2015-05-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Att anse att man inte har med sina barns liv att göra så fort de fyller 18, det känns extremt lågintelligent.

Men visst, låt dina barn prostituera sig, ta heroin med mera. Leva livet. De är ju 18. För om du bryr dig måste det bero på incest.
Nej det kall för ett sekulariserat modernt samhälle.
Citera
2015-05-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej det kall för ett sekulariserat modernt samhälle.

Om du tycker det är bra och modernt att din dotter knullar en tredjedel av Turkiet så är det din ensak.

Men jag ser inte varför hela samhället ska rätta sig efter er familjs sexualvanor.
Citera
2015-05-21, 21:07
Medlem
Vilken aftonbladetrubrik. Jag trodde att det handlade om människohandel.

Citat:
Expressen la upp en intressant artikel om sexhandeln med svenska kvinnor i Barcelona:

http://www.expressen.se/nyheter/rika-gaster-erbjuds-svenska-eskorter/

Vad har Sverige för kultur som leder till sådant här?
Det är inte direkt unikt för Sverige.
Citat:
Alltså, det är ju en sak att fattiga kvinnor från typ Nigeria eller Thailand känner sig tvingade att sälja sig. Men här är ju boven knappast fattigdom.
Priset för sex är betydligt högre i I-länder. Hade svenska sexsäljare fått lika dåligt betalt som kvinnorna i Nigeria eller Thailand, hade de knappast sålt sex.

Ung kvinna = ingen utbildning. Lättaste sättet att nå hög inkomst = sälja sex.
Eftersom många kvinnor ändå skaffar sig en utbildning som inte uppskattas på arbetsmarknaden, är sex det enda sättet att nå en hyffsad inkomst.
Citera
2015-05-21, 21:11
Medlem
dumma jävlar, som inte vet att
svenska kvinnor behöver man inte betala för
gratis är gott
Citera
2015-05-21, 21:38
Medlem
Kaitas avatar
Det intressanta med artikeln är hur den ställer den svenska sexköpslagen i annat ljus. Lagen blir moraliskt omöjlig att försvara - syntax error.

Sexköpslagen bygger på att kvinnorna är offer. Därför är det lagligt att sälja men inte att köpa.
Men en svensk kan som svensk aldrig vara offer. Det går emot PK-hierarkin som styr denna typ av lag. Alltså, dessa svenska kvinnor är inga offer. Helt riktigt eftersom de frivilligt gör detta i syfte att tjäna stora pengar (o leva lyxliv). Utan offer ingen moralisk rätt att lagstifta mot det. Svensk kvinna som ligger med utländsk man kan inte stoppas enligt PK-logik.

Det innebär att lagen inte är tillämplig i vissa sammanhang, då finns ingen grund för att rättfärdiga den i andra sammanhang.
Senast redigerad av Kaita 2015-05-21 kl. 21:41.
Citera
2015-05-21, 22:01
Medlem
Citat:
Om du tycker det är bra och modernt att din dotter knullar en tredjedel av Turkiet så är det din ensak.

Men jag ser inte varför hela samhället ska rätta sig efter er familjs sexualvanor.
Jag är alltså för att vuxna människor äger sin sexualitet och har sex med hur många eller få dem vill och hur dem vill. Oavsett kön eller familjeroll. Det är en intellektuell övertygelse, inte emotionell. Du låter affekterad som en feministflicka ungefär.
Citera
2015-05-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4567
Vilken aftonbladetrubrik. Jag trodde att det handlade om människohandel.

Det är inte direkt unikt för Sverige.

Priset för sex är betydligt högre i I-länder. Hade svenska sexsäljare fått lika dåligt betalt som kvinnorna i Nigeria eller Thailand, hade de knappast sålt sex.

