Citat:
Ursprungligen postat av
kinesarsle
I just ditt specifika fall tycker jag att det var onödigt att ge dig en varning eller ens ta bort inlägget. Att jämföra med trollanvändare är dock att jämföra äpplen och päron. Man får trolla här, men håller du alltför låg kvalitet kan du bli avstängd för kfk. Det krävs en del för det, men det händer då och då.
Dock kan jag hålla med dig om att vissa moderatorer är lite väl skitnödiga och saknar förmåga att reflektera över specifika fall och enbart kör på som robotar.
Fast varför bör inte moderatorerna ha nolltolerans gällande kommentarer om moderering?
Det TS faktiskt skrivit tillför absolut ingenting till inlägget han faktiskt skriver, och jag ser hellre att man är ordentligt hård både mot detta och saker som leder till en offtopic diskussion i trådar. Vitsen är att man skall diskutera trådens ämne inte någonting annat.
En varning är ju just en varning och i de flesta fall finns det båda substans för varningen och en tanke bakom. En varning i dag gör att användaren kanske inte upprepar förseelsen, och det är just det, endast en varning.
Det hade väl varit en helt annan sak om man blivit avstängd eller liknande?
Flashback har inte särskilt många regler och de är inte särskilt svåra att undvika att bryta mot. Trots det har jag åkt på båda varningar och avstängningar när jag inte tänkt mig för, men jag inser att JAG har gjort fel som faktiskt inte följt de få regler som finns, därefter har jag svalt min stolthet och faktiskt lärt mig någonting om det.
Moderatorsåtgärder har absolut ingenting i trådar att göra, det tillför inget och leder snarare till att diskussionen spårar ur och att tråden kanske till och med dör.
Diskussionsförstörande beteende skall beivras.