Citat:
Ursprungligen postat av
tverskoy
Jadu, herr smart ass. Statistiken ljuger aldrig ju

En nyhet för dig: man bör använda hjärnan också. Om oligarkerna betalade skatt då skulle statistiken se mycket annorlunda ut.
Jag vet inte riktigt om kommentarer som "smart ass" accentuerar trovärdighet genom smileys. Men jag vet att du gör ett massivt felslut med tramset om oligarker och skatt. Hela Yanukovych-regimen byggde på att hjälpa akhmetov, firtash och Yanukovych-familjens gangsternätverk att inte betala skatt.
Sedan skulle inte en oligarkskatt i Donbass göra industrierna mer konkurrenskraftiga. De behöver både teknologisk och finansiell modernisering. Det kan de bara få från väst. Ryssland vill så klart inte effektivisera industrierna, utan istället fortsätta prångla ut massiva gasvolymer till föråldrade industrier med korrupta politiker (dels för lönsamhet, dels för politisk kontroll).
Det är därför jag alltid sagt att separatisterna borde få sitt territorium och bygga sin egen framtid. Alternativt låta Ryssland ta hand om skiten. Alla blir nöjda. Ukraina kan byggas upp. Låtsasrepublikerna kan sköta sig själva...