Ung kvinna = ingen utbildning. Lättaste sättet att nå hög inkomst = sälja sex.
Eftersom många kvinnor ändå skaffar sig en utbildning som inte uppskattas på arbetsmarknaden, är sex det enda sättet att nå en hyffsad inkomst.
Kvinnor i Thailand som säljer sex tjänar bra med thaimått mätt. Där sker det också i princip alltid frivilligt. Att alltid tro att hottentotterna har mycket sämre liv än oss är någon form av kolonialexotistisk svensk vänsterpsykos. Känner du många thai? Barladys?
Citera
2015-05-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej då skulle jag faktiskt bli seriöst oroad..eftersom halva Grekland och 1/3 av Turkiet är ca
30 miljoner människor, dvs. om min dotter är låt säga 18 år så måste hon alltså ha legat med ca 450 människor varje dag i hela sitt liv, så jo, skulle få mitt ena ögonbryn att höjas 3 mm faktiskt.
Oj fröken Pomperipossa la sig till med dålig språkförståelse hastigt och lustigt. Min andemening var att du tycker det är jättebra att tjejer knullar runt hur dem vill, horar hur dem vill, män som knullar runt eller köper sex är misogyna svin. Du har olika måttstockar för manlig och kvinnlig sexualitet. Du är "jämlik" feminist.
Citera
2015-05-21, 22:17
Medlem
Citat:
Oj fröken Pomperipossa la sig till med dålig språkförståelse hastigt och lustigt. Min andemening var att du tycker det är jättebra att tjejer knullar runt hur dem vill, horar hur dem vill, män som knullar runt eller köper sex är misogyna svin. Du har olika måttstockar för manlig och kvinnlig sexualitet. Du är "jämlik" feminist.

nej jag fattar skillnaden, vilket du inte gör.

Söt gosse som varit på greklandssemter, kärat ner sig rejält i fröken Pappaidolippodus, och hon i honom, och haft ljuvligt härlig kärleksromans med massa sex i svallande bränningar på Korfu.
Dessa två har haft det toppen båda två, gett varandra glädje och fina minnen för livet.
Ingen har gjort den andra illa.

Samma söta gosse hamnar i Amsterdam, träffar tjej som lurar i honom knark och hamnar plötsligt på gatan där han tvingas sälja sin stjärt för pengar för att få ihop till knark eller biljetten hem.tror du han har lika fina minnen av de kunder ha träffar på där?
Lika härliga sexuella erfarenheter av att suga av kunder i nån skitig gränd nånstans för pengar?

Det ena är SEX. Det andra är tvång.
hajjar du?
Citera
2015-05-21, 22:22
Medlem
Citat:

Söt gosse som varit på greklandssemter, kärat ner sig rejält i fröken Pappaidolippodus, och hon i honom, och haft ljuvligt härlig kärleksromans med massa sex i svallande bränningar på Korfu.
Dessa två har haft det toppen båda två, gett varandra glädje och fina minnen för livet.

Samma söta gosse hamnar i Amsterdam, träffar tjej som lurar i honom knark och hamnar plötsligt på gatan där han tvingas sälja sin stjärt för pengar för att få ihop till knark eller biljetten hem.tror du han har lika fina minnen av de kunder ha träffar på där?
Lika härliga sexuella erfarenheter av att suga av kunder i nån skitig gränd nånstans för pengar?

hajjar du?
Du lever ju i en parallel verklighet. Hajar du hur hård kontroll greker och turkar har på sina kvinnor? Det du pratar om är möjligen ett ytterst sällsynt undantag.

Prata om svenska män och thailändskor istället, lite mer verklighetsförankrat. Ska jag behöva påminna dig om vad ni feminister anser om det?
Citera
2015-05-21, 22:25
Medlem
Citat:

hajjar du?
Du blir bara läjlig med din svartvita aftonbladetsfeminism. Majoriteten av allt sexsäljande i Sverige sker utan tvång och absolut inte på gatan. Du är helt borta. Hur var de svenska tjejerna i artikeln som tråden vandlar om under tvång?
Citera
2015-05-21, 22:49
Medlem
Citat:
Du lever ju i en parallel verklighet. Hajar du hur hård kontroll greker och turkar har på sina kvinnor? Det du pratar om är möjligen ett ytterst sällsynt undantag.

Prata om svenska män och thailändskor istället, lite mer verklighetsförankrat. Ska jag behöva påminna dig om vad ni feminister anser om det?

Just precis vad jag gör det Lillskrot, jag lever i verkligheten vara kvinna, du lever i verkligheten vara man. Kvinnors syn på och verklighet är lika mycket värd och lika av vikt som mäns för världen och samhället som sådant.

vad gör detta för skillnad i vår diskussion: skillnaden mellan frivilligt sex utan pengar och sexhandel?
Är ju bara en annan sida av hela forumets diskussion…för vad fasen har grekiska män för rätt kontrollera grekiska kvinnors sexualitet?

Och så var vi där igen….hur många thailändskor menar du har sex med västerländska män i Thailand på egna villkor utan att ta betalt, eller vara i en slags beroendeställning, för att de verkligen vill ha sex med just den mannen för sexets egen skull?
de existerar självklart, men solly, tror de är ett fett undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in