Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Hur vet du att en tio - elva böcker i NT är rena förfalskningar?
Skriftvetare, språkexperter har bekräftat detta.
Uttryck varierar över tiden. Så om du vart presenterad ett dokument som hävdades vara från 30-talet och hade uttryck som, Tja Brosh, RL, LOL, ballt etc så kan du vara helt säker på att det är förfalskat.
Om uttryck som ohungrig, ostartad, stinta hittades i dokument hävdat skriven av en infödd stockholmare då vet du att det är påhittat. Om en hävdad människa börjar använda ord och uttryck den i andra bekräftade dokument aldrig använt för att beskriva samma sak så finns det skäl till misstanke att de är fabricerade. När analfabeter hävdas skrivit böcker vet du att det är lögn.
Citat:
Hur vet du att skapelseberättelsen är påhittad?
Jag gick bl.a i grundskolan och lärde mig NO mer behövs inte.
Citat:
Hur vet du att Israelerna aldrig var slavar i Egypten, att man inte vandrade omkring i öknen, att syndafloden aldrig existerat och att arken ej funnits?
Inga arkeologiska lämningar bekräftar detta, vi klarar idag inte av att bygga så stora träbåtar som hade behövts med den modernaste teknik vi kan uppbåda idag, att hysa en 2-100(?) miljoner djur på arken och sedan hinna mata dem med, det funkar liksom inte. Så ta och skärp dig lite nu.
Citat:
Du hävdar det som om det är objektivt bevisat, så fram med bevisen!
Nu är jag relativist så att jag hävdat något sådant är ju en ren lögn.
Vad sade jag om att du skulle sluta ljuga så mycket?
Varken "Gud" eller omvärlden ser med blida ögon på dina lögner,
men du kanske bara är kristen när det passar dig?