2015-05-20, 02:21
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Typiskt brudar... De tror att första dejten ska vara livet ut. Fatta två saker: 1) gräset är inte grönare på andra sidan staketet och 2) vardagen kommer till alla, inklusive den som du tror är 10 gånger bättre än din sambo.

Självklarheter för vissa, raketvetenskap för andra.

Då får han samtidigt vara beredd på att nån dag även bli lämnad. Kvinnors lust är lite mer komplicerat uppbyggd än mäns som är mer... vad ska jag säga "lättunderhållen". Mäns lustar drivs oftast spontant och visuellt medans en kvinnans sitter mer i huvudet. Kvinnor behöver därför många gånger mer ansträngning och underhåll för att bli "körredo".
Citera
2015-05-20, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Låtsas bli uppraggad av någon annan och låt honom ligga hemma med ångest en hel natt över inbillad otrohet, så kommer han fjäska röven av sig sen ska du se.

Ja, eller göra slut. Vilket är mer troligt.
Citera
2015-05-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halo...
Jag har en underbar sambo sen tre år tillbaka, jag vet att han älskar mig och han vet hur mycket jag älskar honom.

Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra. Det gör det inte lättare att han tar det som ett personligt angrepp och blir sur och tvär om jag tar upp det.

Hur ska jag få honom att förstå att det ligger lite mer känsla i liggandet och att det är något som pågår mer än minuten innan det ska bli åka av?

Några rader i ett forum är inte mycket att gå på men jag skall ändå skita ur mig en teori.

Kan det vara så att han känner sig osäker på att du faktiskt vill ha honom? Han kanske tänker att om du inte vill ha HONOM utan att han måste dra till med någon för honom meningslös ritual för att du skall vilja ha honom så kan det kvitta. Om han känner att det räcker att du bara finns där för att han skall bli kåt så kanske han är bestört över att du inte känner så för honom.

Du skriver att han "fått" bli k****d några gånger på ditt initiativ. Om han känner att du gett honom ett par tröst knull för att han inte skall bli ledsen så har det inte större effekt än om han köper hem en bukett blommor och säger "här, kan vi knulla nu".

Om jag levt ihop med någon som jag kände närhet till och passionerad kåthet så hade jag upplevt det som kraftigt demoraliserande om jag kände att jag var tvungen att göra något speciellt för att kvinnan jag älskar skall VILJA ha sex med mig och inte känna det som att hon ställde upp.

Jag har haft fel förr och beskriver bara hur jag eventuellt skulle kunna ha uppfattat det. Se det här som lite inspiration att tänk i nya banor och inte som hårda fakta.
Citera
2015-05-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Då får han samtidigt vara beredd på att nån dag även bli lämnad. Kvinnors lust är lite mer komplicerat uppbyggd än mäns som är mer... vad ska jag säga "lättunderhållen". Mäns lustar drivs oftast spontant och visuellt medans en kvinnans sitter mer i huvudet. Kvinnor behöver därför många gånger mer ansträngning och underhåll för att bli "körredo".

Låter lite som min ex. Kuken skall bara stå av sig själv, det är ingenting hon skall behöva göra något åt. Som man skall man liksom kunna bli dissad hur många gånger som helst och när hon sen vill knulla så skall man spontant släppa allt man håller på med och dra igång ett förförelsenummer av episka mått.
Citera
2015-05-20, 08:42
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenViktig
Låter lite som min ex. Kuken skall bara stå av sig själv, det är ingenting hon skall behöva göra något åt. Som man skall man liksom kunna bli dissad hur många gånger som helst och när hon sen vill knulla så skall man spontant släppa allt man håller på med och dra igång ett förförelsenummer av episka mått.

