Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Jo det är att straffa ett barn om man inte har ekonomin att ta hand om det, ingen som tvingar modern att göra en abort om fadern gör en juridisk, förstår inte vart du får det ifrån, men då får hon ta precis allt ansvar både uppfostran och den ekonomiska delen.
Ja du tycker det, men fortfarande kvarstår det faktumet att modern kan tvinga in fadern till att bli en ofrivillig pappa, då är det inte mer än rätt att hon tar fullt ansvar för båda delarna.
som jag skrev innan, så får faktiskt barnet bättre ekonomi via en pension än vad hen oftast får via underhållsbidrag. Så glöm morsan i detta, är inte henne det handlar om.
Är inte modern som tvingar in nån som helst, är fadern som haft slarvigt sex med en kvinna han tydligen inte kände så bra, i ett land som har dessa lagar. Liksom hans konsekvenser av att ha sex idag i Sverige som han väl kände till då han stoppade in den. Bara att gilla läget, har inget med mamman att göra, hon har sin sits att ansvara och deala med, fullt tillräckligt att ägna sig åt.
Varför ska hon ansvara för honom också?
Gillar man inte detta, absolut inte vill ha barn, så kan man göra vasektomi eller se till att skydda sig rejält och som sagt ligga med bruttor man har koll på.
Att skjuta över allt ansvar på kvinnor hela tiden nått går galet är liksom många mäns expertområde verkar det som….
jag våldtog någon hoppsan! Det var HENNES fel!!!
jag hade sex, hon blev med barn!?? Det är HENNES fel!!!
jag är kåt jämnt! Det är kvinnors fel!!!
ehh hallå liksom väx upp.