2015-05-21, 11:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Man behöver inte uppvakta sin sambo som om denne vore singel igen. Den första dejten varar En gång, inte 1 miljon gånger eller resten av förhållandet. Den typen av brud som förväntar sig det är som en narkoman som jagar den perfekta "känslan" och riskerar allt för att få uppleva den igen. Helt vansinnigt. Jag rekommenderar ett promiskuöst liv istället om det inte duger. Då kanske varje ligg/dejt/tillfällig relation erbjuder känslan - som dock aldrig varar eller stannar kvar.

Fast så vitt det framgår av TS så har hon inte tyckt att det varit något problem att det blivit vardag och att de inte beter sig som nyförälskade gör längre. Det är hennes kille som hade problem med att de inte betedde sig så (knulla jämnt) och det är ju därför hon har letat efter orsaken till att hon inte är sugen lika ofta längre. Det är ju TS kille som ansett att de har problem i relationen, inte TS som bara letar efter lösningen på problemen.
Citera
2015-05-21, 11:56
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halo...
Jag har en underbar sambo sen tre år tillbaka, jag vet att han älskar mig och han vet hur mycket jag älskar honom.

Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra. Det gör det inte lättare att han tar det som ett personligt angrepp och blir sur och tvär om jag tar upp det.

Hur ska jag få honom att förstå att det ligger lite mer känsla i liggandet och att det är något som pågår mer än minuten innan det ska bli åka av?

Vad säjs om att själv ta initiativet kanske? Göra just det som du vill att han skall göra? Skapa rätt stämning mm? Föregå med gott exempel?
Citera
2015-05-21, 12:07
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Vad säjs om att själv ta initiativet kanske? Göra just det som du vill att han skall göra? Skapa rätt stämning mm? Föregå med gott exempel?

Fast det ville han ju inte ha utan han vill ju ha pang på sex på hennes initiativ vilket TS också gett honom, men han vill inte ge henne det hon vill ha.
Citera
2015-05-21, 12:09
Medlem
Manboiiis avatar
Dumpa honom och fixa en ny man

Man är inte frisk om man beter sig så där som en man...
Citera
2015-05-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast så vitt det framgår av TS så har hon inte tyckt att det varit något problem att det blivit vardag och att de inte beter sig som nyförälskade gör längre. Det är hennes kille som hade problem med att de inte betedde sig så (knulla jämnt) och det är ju därför hon har letat efter orsaken till att hon inte är sugen lika ofta längre. Det är ju TS kille som ansett att de har problem i relationen, inte TS som bara letar efter lösningen på problemen.

Nix. Hon efterlyser "kicken" från den första dejten, tiden kort efteråt och vill ha samma nu. Det är vad det hela bottnar i, därav mina kommenterar. Det är just vad Vardag innebär. Man kan inte "gulligulla", gå på tårna, ständigt komma med idéer, "tokiga upptåg" eller "busa" stup i kvarten som ts önskar. Allt det där hör till hos brudar som inte fattar att gräset inte är grönare på andra sidan staketet och att vardagen även drabbar den perfekta, vita riddaren.

... Hört talas om slentrian? Det är i princip hur livet är.
Citera
2015-05-21, 15:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nix. Hon efterlyser "kicken" från den första dejten, tiden kort efteråt och vill ha samma nu. Det är vad det hela bottnar i, därav mina kommenterar. Det är just vad Vardag innebär. Man kan inte "gulligulla", gå på tårna, ständigt komma med idéer, "tokiga upptåg" eller "busa" stup i kvarten som ts önskar. Allt det där hör till hos brudar som inte fattar att gräset inte är grönare på andra sidan staketet och att vardagen även drabbar den perfekta, vita riddaren.

... Hört talas om slentrian? Det är i princip hur livet är.

Tja, du läser in nått annat i TS än vad som står. Det som står är att hennes pojkvän klagat på att han inte får knulla tillräckligt ofta, TS söker lösningar och killen vägrar göra något för att lösa det utan tycker att hon ska ställa upp ändå. Det är killen som efterlyst något och sagt att de har ett problem, inte TS.
Citera
2015-05-21, 18:25
Medlem
Citat:
Tja, du läser in nått annat i TS än vad som står. Det som står är att hennes pojkvän klagat på att han inte får knulla tillräckligt ofta, TS söker lösningar och killen vägrar göra något för att lösa det utan tycker att hon ska ställa upp ändå. Det är killen som efterlyst något och sagt att de har ett problem, inte TS.

Då citerar jag ts: "Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra."

Jag vet inte hur mycket tydligare det kan bli. Så återigen, vad ts efterlyser är "första-dejten-kicken" och tiden kort efter när Alla sysslar med sådant. Efter ett litet tag så blir det vardag - slentrian - för alla. Tiden med charmandet, förförandet, manipulerandet, etc. etc. är förbi. Det betyder förvisso inte att man inte kan "hetta" upp det lite mellan varven, fast det är en helt annan diskussion. Det här är dessutom ingenting ovanligt bland brudar. De vill många gånger helt enkelt ha det där som en gång fick dem att bli blöta i trosorna, varje dag, 365 dagar om året. Som sagt, jag rekommenderar ett promiskuöst liv där den ena liggpartnern bytts ut efter den andra. Då får man ständig bekräftelse, uppmärksamhet och komplimanger - allt falskt förstås fast det värmer väl för stunden i alla fall.
Citera
2015-05-21, 20:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Då citerar jag ts: "Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra."

