Nu ligger förhöret med de ryska soldaterna uppe för allas beskådning.
https://www.youtube.com/watch?v=7qLqQL7YJiI
Citat:
Ursprungligen postat av
tverskoy
Så patetisk det du skriver. Det är inget speciellt med Vintorez, alla har haft en i STALKER Shadow of Chernobyl. Tom hade tjetjenierna många under rysk-tjetjeniska kriget.
Lika patetiskt som att hänvisa till ett TV-spel? Du kanske skall ägna dig åt din fantasivärld istället?
Varför börjar du prata om USA och dess ekonomi när det är Sovjetunionen/Ryssland som kollapsat flera gånger om och har haft två inbördeskrig samt två andra krig mot grannländer sedan 1991.
Citat:
Ursprungligen postat av
micks
Har du problem med förståndet? Kan du inte läsa vad jag skriver? En SFI kurs kanske är något för dig.
Även om man är där som frivillig så kan man ju ha tagit tjänst i separatisternas militärmakt och även om man inte gjort det så behöver det inte vara Ryssland som stat som har skickat dit dessa personer samt vapen.
Om Azov och Aidar är en del av Ukrainas miltärmakt så är de ju inte illegala enligt Minsk 2 annars så är de ju detta.
Om jag kommer ihåg rätt så får ju inte de av USA ditskickade instruktörerna vara där inligt Minsk2
Hänvisar också till Tverskojs inlägg
Du har ett litet problem, officerarna säger i förhör att de fortfarande är aktiva inom den ryska armén och att de blev beordrade till Lugansk.
Försök igen är du snäll.
Citat:
Ursprungligen postat av
fuckuto
Har du någon
källa tack (till det som du har fetstilat)?
Det enda som jag finner vid snabb genomläsning av Wikin om Minsk II är detta_
"10. Pullout of all foreign armed formations, military equipment, and also mercenaries from the territory of Ukraine under OSCE supervision. Disarmament of all illegal groups."
http://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_II
Edit: Det vill säga ingår soldaterna och utrustningn inom den lokala militär organisationen sä är de legala enligt avtalet. Kom ihåg att Ukraina försöker få gratis vapen från USA.
Källan är Minskavtalet där det tydligt står att kontroll över gränsen skall återlämnas till Ukraina och att inga ryska vapen, fordon eller frivilliga får passera. Varför har man inte återgett kontroll över gränsen till Ukraina? För du vet lika väl som jag att separatisterna skulle förlora inom ett par månader om så blev fallet.
Så du menar att ryska system som Pantsir, T-72B, BUK, Kornet m.m är helt legala? Vad lever du i för värld? Många av dessa vapen finns endast i den ryska armén och kan alltså inte ha kommit från någon annanstans.
Men separatisterna har väl förstås köpt dessa vapensystem på den lokala ICA butiken.
Jösses.