Nej i sånt fall är jag inget likt ditt ex, jag vill alltid knulla. Tycker var och varannan kille på flashback beklagar sig över flickvänner, fruar och sambos som inte vill ha sex. Antingen måste ni vara väldigt oattraktiva eller så är världen upp och ner.
Senast redigerad av elgecy 2015-05-20 kl. 08:51.
Citera
2015-05-20, 08:52
Medlem
Citat:
Nej i sånt fall är jag inget likt ditt ex, jag vill alltid knulla.

ROFL!

Låter underbart.
Citera
2015-05-20, 09:34
Medlem
Ni måste diskutera detta tillsammans. Vi killar har nog lätt att hamna i ett läge då vi inte uppvaktar lika mycket efter några år. Vi fattar inte hur ni fungerar eftersom att vi tänder mer fysiskt än mentalt.

Du måste förklara att du vill ha en förändring för att du vill leva resten av livet med honom.

Samtidigt så måste du också uppvakta honom, förför honom på ett sensuellt sätt.

Kommunikation är så viktigt, och ta det på allvar.
Citera
2015-05-20, 09:55
Medlem
Citat:
Tycker var och varannan kille på flashback beklagar sig över flickvänner, fruar och sambos som inte vill ha sex. Antingen måste ni vara väldigt oattraktiva eller så är världen upp och ner.

Det skulle ju kunna vara så att folk skriver här på flashback just för att världen är upp och ner. Ett sexliv som fungerar är väl inget man direkt känner att man måste skriva av sig om. När allt är bra gör man en statusuppdatering på facebook. Hit går man när allt är skit.
Citera
2015-05-20, 10:25
Medlem
Tycker att din kille verkar vara lat, bekväm och allmänt ointresserad av att du ska ha det bra. Tror tyvärr inte att han kommer att ändra sig, varför ska han ändra sig till att börja med? Man ska väl egentligen vara den man är i en relation, ni befinner er uppenbarligen inte på samma nivå. Nu är jag en man, men hade jag varit en kvinna och bott med en man som bara sitter och spelar tv-spel i soffan då hade jag dumpat honom pronto. Vill ha en partner som är aktiv, då brukar dessutom lusten och orken att genomföra förändringar komma som ett brev på posten.
Personligen älskar jag långa förspel där man gör kvinnan tokig av kåthet.
Citera
2015-05-20, 10:39
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Typiskt brudar... De tror att första dejten ska vara livet ut. Fatta två saker: 1) gräset är inte grönare på andra sidan staketet och 2) vardagen kommer till alla, inklusive den som du tror är 10 gånger bättre än din sambo.

Självklarheter för vissa, raketvetenskap för andra.

Fast det gäller ju i så fall även TS kille, som förväntar sig att få ligga lika ofta som i början, men inte är beredd att uppvakta sin tjej som han gjorde i början...

TS hade väl aldrig skrivit tråden om inte hennes kille hade börjat gnälla om att han inte får knulla lika ofta längre.
Citera
2015-05-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast det gäller ju i så fall även TS kille, som förväntar sig att få ligga lika ofta som i början, men inte är beredd att uppvakta sin tjej som han gjorde i början...

TS hade väl aldrig skrivit tråden om inte hennes kille hade börjat gnälla om att han inte får knulla lika ofta längre.

Man behöver inte uppvakta sin sambo som om denne vore singel igen. Den första dejten varar En gång, inte 1 miljon gånger eller resten av förhållandet. Den typen av brud som förväntar sig det är som en narkoman som jagar den perfekta "känslan" och riskerar allt för att få uppleva den igen. Helt vansinnigt. Jag rekommenderar ett promiskuöst liv istället om det inte duger. Då kanske varje ligg/dejt/tillfällig relation erbjuder känslan - som dock aldrig varar eller stannar kvar.
Citera
2015-05-21, 06:11
Medlem
Godamonginsectss avatar
Du sa att ni kramades, pussades och håller handen i vardagen? Det är mer än många gör. Den enda förföringen som du kan förvänta dig av någon kille i längden, är egentligen förspel innan sex, och blommor+choklad på högtider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in