tröttsamma affektargument. Man kanske inte blir glad om ens son kommer och säger att dem ska bli byggjobbare eller lärare, vad f-n har det med saken att göra? Hur glada är morsorna till FN-soldaterna i Afganistan och Irak?

Lagstiftning bör inte bygga på föräldras åsikter om barns livsval.
Citera
2015-05-21, 18:53
Medlem
Citat:
Om din son kom hem och sa at han köpte "horor", fortfarande lika ointressant?
och fortfarade enbart "horans" fel?

Nej, jag anser inte att min framtida eventuella son ska köpa horor och tror inte heller att han kommer göra det. Vad är det för dumheter du kommer med.

Du däremot är helt okej med att dina döttrar ägnar sig åt prostitution. Och ändå anklagar du mig för dålig kvinnosyn...
Citera
2015-05-21, 18:55
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Nej, kvinnor har nog avsevärt större lust kunna skaffa pengar på annat vis än via sina kroppar och få lov ha sex med män som de känner genuin sexlust inför, oavsett anledningen.

Beror på hur man ser det. Kvinnor vill ha män som har högre status, och är därför biologiskt programmerade att bli kära i män som kan göra att kvinnans eget liv kan få en högre status.

Inte mig emot! Finns massor med snygga killar, men status och bildningsnivå noll gör att dom inte blir långvariga konkurrenter. Så det räcker och blir över dröser med töser även för oss halvsnygga
Citera
2015-05-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Nej, jag anser inte att min framtida eventuella son ska köpa horor och tror inte heller att han kommer göra det. Vad är det för dumheter du kommer med.

Du däremot är helt okej med att dina döttrar ägnar sig åt prostitution. Och ändå anklagar du mig för dålig kvinnosyn...

Jag tror inte heller nån i min släkt kommer sälja sex, varför skulle de göra det?
De kan ha sex med sina partners, eller med vem som vill ha det med dem helt gratis och de kan jobba sig till sin försörjning på annat vis.

men som sagt jag skulle bli fly förbannad om ett barn kom hem och sa att nu hade han köpt sig en "hora". Eller kom hem och sa att han haft sex med en "slyna". Eller kom med åsikten att han ska få lov och ha sex, men alla kvinnor ska minsann hålla på sig annars är de äckliga luder.
Den ungen skulle få sig en utskällning utan dess nåde, kan jag lova dig.
Inget barn av mig kommer få lov gå runt med sån sunkig dubbelmoral kring människor som du representerar.
Citera
2015-05-21, 19:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller nån i min släkt kommer sälja sex, varför skulle de göra det?
De kan ha sex med sina partners, eller med vem som vill ha det med dem helt gratis och de kan jobba sig till sin försörjning på annat vis.

men som sagt jag skulle bli fly förbannad om ett barn kom hem och sa att nu hade han köpt sig en "hora". Eller kom hem och sa att han haft sex med en "slyna". Eller kom med åsikten att han ska få lov och ha sex, men alla kvinnor ska minsann hålla på sig annars är de äckliga luder.
Den ungen skulle få sig en utskällning utan dess nåde, kan jag lova dig.
Inget barn av mig kommer få lov gå runt med sån sunkig dubbelmoral kring människor som du representerar.
Men om din dotter kommer hem och berättar att hon knullat halva Grekland och en tredjedel av Turkiet blir du stolt.

Själv anser jag att föräldrar inte har med vuxna barns sexliv att göra överhuvudtaget, det känns lite incestuöst.
Citera
2015-05-21, 19:20
Medlem
Citat:

Uppenbarligen finns det ju svenskar som väljer att göra det. Trots att de kan ha sex utan pengar inblandat om de vill. Trots att människor i Sverige har rätt till utbildning, kvinnor får arbeta och kan försörja sig på annat vis, det finns sociala skyddsnät osv.

Du diskuterar inte ämnet.
Citera
2015-05-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men om din dotter kommer hem och berättar att hon knullat halva Grekland och en tredjedel av Turkiet blir du stolt.

Själv anser jag att föräldrar inte har med vuxna barns sexliv att göra överhuvudtaget, det känns lite incestuöst.

Att anse att man inte har med sina barns liv att göra så fort de fyller 18, det känns extremt lågintelligent.

