Citat:
Ursprungligen postat av
52Tele
Du vet inte vad du pratar om. Jag är själv fastighetsmäklare och är till skillnad från ett fåtal kollegor framförallt i Sveriges storstäder, ytterst noggrann med allt som rör budgivningen och eftersträvar alltid så långt det är möjligt transparens i detta momentet av en affär. Kompetenta fastighetsmäklare behövs i allra högst grad av många olika anledningar som du inte begriper, särskilt när det gäller förmedling av fastigheter, som inte sällan involverar en rad komplicerade juridiska frågor som en lekman på området sällan eller aldrig skulle klara av utan juridisk utbildning på området.
Om det är mig du tilltalade, så bekräftar du bara vad jag nyss skrev; ett onödigt krångligt juridiskt system, som finns till, bara för att politiker vill att vissa skall kunna ha jobb, låtsasjobb. Juridiska systemet behöver inte vara krångligt, utan istället lättbegripligt och logiskt. Men så är det ju inte, just för att blodsugande parasiterna skall känna att de har ett jobb. Gud bevare att utföra ett riktigt jobb som skapar mervärde för medmänniskor och samhället.
Ni kälkborgare och rika gynnas ju av det krångliga skattesystemet på bekostnad av det vanliga fattiga folket. Ni livnär er ju på "krånglet".