Jag vet inte hur mycket tydligare det kan bli. Så återigen, vad ts efterlyser är "första-dejten-kicken" och tiden kort efter när Alla sysslar med sådant. Efter ett litet tag så blir det vardag - slentrian - för alla. Tiden med charmandet, förförandet, manipulerandet, etc. etc. är förbi. Det betyder förvisso inte att man inte kan "hetta" upp det lite mellan varven, fast det är en helt annan diskussion. Det här är dessutom ingenting ovanligt bland brudar. De vill många gånger helt enkelt ha det där som en gång fick dem att bli blöta i trosorna, varje dag, 365 dagar om året. Som sagt, jag rekommenderar ett promiskuöst liv där den ena liggpartnern bytts ut efter den andra. Då får man ständig bekräftelse, uppmärksamhet och komplimanger - allt falskt förstås fast det värmer väl för stunden i alla fall.

Och jag vet inte hur mycket tydligare jag kan bli med att TS presenterar detta som lösningen på ett problem hennes pojkvän har, inte som ett problem för henne.

Det du beskriver gäller även killar som vill knulla som nyförälskade. Även då är det promiskuösa livet att rekommendera, för det är inte normalt att fortsätta att knulla som kaniner efter att förhållandet blivit vardag.
Citera
2015-05-21, 21:48
Medlem
Citat:

Nix. Centurion77 har rätt. Jag uppfattar saken exakt likadant.
Citera
2015-05-21, 22:00
Medlem
Citat:
Och jag vet inte hur mycket tydligare jag kan bli med att TS presenterar detta som lösningen på ett problem hennes pojkvän har, inte som ett problem för henne.

Det du beskriver gäller även killar som vill knulla som nyförälskade. Även då är det promiskuösa livet att rekommendera, för det är inte normalt att fortsätta att knulla som kaniner efter att förhållandet blivit vardag.

Problemet är inte bara hennes eller hans, det är ett omoget och enögt sätt att betrakta en relation på. Problemet är ju att de har olika uppfattning om vad som skall föregå ett knull.

Jag tycker killen kan anstränga sig lite mer, kanske lite mindre än hälften så mycket som då de först träffades. Mer än så vore att begära för mycket av en man. Men de kan mötas någonstans halvvägs...

Ingen man orkar att uppvakta en kvinna som under förälskelsefasen resten av livet. Men man kan väl göra en hemlagad middag med tända ljus och sätta på musik, bjuda ut henne på något hon gillar, massera henne med välluktande oljor, hitta på nya sexlekar, ha sex på nya ställen, etc. Finns mycket man kan hitta på, men en man har också behov av att gå in i grottan, annars blir vi utbrända...

Så TS, försök hitta någon balans med pojkvännen. Möts någonstans halvvägs med era förväntningar på relationen. Låt honom läsa denna tråd kanske? Kommunikation är i allafall mycket viktigt. För att han ska begripa är det kanske nödvändigt att han får läsa tråden, det är svårt för en kvinna (tror jag) att förklara detta noga avvägt mellan finkänslighet och tydlighet för en man... Lycka till.
Citera
2015-05-21, 22:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Problemet är inte bara hennes eller hans, det är ett omoget och enögt sätt att betrakta en relation på. Problemet är ju att de har olika uppfattning om vad som skall föregå ett knull.

Jag tycker killen kan anstränga sig lite mer, kanske lite mindre än hälften så mycket som då de först träffades. Mer än så vore att begära för mycket av en man. Men de kan mötas någonstans halvvägs...

Ingen man orkar att uppvakta en kvinna som under förälskelsefasen resten av livet. Men man kan väl göra en hemlagad middag med tända ljus och sätta på musik, bjuda ut henne på något hon gillar, massera henne med välluktande oljor, hitta på nya sexlekar, ha sex på nya ställen, etc. Finns mycket man kan hitta på, men en man har också behov av att gå in i grottan, annars blir vi utbrända...

Så TS, försök hitta någon balans med pojkvännen. Möts någonstans halvvägs med era förväntningar på relationen. Låt honom läsa denna tråd kanske? Kommunikation är i allafall mycket viktigt. För att han ska begripa är det kanske nödvändigt att han får läsa tråden, det är svårt för en kvinna (tror jag) att förklara detta noga avvägt mellan finkänslighet och tydlighet för en man... Lycka till.

Ja, det är väl ett bra råd om de vill få det att funka. Hon får inse att det inte kan vara lika spännande i förhållandet som i början och att han inte kommer anstränga sig lika hårt för att få henne som han gjorde då. Han får inse att sexlivet också blir mer vardag och att han inte kan försoffa sig totalt men samtidigt förvänta sig att hans tjej ska vara kåt på honom 24/7.

