2015-05-19, 19:17
Medlem
zorb89s avatar
Där satt den!

https://www.youtube.com/watch?v=G7bG-mdLS_0
2015-05-20, 11:28
Medlem
Grandesporross avatar
Synd att man inte hade köpkraft igår annars hade jag köpt när det var nere!

Citat:
Fingerprint: Kan inte kommentera förväntade volymer Yulong - tf VD
(SIX) Den kinesiska smartphonetillverkaren Yulong lanserade den 11
maj sin Android smartphone Coolpad Tiptop Pro, med Fingerprints
touchsensor FPC1025.

Det meddelade Fingerprint i morse.

Vilka volymer räknar ni med att Yulong ska generera?

"Vi kan inte kommentera förväntade volymer på Yulongtelefonen",
uppger Jörgen Lantto, tillförordnad vd på Fingerprint, i en kommentar
till SIX på onsdagsförmiddagen.

Ordervärdet från lanseringen är inkluderad i bolagets kommunicerade
försäljningsprognos om mer än 1,5 miljarder kronor för 2015.

Joakim Johansson, tel +46 31 350 64 84
mailto:joakim.johansson@six-group.se
www.blogg.six.se @SIXNews
SIX News
2015-05-20, 16:26
Medlem
zorb89s avatar
Vi fick Coolpad också! Bra då är det 100% säkert att vi snott både ZTE och Coolpad ifrån Silead

Som jag sa, vart ska alla 40mln sensorer få plats...

Nu ligger jag väldigt likvid sedan 96,5kr så blir storköp imorgon när folket antagligen blir rädd för förlusten.
2015-05-20, 17:15
Medlem
Grandesporross avatar
verkar som du har rätt, den störtdyker nu vid stängning, orkar de hålla aktien över natten ens? hah
2015-05-20, 17:38
Medlem
Lillbubbens avatar
Finger är nu vad jag förutspådde den skulle vara i slutet av året. Men det var när den låg i ca 70kr och inte hadenågon aning om att de skulle höja order intäkterna med med 50%.

Är helt övertygad om att den kommer studsa upp till över 100+ väldigt snart så det är bara att skynda fynda. Kommer den under 90 säljer jag av några av mina stabila utdelning aktier och går in 30% tyngre.

Halleluja comrades! Skål på dig Zorb!
2015-05-20, 17:46
Medlem
zorb89s avatar
http://www.affarsvarlden.se/webbtv/article3909262.ece

Haha och här får du en känga till, vilken sopa du är Ludvig

"Aldrig hört talas om Coolpad"
"Den har stigit mycket så nu ska man hoppa av" Du tyckte man skulle hoppa av på 30kr nivån
"Fått mordhot" Har du verkligen det? "Njaa men grova ord" Kanske för att du och många fler inte gått klart skolan

Huawei = Top 10 tillverkare i världen!
Coolpad = Top 10 tillverkare i världen!
ZTE = Top 10 tillverkare i världen!

Vet man inte vad man kommenterar är det väl bäst att INTE kommentera? Otroligt att det kan finnas så många avundsjuka och inkompetenta personer i samma sekt.

Känns inte bra att ligga utanför just nu men hoppas mönstret håller sig med dipp och avslut på blått. Har dock ett par kronor till godo om jag blir tvungen att köpa på blått direkt.

Ni som ligger investerade sälj inte bort er imorgon, minusresultat runt 15-22mln, Q2 prognos runt +250mln tror jag på.

Peace
Senast redigerad av zorb89 2015-05-20 kl. 17:50.
2015-05-21, 09:18
Medlem
Grandesporross avatar
Efter att jag läste en uppräknad vinst på 640% sålde jag halva min portfölj o köpte även jag fingret. billigt 95 kr styck! För övrigt verkar den INTE dippa utan nu går det nog bara upp?

Citat:
FINGERPRINT CARDS
SPÅR FSG 2 KV MINST 340 MLN KR, POS RÖRRES (Direkt)
2015-05-21 08:17
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards står fast vid sin prognos för 2015 om en försäljning över 1,5 miljarder kronor.

Det framgår av kvartalsrapporten. Prognosen höjdes den 18 maj, från att tidigare ha varit en försäljning på över 1 miljard kronor.

Därutöver preciseras vad bolaget tror sig omsätta under det andra kvartalet: minst 340 miljoner kronor, med ett positivt rörelseresultat under det kvartalet samt därefter.

Jämfört med intäkterna på under det andra kvartalet 2014 innebär den förutstpådda intäktsnivån under det andra kvartalet i år en försäljningstillväxt på 670 procent.

"Bolaget förutser i nuläget inget ytterligare externt kapitalbehov trots den kraftiga volymökningen som väntas under återstoden av året", skriver bolaget.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt
2015-05-21, 10:15
Medlem
timmmys avatar
Bruttomarginalen är nere på 27% i sånt här tidigt skede, vill gärna ha mer info angående prognostiserad marginal för helåret innan jag är helt nöjd. Annars positivt m. framförallt kassaflödet.
2015-05-21, 11:10
Medlem
Grandesporross avatar
Om jag ska vara ärlig känner jag inte till marknaden. Sänkt marginal/pris är ett bra sätt generellt att komma ut och etablera sig och ta över marknaden för att massproducera billigt och öka marginalen. Ren spekulation. De har säkert sin förklaring.
2015-05-21, 11:19
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Om jag ska vara ärlig känner jag inte till marknaden. Sänkt marginal/pris är ett bra sätt generellt att komma ut och etablera sig och ta över marknaden för att massproducera billigt och öka marginalen. Ren spekulation. De har säkert sin förklaring.

Fast idag finns det väldigt få konkurrenter på touchmarknaden. Finns inget som tyder på att marginalerna kommer att öka framöver, det tror inte ens FPC själva på baserat på vad som kommunicerats.
2015-05-21, 12:14
Medlem
zorb89s avatar
Skriver en sammanfattning ikväll men kan säga att rapporten överraskade mig så pass att jag gick in med allt igen på 99kr, haha.

En billig kurs får nu se om 3mån.

Marginal ned men tänker ni på att fasta kostnader inte ökat och att omsättningen dubblas? Vad gör då en lägre marginal i Q1? Resultatet är det viktiga..
2015-05-21, 13:07
Medlem
Grandesporross avatar
Rea fram mot eftermiddagen igen? Att man inte lär sig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in