2012-01-09, 18:18
Medlem
intressant, frågan är om den kommer sticka iväg imorrn med tanke på denna nyhet

2012-01-09 15:33:46
Citat:
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards vd Johan Carlström anger privatekonomiska skäl till varför han i förra veckan sålde 320.000 B-aktier i bolaget.

Jag har sålt av privatekonomiska skäl. Jag har legat högt belånad under en tid, säger han till Nyhetsbyrån Direkt.

Johan Carlström vill också poängtera att han står fast som huvudägare i bolaget och har inga planer på att sälja ytterligare aktier.
2012-01-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfieboy
intressant, frågan är om den kommer sticka iväg imorrn med tanke på denna nyhet

2012-01-09 15:33:46

den gick ned 10% idag pga den nyheten. varför tror du den ska sticka imorgon och vilket håll?
2012-01-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
den gick ned 10% idag pga den nyheten. varför tror du den ska sticka imorgon och vilket håll?
först kom bara nyheten om att han sålt, då störtsjönk aktien
sen kom denna aktie flera timmar senare så trodde den skulle gå upp idag istället men eftersom han fortsatte sälja idag så gick den ner ännu mer, ska nog avvakta lite och se vad som händer innan jag köper Fingerprint.
2012-01-12, 11:49
Medlem
Citat:
först kom bara nyheten om att han sålt, då störtsjönk aktien
sen kom denna aktie flera timmar senare så trodde den skulle gå upp idag istället men eftersom han fortsatte sälja idag så gick den ner ännu mer, ska nog avvakta lite och se vad som händer innan jag köper Fingerprint.

?

FI går ut med information om att VD säljer aktier för 3 miljoner kr varpå aktien trycks ner 15%. Dagen efter meddelar FI att en styrelseledamot sålt aktier till ett värde av 300'000 kr och vi tappar 5% till.

Jag ser inte försäljningarna som något konstigt överhuvudtaget. Det är en överreaktion från marknaden utan dess like. Det har precis kommit in en rekordorder på 44 milj. och bolaget tuffar på bättre än någon kunnat hoppas.

Nu inväntar vi rapport för det 4e kvartalet den 9e februari och jag litar på Johan Carlström när han säger att allt går enligt plan.
2012-01-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klartecken
?

FI går ut med information om att VD säljer aktier för 3 miljoner kr varpå aktien trycks ner 15%. Dagen efter meddelar FI att en styrelseledamot sålt aktier till ett värde av 300'000 kr och vi tappar 5% till.

Jag ser inte försäljningarna som något konstigt överhuvudtaget. Det är en överreaktion från marknaden utan dess like. Det har precis kommit in en rekordorder på 44 milj. och bolaget tuffar på bättre än någon kunnat hoppas.

Nu inväntar vi rapport för det 4e kvartalet den 9e februari och jag litar på Johan Carlström när han säger att allt går enligt plan.
Jag menar bara att avvakta tills det slutar gå ner i kurs, sen fundera på om man ska gå in.
Idag har den gått upp 0,62% så det kanske är dags nu, vad har du för riktkurs på aktien?
2012-01-13, 15:48
Medlem
Citat:
Jag menar bara att avvakta tills det slutar gå ner i kurs, sen fundera på om man ska gå in.
Idag har den gått upp 0,62% så det kanske är dags nu, vad har du för riktkurs på aktien?

Absolut, men det där med att fånga upp en aktie på botten ska det mycket tur och skicklighet till. Är väldigt låg omsättning nu i aktien så är svårt att säga åt vilket håll kursen är påväg men svag nersida är det för tillfället.
Jag tror att vi får ett litet ryck upp mot 8.50 inför rapporten och om inget annat som oroar marknaden kommer så hittar nog flera som paniksålde tillbaka då inget förändrats i bolaget.

