2015-05-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Då tror jag att SD mycket väl kan ligga runt 20%. Speciellt då det nu inte heller är direkt "skamligt" att säga man röstar på SD.

Nu skriver även KG Bergström om tiggeriplågan. Han har inte varit på en middag där inte folk klagat över denna plåga.

Klart att tiggeriets utövare ständigt fungerar som SD:s valarbetare. Det kommer att fortsätta att lyfta SD i opinionen.
2015-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Med samma eminenta mätprecision och träffsäkerhet som vid valet 2014 innebär Novus senaste prestation i branschen, med reglementsenlig korrigering:

12,9 / 9,1 x 16,8 = 23,8 %

Sannolikt är dock detta mätresultat avsett för augusti månad!
Du använder samma formel när senaste Novus ger 94% av senaste Sentiosiffran, som när Novus gav 70% av Sentiosiffran. Seriöst.
2015-05-21, 09:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Nu skriver även KG Bergström om tiggeriplågan. Han har inte varit på en middag där inte folk klagat över denna plåga.

Klart att tiggeriets utövare ständigt fungerar som SD:s valarbetare. Det kommer att fortsätta att lyfta SD i opinionen.
Jag kommer aldrig under min livstid att begripa hur invandringskramarna kunde/kan vara så jävla korkade att dom inte insåg zigenarplågan i god tid & införde ett tiggeriförbud för 2-3 år sedan. Då hade dom vunnit flera år för sitt folkutbytesprojekt.

Jag är helt övertygad om att en avsevärd del av SD's nuvarande rekordsiffror beror på just zigenarna.
Vilket med ett enkelt pennstreck hade kunnat undvikas genom ett nationellt tiggeriförbud.
2015-05-21, 10:05
Medlem
Mätningen nedan är från maj 2014. Ganska stora skillnader på ett år!

I TV4/Novus väljarbarometer för maj minskar blockskillnaden igen samtidigt som Socialdemokraterna tappar stöd.
M 24,3 (+0,6)
FP 6,0 (+0,6)
C 3,9 (-0,1)
KD 4,2 (+0,6)
S 32,4 (-1,1)
V 8,3 (+0,7)
MP 10,1 (-0,7)
SD 7,7 (-1,1)
Annat parti 3,1 (+0,5)
M-FP-S-KD 38,4 (+1,7)
S-V-MP 50,8 (-1,1)
Blockskillnad 12,4 (-2,8)
Andel osäkra väljare 15,9
Novus har för den här mätningen intervjuat 2000 personer per telefon under tiden 28 april – 25 maj 2014

Mätningen från idag:

Moderaterna 25.7% (+0.5)
Centerpartiet 6.7% (+0.8)
Folkpartiet 4.5% (–0.7)
Kristdemokraterna 3.5% (-0.2)
Socialdemokraterna 25.8% (–1.3)
Miljöpartiet 7.2% (+0.4)
Vänsterpartiet 6.8% (-0.3)

Sverigedemokraterna 16.8% (+1.0)

Alliansen: 40.4% (+0.4)
Rödgröna: 39,8% (-1.2)
Blockskillnad: 0,6%
Antal osäkra: 7,2%
Antal intervjuer: 4002
2015-05-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En sak man kan lägga märke till i TV4:s presentationer:

TV4 orkar inte längre mygla med SD i grafiken. Tidigare hade man alltid massa stolliga hyss för sig. La namnet SD i en rastrerad gråton i mindre grad när alla andra partinamn stod i svart, myglade med höjden på SDs stapel, smalare stapel knappt synlig längst till höger eller att man rätt och slätt "glömde" att nämna SDs i genomgången.

TV4 har helt klart givit upp den kampen. Idag presenteras SD helt normalt som vilket parti som helst.
All media utom vänsterradikalerna på Aftonbladet, ETC och Arena har slutit fred med SD-väljarna. De har fattat grejen och att den inte kommer att försvinna. Därför är de inte längre aktiva i den hysteriska, meningslösa kampen mot "normalisering" av SD. De inser att SD redan är normaliserade och att det är högst normalt att tycka att invandringsfrågan och tiggerifrågan inte kan fortsätta på inslaget spår. Nu är det borgerliga media och väljarna mot politikerna. Arnstadisterna i vänstermedia (varav en del förirrat sig till "borgerliga" DN) är däremot kvar i 2006 och tror att den stora viktiga grejen är att kämpa med att upprätthålla den gamla förljugna verklighetsbeskrivningen samt punktmarkera alla personer i etablissemanget som kan misstänkas förgiftade av brunt.

