2015-05-19, 17:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Barn som föds utan att mannen vill ha med det att göra skall inte ha samma rättigheter som barn där båda föräldrarna har kommit överens om att skapa.

Väljer mamman att föda barnet utan att ta hänsyn till mannens vilja eller önskan så får hon också ta sitt ensamma ansvar. Hon skall inte behöva gå till staten för hjälp och skall inte heller kunna kräva pengar av mannen för barnets skull. Eftersom beslutet är till 100% taget av henne själv.

Varför har ni så stora problem med detta?

För att det skulle betyda att mannen blir jämställd kvinnan, och kvinnan måste behöva ta ansvar för sitt sexliv.
Citera
2015-05-19, 17:13
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Mamman har fortfarande exakt samma skyldigheter.

Det är barnets lagliga rättigheter gentemot sin pappa som man går in och tar bort.

Jag ställer frågan igen:
Är det inte bra att barn alltid har lagliga rättigheter oavsett hur mycket den ena eller båda föräldrarna har klantat sig?

Nja det är mer så att mamman inte har rätt att få pengar till sitt barn av någon som hon lurat med att skaffa barn, när den personen inte ens viljat ha något barn och då måste man respektera om inte den personen ville ha barn, särskilt när hon redan visste det från början och visste vad hon gav sig in på så är det hennes fel om inte barnet får det de behövde, och kan inte kräva att någon annan som hon lurade så ge pengar för något den inte viljat, om mamman skulle bry sig i första hand så skaffa inte barn med någon som inte vill det och lura ingen bara för att få pengar vad är så svårt med det?
Citera
2015-05-19, 17:17
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Mamman har fortfarande exakt samma skyldigheter.

Det är barnets lagliga rättigheter gentemot sin pappa som man går in och tar bort.

Jag ställer frågan igen:
Är det inte bra att barn alltid har lagliga rättigheter oavsett hur mycket den ena eller båda föräldrarna har klantat sig?

Konstig fråga. En kvinna enligt dig kan aldrig "klanta" sig. Sen finns det inget som heter att "båda" har klantat sig. Mannen är ju alltid den som klantat sig eller hur? I eran värld alltså.
Citera
2015-05-19, 17:20
Medlem
Citat:
Konstig fråga. En kvinna enligt dig kan aldrig "klanta" sig. Sen finns det inget som heter att "båda" har klantat sig. Mannen är ju alltid den som klantat sig eller hur? I eran värld alltså.
Är det inte något bra att barn alltid har lagliga rättigheter oavsett om man tycker att någon har klantat sig?
Citera
2015-05-19, 17:24
Medlem
Citat:
Är det inte något bra att barn alltid har lagliga rättigheter oavsett om man tycker att någon har klantat sig?
Barn skulle fortgarande ha lagliga rättigheter, trots att mamman är ett korkat svin som bara tänker på sig shälv. Så, vad är problemet med att män också får möhlighet att välja om de ska bli föräldrar eller inte?
Citera
2015-05-19, 17:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Men du är ju dum, då ska vi införa abort förbud? Är det inte något bra att både modern och fadern mot sina viljor blir föräldrar? Med lagliga rättigheter för barnet, oavsett om man tycker dessa har klantat sig.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 17:26.
Citera
2015-05-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men du är ju dum, då ska vi införa abort förbud? Är det inte något bra att både modern och fadern mot sina viljor blir föräldrar? Så med lagliga rättigheter så föds det, oavsett om man tycker dessa har klantat sig.
Jag trodde vi hade avklarat det där med att samhället inte vill ha 40 000 oönskade barn per år.
Citera
2015-05-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Barn skulle fortgarande ha lagliga rättigheter, trots att mamman är ett korkat svin som bara tänker på sig shälv. Så, vad är problemet med att män också får möhlighet att välja om de ska bli föräldrar eller inte?
Att man tar ifrån barnet dess lagliga rättigheter naturligtvis.
Citera
2015-05-19, 17:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag trodde vi hade avklarat det där med att samhället inte vill ha 40 000 oönskade barn per år.

Nej vi tvingar mamman och pappan att bli föräldrar. Du har bara svamlat och inte kommit med någon lösning.
Kvinnan tappar sin rätt till abort, både modern och fadern tvingas att bli föräldrar. Låter helt ok tycker jag.

Du vill ha kakan och äta den.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 17:40.
Citera
2015-05-19, 17:40
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
För att det skulle betyda att mannen blir jämställd kvinnan, och kvinnan måste behöva ta ansvar för sitt sexliv.

Aj, vilken hemsk tanke.

"where have all the good men gone".

Detta hör man mer i media och bland vänner och bekanta. (Varje gång jag hör detta så skrattar jag inombords).

Om några år kommer kvinnor säga detta:

"why do not men want to have sex with me".

Tro mig, det kommer inte enbart vara kvinnor som inte får sex pga sitt utseende som kommer säga detta. Dom snygga, fräscha, "vettiga" brudarna kommer säga samma sak.

Detta tack vara att limning och hennes anhängare tycker att det bara finns en som har klantat sig när ett oplanerat barn är på väg, mannen. För även om mannen har använt en kondom och den går sönder och kvinnan blir gravid så är det han som klantat sig. Och nu måste han/staten ta sitt ansvar för att kvinnan vill behålla barnet. Om kvinnan har spiral, går på p-piller och hon blir gravid av misstag så är det fortfarande mannen som har klantat sig. Även här skall han/staten ta ansvar om hon behåller barnet.

Denna frågan visar klart och tydligt varför många män ser ner på kvinnor.
Citera
2015-05-19, 17:41
Medlem
Citat:
Att man tar ifrån barnet dess lagliga rättigheter naturligtvis.
Vilket man alltså inte gör. Så, vad är problemet?
Citera
2015-05-19, 17:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Aj, vilken hemsk tanke.

"where have all the good men gone".

Detta hör man mer i media och bland vänner och bekanta. (Varje gång jag hör detta så skrattar jag inombords).

Om några år kommer kvinnor säga detta:

"why do not men want to have sex with me".

Tro mig, det kommer inte enbart vara kvinnor som inte får sex pga sitt utseende som kommer säga detta. Dom snygga, fräscha, "vettiga" brudarna kommer säga samma sak.

Detta tack vara att limning och hennes anhängare tycker att det bara finns en som har klantat sig när ett oplanerat barn är på väg, mannen. För även om mannen har använt en kondom och den går sönder och kvinnan blir gravid så är det han som klantat sig. Och nu måste han/staten ta sitt ansvar för att kvinnan vill behålla barnet. Om kvinnan har spiral, går på p-piller och hon blir gravid av misstag så är det fortfarande mannen som har klantat sig. Även här skall han/staten ta ansvar om hon behåller barnet.

Denna frågan visar klart och tydligt varför många män ser ner på kvinnor.

Jo tyvärr är det nog så som du skriver

dock ser jag inte ner på kvinnor, jag ser ner på åsikterna som dessa feminister har, tyvärr kan dessa reta gallfeber på mig.

Men så kommer man ihåg att det finns kvinnor som Empress och Milford och genast blir man gladare!
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in