Jag håller fast vid riktkurs 20kr till sommaren.
2012-01-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klartecken
Absolut, men det där med att fånga upp en aktie på botten ska det mycket tur och skicklighet till. Är väldigt låg omsättning nu i aktien så är svårt att säga åt vilket håll kursen är påväg men svag nersida är det för tillfället.
Jag tror att vi får ett litet ryck upp mot 8.50 inför rapporten och om inget annat som oroar marknaden kommer så hittar nog flera som paniksålde tillbaka då inget förändrats i bolaget.

Jag håller fast vid riktkurs 20kr till sommaren.
tack för tipset, ska ta en funderare, mycket intressant iaf
2012-01-23, 15:12
Medlem
Citat:
tack för tipset, ska ta en funderare, mycket intressant iaf

Absolut är företaget intressant och kursen än mer intressant. Marknaden agerade i panik på nyheten om försäljningen. Jag har passat på att tanka på mig mer förra veckan och sänkt mitt GAV. Känner ingen stress över kursen då det går bra för bolaget och året med fler nyheter är långt.
Tyvärr styr en osynlig hand marknaden och kanske gör man bäst i att stå utanför men när uppsvinget kommer så kommer det snabbt.
Personligen hoppas jag på att kursen drar sakta men säkert uppåt för istället för ett stort ryck.

Inväntar rapport med stor spänning, tror inte vi blir besvikna.
Håll inte tummarna - håll fingrarna
2012-02-28, 10:51
Medlem
kvittot87s avatar
Undrar om det är möjligt att tier 1 mobiltillverkaren kan vara Apple?! Jag läser en del på gsmarena, och har läst att det ryktas att iphone 5 kommer ha NFC stöd, kanske de slänger in fingerprints fingeravläsare?! Vore härligt om det vore så;-)

http://www.planetbiometrics.com/article-details/i/1039/

http://www.phonearena.com/news/Apples-big-push-with-the-iPhone-5-could-be-NFC-and-mobile-payments-Visa-and-MasterCard-all-cheers_id 26430
Senast redigerad av kvittot87 2012-02-28 kl. 10:58.
2012-02-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Undrar om det är möjligt att tier 1 mobiltillverkaren kan vara Apple?! Jag läser en del på gsmarena, och har läst att det ryktas att iphone 5 kommer ha NFC stöd, kanske de slänger in fingerprints fingeravläsare?! Vore härligt om det vore så;-)

http://www.planetbiometrics.com/article-details/i/1039/

http://www.phonearena.com/news/Apples-big-push-with-the-iPhone-5-could-be-NFC-and-mobile-payments-Visa-and-MasterCard-all-cheers_id 26430

tror du vd skulle sålt 350k aktier nyligen om det var så?
2012-02-29, 20:18
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
tror du vd skulle sålt 350k aktier nyligen om det var så?

Jag köper hans förklaring att han var tvungen pga banken. Ganska logiskt egentligen. Han köpte ju 115 000 B-aktier förra veckan, så det visar ju att han tror på bolaget.

Vidare så har du väl en poäng där att om det nu vore Apple så hade alla i styrelsen köpt på sig aktier som bara fan...Som sagt det är inte särskilt troligt att det är Apple, but you never know..

http://www.fingerprints.com/Press%20releases/2011/Fingerprint%20Cards%20signs%20a%20Master%20Purchas e%20Agreement%20with%20a%20leading%20mobile%20phon e%20manufacturer.aspx?sc_lang=en
2012-02-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Jag köper hans förklaring att han var tvungen pga banken. Ganska logiskt egentligen. Han köpte ju 115 000 B-aktier förra veckan, så det visar ju att han tror på bolaget.

Vidare så har du väl en poäng där att om det nu vore Apple så hade alla i styrelsen köpt på sig aktier som bara fan...Som sagt det är inte särskilt troligt att det är Apple, but you never know..

http://www.fingerprints.com/Press%20releases/2011/Fingerprint%20Cards%20signs%20a%20Master%20Purchas e%20Agreement%20with%20a%20leading%20mobile%20phon e%20manufacturer.aspx?sc_lang=en

räkna på det så förstår du att nått är mysko.

det var 15k inte 115k

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in