Men visst, låt dina barn prostituera sig, ta heroin med mera. Leva livet. De är ju 18. För om du bryr dig måste det bero på incest.
Citera
2015-05-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nu pratar vi inte världen, vi pratar Sverice och svenska sexköpslagen. Sverige där tjejer curlas till bättre betyg än killar och Sverige där 70% av högskolestuderande är kvinnor. Varför ska en man ses som dålig eller kriminell när han köper s3x här som initieras och erbjuds av kvinnan frivilligt?

Ta din j-a värld och stoppa upp den, du visar bara tydligt att du inte har några argument för att försvara en svensk sexköpslag.

De curlas?
Säg mig har tjejer i alla tider "curlats" till bättre betyg? Tjejer har nämligen haft bättre betyg ända sen vi började spara skolresultat i längorna.

Har redan förklarat varför sexköp är kasst, säkert 300 ggr vid detta laget…

Därför att köper du sex, så ger du ex. antal sunkiga världar som handlar med kvinnor världen över incitament att fortsätta skiten samt att du känner inte kvinna i fråga, du har ingen aning om varför hon är där.

sorry men min värld får inte plats där. Och jag har massvis med argument, fullkomligen sprutar ut argument ur mig, Problemet är faktiskt ditt. Du har inga för att hävda varför det ska vara bra att köpa andra människor för sex.
Annat än: för att jag vill!!! typ. Jättebra argument du.
Citera
2015-05-21, 19:30
Medlem
Citat:
Uppenbarligen finns det ju svenskar som väljer att göra det. Trots att de kan ha sex utan pengar inblandat om de vill. Trots att människor i Sverige har rätt till utbildning, kvinnor får arbeta och kan försörja sig på annat vis, det finns sociala skyddsnät osv.

Du diskuterar inte ämnet.

nej jag tar ämnet och vinklar det från ett annat håll, ett som du aldrig tänker på.
Eftersom du sätter dig själv som man som subjekt, så klarar du aldrig att titta på din egen roll.

Varför köper män, som kan få sex gratis, sex av kvinnor som säljer sig ofrivilligt?
kan du svara på den?
Citera
2015-05-21, 19:33
Medlem
Citat:
nej jag tar ämnet och vinklar det från ett annat håll, ett som du aldrig tänker på.
Eftersom du sätter dig själv som man som subjekt, så klarar du aldrig att titta på din egen roll.

Varför köper män, som kan få sex gratis, sex av kvinnor som säljer sig ofrivilligt?
kan du svara på den?

Finns trådar som handlar om varför män köper sex. Du kan diskutera den frågan där.

Min roll? Jag har sex gratis. Det är du och inte jag som försvarar prostitution.
Citera
2015-05-21, 19:46
Medlem
Citat:
Finns trådar som handlar om varför män köper sex. Du kan diskutera den frågan där.

Min roll? Jag har sex gratis. Det är du och inte jag som försvarar prostitution.

Du försvarar att män köper sex, eftersom du aldrig någonsin beklagar dig över deras roll inom sexhandeln. Tror inte ens du ser dessa män. Spelar ingen roll alls vad män sysslar med.

Kvinnor däremot...satans vilka luder, horor, slynor och små hyndor dessa är.
Spelar ingen roll om de tar betalt elelr inte, de är ju horor bara de vill ha sex före äktenskapet.
men själv har du ju sex gratis…och det förlänar dig ju inte alls nått epitet…är bara hon du ligger med …gratis….som är en slyna.

som sagt, hiitsme, har helt rätt.
Din kvinnosyn och främst syn på kvinnors sexualitet stinker rätt kraftigt och har gjort så, så länge jag pratat med dig.
Citera
2015-05-21, 20:02
Medlem
Jag kom på två tjejkompisar som jag gick i skola med när de några år senare var horor. Vi umgicks även en del på fritiden. Den ena träffade jag på en nattklubb sittande i en soffa med en gubbe som kunde vara hennes morfar och hållande hand.

Såg inte detta först utan bjöd upp henne att dansa. Hon viftade förtvivlat bort mig och såg skamsen ut. Pratade med en bartender jag kände på stället som berättade att hon brukade ragga där då det även fanns ett hotell med mycket affärsfolk.

Den andra träffade jag när jag körde extra inom taxi. En kund berättade under färden att han skulle träffa två studentskor som han köpt några timmar av. Han berättade väldigt ingående om deras specialiteter.

Oj, kände visst den ene som blev helt paff när hon såg mig då de mötte upp vid bilen. Den andra tjejen kände jag igen från någon porrfilm. På tal om porrfilm så var det en kvinnlig kollega som också körde taxi ibland som även spelade in porrfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in