Grejen är väl att som jag läser TS har hon redan försökt att anstränga sig och kompromissa och ha sex på hans villkor utan att få det som hon egentligen vill ha för att tända till. Han å andra sidan vill (iaf enligt TS) inte anstränga sig utan enbart få utan att ge.
Citera
2015-05-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ja, det är väl ett bra råd om de vill få det att funka. Hon får inse att det inte kan vara lika spännande i förhållandet som i början och att han inte kommer anstränga sig lika hårt för att få henne som han gjorde då. Han får inse att sexlivet också blir mer vardag och att han inte kan försoffa sig totalt men samtidigt förvänta sig att hans tjej ska vara kåt på honom 24/7.

Grejen är väl att som jag läser TS har hon redan försökt att anstränga sig och kompromissa och ha sex på hans villkor utan att få det som hon egentligen vill ha för att tända till. Han å andra sidan vill (iaf enligt TS) inte anstränga sig utan enbart få utan att ge.

Jag tycker inte vi ska "måla fan på väggen" (som uttrycket säger) och döma ut killen. Jag uppfattar det som att han är omedveten om hennes problem. Hon har gett honom sex på hans villkor ja - men har hon förklarat för honom vad hon saknar och tydliggjort hur viktigt det är för henne? Män är inte tankeläsare och vi är trögare än kvinnor på att uppfatta känslomässiga signaler. Jag tycker därför killen ska få både en och sju chanser att ändra på sig.

TS: Först måste han bli fullständigt på det klara med exakt VAD som är ditt problem. Då män vet vad problemet är, brukar vi vara mycket duktiga på att åtgärda det. Så du måste klargöra detta för killen. Jag tror du har sagt det på något kvinnligt sätt, väldigt inlindat och logiskt otillgängligt för en man. Beskriv det dock mer i termer av önskvärt beteende än problem.

Till alla: Män och kvinnor är olika. Hon måste förklara problemet med ett manligt språk. Linda inte in det. Kom inte med långa känslomässiga beskrivningar av hur mycket hon älskar honom och hur bra de hade det. Den manliga hjärnan somnar då... Sorry, men så är det. Tala till honom såhär, ungefär: "Jag blir så kåt på dig då du gör si och så. (Flika här in de saker han gjorde i början). Då vill jag gärna göra X med dig, som du älskar. Hur kan vi göra så att du kåtar upp mig så mycket att jag vill göra X, Y och även Z för dig?" Skippa de långa historiska och känslomässigt färgade anekdotiska historierna om hur det en gång var. Gå rakt på sak och tala till hans vänstra hjärnhalva OCH hans reptilhjärna samtidigt. Då jävlar kommer det hända grejer!

Som jämförelse kan jag säga att min första flickvän alltid ville ha sex då jag hade städat. Jag har aldrig städat så mycket som under den tiden...
Nästa flickvän klagade alltid då jag hade städat. Om jag hade städat klagade hon på att jag inte hade diskat. Hade jag städat och diskat, klagade hon på att jag inte hade tvättat. Hade jag tvättat, klagade hon på att jag inte hade städat. etc. Hon letade alltid bara efter fel och ville aldrig själv göra nåt bidrag. Psykopaten gjorde långa listor på saker hon tyckte var dåligt med mig... Samtidigt tyckte hennes egen mor att det var HON som var den late. Modern noterade vid flera tillfällen (till exempel) att Karins sida av sängen var mycket sämre städad och ren än min... Hennes sida av rummet mer stökigt, etc. Gissa om jag tröttnade på den tjejen? Vi hade inte haft sex på ett år då vi gjorde slut. Det kändes som om jag hade muckat från kåken, då jag flyttade! Så man kan inte heller endast säga vad man tycker är fel och inte komma med uppmuntrande lösningar. Att inte se sina egna brister är också ett stort misstag många kvinnor gör. Allt är inte alltid enbart männens fel.

Män är enkelspåriga. Det är lätt att leda oss till önskvärt beteende... - Om man använder rätt verktyg. Det bästa rådet någon någonsin kan ge kvinnor om oss män är att ni måste tala till vår vänstra hjärnhalva och till vår reptilhjärna, om ni vill nå fram. Vår högra hjärnhalva är underutvecklad jämfört med kvinnors... (Och tvärtom). Häng nu inte upp er på forskning si eller så, utan se detta som ett användbart verktyg helt enkelt.
TS: Pröva det ordentligt - och du kommer att finna att det är häpnadsväckande hur väl det fungerar! (Jag själv jobbar med mitt beteende, att göra motsatsen med kvinnor, fungerar jättebra det med. Det vill säga att tala mer till hennes högra hjärnhalva och reptilhjärna).

Katzyn: Jag tror inte att TS pojkvän är medveten om att han inte tillför den sortens handlingar som TS blir mest bekräftad och lycklig av. Jag tror han är "oblivious to the problem". Ursäkta, men det sägs bättre på engelska...
Senast redigerad av Shagovlad 2015-05-22 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in