2015-05-19, 00:44
Medlem
Tjenare gott folk, det e så att jag vill bli av med mina mandlar p.g.a. att det fastnar matrester (tonsiliter) där i, vilket orsakar en hemsk andedräkt. Tack vare detta känns det som att mitt liv hålls tillbaka eftersom vi alla vet hur pinsamt det är att gå runt med taskig fresh.

Hur tar man sig till väga för att få bort dem? Så vitt jag vet så behöver man en riktig orsak till att de ska plockas bort. Jag e 22 år gammal. Lite info från någon kunnig vore dunder.

Snälla skriv inte "amen borsta dina tänder så försvinner andedräkten"... jo tack för tipset det har jag inte tänkt på tidigare. Det finns inget jag inte har provat och att ta bort halsmandlarna är the last resort, det förstår jag, men det känns som att det e verkligen något jag behöver för att kunna må bra.

Tack så mycket mina vänner och ha en skön start på veckan!

Mvh
Citera
2015-05-19, 01:39
Medlem
Opererade bort mina halsmandlar den 7/5 och det som fick familjeläkaren att skicka en remiss till halsläkaren var att jag hade fått halsfluss återkommande gånger under 2 års tid. Familjeläkaren va otroligt dryg och seg på att skicka mig till halsläkaren och hävdade att man skulle ha haft halsfluss 6ggr på ett halvår för att få operera bort dem. Mitt tips till dig som "bara" har problem med dålig andedräkt är att stå på dig när du far till hälsocentralen o säg att du verkligen lider av det och vill ha bort dem, säg att du jobbar med något som kräver mycket face-to-face med andra människor och att du mår psykiskt dåligt över din dåliga andedräkt. Förhoppningsvis ger läkarna till sist med sig. Annars kan du prova att gå den privata vägen. Relativt snabbt och enkelt ingrepp så det kan inte vara allt för dyrt! (har dock ingen aning om pris, gissar bara vilt)

Har märkt att man måste klaga sönder för att familjeläkaren ska lyfta på arslet och göra något...

Lycka till!
Citera
2015-05-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sc0rn
Opererade bort mina halsmandlar den 7/5 och det som fick familjeläkaren att skicka en remiss till halsläkaren var att jag hade fått halsfluss återkommande gånger under 2 års tid. Familjeläkaren va otroligt dryg och seg på att skicka mig till halsläkaren och hävdade att man skulle ha haft halsfluss 6ggr på ett halvår för att få operera bort dem. Mitt tips till dig som "bara" har problem med dålig andedräkt är att stå på dig när du far till hälsocentralen o säg att du verkligen lider av det och vill ha bort dem, säg att du jobbar med något som kräver mycket face-to-face med andra människor och att du mår psykiskt dåligt över din dåliga andedräkt. Förhoppningsvis ger läkarna till sist med sig. Annars kan du prova att gå den privata vägen. Relativt snabbt och enkelt ingrepp så det kan inte vara allt för dyrt! (har dock ingen aning om pris, gissar bara vilt)

Har märkt att man måste klaga sönder för att familjeläkaren ska lyfta på arslet och göra något...

Lycka till!

Nice, grattis till att du blev av med dem . Förlåt för min dumma fråga men jag måste ställa den: när du menar hälsocentral, snackar du då om vilken vårdcentral som helst där man betalar 160 kr eller något för en vanlig undersökning? För att jag tror inte vi har en familjeläkare, så vet inte hur proccessen kommer igång..
Citera
2015-06-11, 01:01
Medlem
Citat:
Nice, grattis till att du blev av med dem . Förlåt för min dumma fråga men jag måste ställa den: när du menar hälsocentral, snackar du då om vilken vårdcentral som helst där man betalar 160 kr eller något för en vanlig undersökning? För att jag tror inte vi har en familjeläkare, så vet inte hur proccessen kommer igång..

Exakt det jag menar sorry för sent svar. Är inte så värst aktiv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in