Citat:
Ursprungligen postat av Henget
Antal intervjuer: 4002
Det är ju helt sjukt många intervjuer. Samtidigt har de pågått 20 april till 17 maj och därför missat Åkessons återkomst, partiledardebatten, avslöjanden om organiserat tiggeri och en massa annat.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-05-21 kl. 10:12.
2015-05-21, 10:14
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kommer aldrig under min livstid att begripa hur invandringskramarna kunde/kan vara så jävla korkade att dom inte insåg zigenarplågan i god tid & införde ett tiggeriförbud för 2-3 år sedan. Då hade dom vunnit flera år för sitt folkutbytesprojekt.

Jag är helt övertygad om att en avsevärd del av SD's nuvarande rekordsiffror beror på just zigenarna.
Vilket med ett enkelt pennstreck hade kunnat undvikas genom ett nationellt tiggeriförbud.
Det är inte bara tiggarna i sig utan handlingsförlamningen. Att det inte längre tycks gå att åtgärda samhällsproblem. Vi kan inte minska invandringen för vi är bundna av avtal. Vi kan inte hindra tiggare att komma hit på grund av den fria rörligheten. Vi kan inte ta passen från IS-krigare för då blir de statslösa. Vi kan inte åtala hemvändande IS-krigare för..., ja Sverige har inte polisiära eller militära resurser att hålla en sådan rättegång på ett säkert sätt.

Detta tror jag är det som skrämmer väljare till SD. Politikerna har helt abdikerat från sitt ansvar att styra landet och ser bara på när allt förfaller.
2015-05-21, 10:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang

Ja, tiggarna är nog det "bästa" som hänt SD på senare tid. Jag tror fenomenet har öppnat ögonen på många i och med att det är så påtagligt och är väl utspritt över precis hela landet. Fenomenet visar visar tydligt hur menlös och usel DÖ-partiets politik är på invandrings och integrationsområdet.
Medlem
[quote=CrispyKreem

Det är ju helt sjukt många intervjuer. Samtidigt har de pågått 20 april till 17 maj och därför missat Åkessons återkomst, partiledardebatten, avslöjanden om organiserat tiggeri och en massa annat.[/QUOTE]

Ja verkligen! De började vad jag kan se med detta i april. Och som du säger så finns det mer att hämta i nästa mätning. Känns som den omtalade snöbollen är i rullning nu
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är inte bara tiggarna i sig utan handlingsförlamningen. Att det inte längre tycks gå att åtgärda samhällsproblem. Vi kan inte minska invandringen för vi är bundna av avtal. Vi kan inte hindra tiggare att komma hit på grund av den fria rörligheten. Vi kan inte ta passen från IS-krigare för då blir de statslösa. Vi kan inte åtala hemvändande IS-krigare för..., ja Sverige har inte polisiära eller militära resurser att hålla en sådan rättegång på ett säkert sätt.

Detta tror jag är det som skrämmer väljare till SD. Politikerna har helt abdikerat från sitt ansvar att styra landet och ser bara på när allt förfaller.

De ser på när allt förfaller och de verkar njuta av det.
2015-05-21, 10:23
Medlem
Citat:

Bra och korrekt reflektion! Många undrar nog varför vi överhuvudtaget ska betala dyrt för ett gäng politiker som säger kunna uträtta ingenting i de frågor som verkligen betyder något, Samtidigt lägger samma politiker lägga oceaner av tid och resurser på tramsfrågor, som blir en Potemkinkuliss,
2015-05-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
De ser på när allt förfaller och de verkar njuta av det.

Det tycker jag inte. Tycker snarare de ser ut som ett rådjur i strålkastarljuset på motorvägen strax innan krocken.

En mix av panik och handlingsförlamning.
2015-05-21, 10:32
Medlem
Citat:

Ja, och det förstärks när frågorna debatteras eftersom de ständigt bekräftar sin handlingsförlamning varje gång de får tillfälle att utstråla handlingskraft. "Jaha spännande nu ska invandring debatteras" säger TV-tittarna, och så tävlar 7K i att säga "medelhavet flyr för sina liv flyr undan krig och förtryck generös human generös human fristad humanitär stormakt andra EU-länder ta större ansvar fler kommuner dela på bördan human humanitär generös generös generös FLYR FÖR SINA LIIIIIIIIIV KRIG FÖRTRYCK FÖRTRYCK KRIG KRIG". Åkesson behöver inte anstränga sig alls. Han kan komma dit i mjukisbrallor och en urtvättad T-shirt och sitta med benen på bordet och äta chips tills de andra är klara. När alla som ska bedyra sin generositet med andras pengar har slutat snyfta kan han säga "Men så här kan vi inte ha det" och gå hem, så har han vunnit debatten.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-05-21 kl. 10:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in