2015-05-17, 19:27
Medlem
Hirvis avatar
Känns som Bayern skulle ha större användning av Pogba än dom spanska giganterna.
2015-05-17, 19:29
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jo, men de är offensiva mittfältare. Där har Real riktigt bra bredd. Problem är att det inte finns någon bredd bland de sittande mittfältarna - det är en av anledningarna till Reals usla säsong. Pogba hade därför varit en utmärkt värvning.
Men Pogba är ju för tusan en offensiv mittfältare?
2015-05-17, 19:30
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Real har ju bara Modric och Kroos. Om de spelar varenda match så vet vi hur det kommer sluta. Modric är också 30 år och lär väl inte hålla många år till heller, då är Pogba en perfekt ersättare. Jag hade velat se Pogba, Alaba, Gundogan eller Pjanic i Real till sommaren. Det behövs i alla fall en till mittfältare av högsta klass.

Koke känns faktiskt som en mer optimal spelare. Men å andra sidan spelar ju Enriques Barcelona mycket rakare än vad Peps Barcelona gjorde så varför skulle inte Pogba passa in i det spelet? men som du säger kanske inte Pogba är den mest optimala spelaren.
Låter som om du blandar ihop Pogba och Verratti. Det är Verratti vi skall ha.
Alaba och DDG tror jag är på gång. Sen får vi se vad som händer med Bale och anfallet.
2015-05-17, 22:59
Medlem
nitinitis avatar
Vad ska Real med Alaba till när de har världens bästa vänsterback redan?
2015-05-17, 23:03
Medlem
4522s avatar
Jorge Jesus till Real...
2015-05-17, 23:12
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Marcelo eller Coentrao? Inte insatt i Real speciellt, men har hört en del klagomål från Real fans mot båda, så genuint nyfiken. Kanske någon som har bättrat sig bara?
2015-05-17, 23:17
Medlem
Citat:

Alaba och vänsterback har inte varit aktuellt sedan månlandningen mer eller mindre, Pep föredrar honom i ett mittfältsroll och han själv finner sig bäst i den positionen likväl.

Sedan att Real har världens bästa vänsterback vet jag dessvärre inget om, om Alaba övergången inte redan är klar då.
Senast redigerad av Kronikel 2015-05-17 kl. 23:23.
2015-05-17, 23:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Trodde Alba lirade i Barcelona. Tji fick jag
2015-05-18, 00:32
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Marcelo eller Coentrao? Inte insatt i Real speciellt, men har hört en del klagomål från Real fans mot båda, så genuint nyfiken. Kanske någon som har bättrat sig bara?

Jag pratar om Marcelo. Ser faktiskt ingen vänsterback som varit bättre i år.
2015-05-18, 03:56
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
De lär ha betydligt mer än £116m att spendera utan att behöva bekymra sig om FFP. Förra sommaren värvade man för £150m och inför nästa säsong kommer man dels (förmodligen) spela CL, dels få in £50m mer årligen tack vare det nya tröjsponsorkontraktet.

Att det efter sommaren ser ut så här skulle, ekonomiskt sett, förmodligen inte vara någon omöjlighet:
Depay £25m
Garay £20m
Clyne £20m
Hummels £25m
Central mittfältare £40m
Bale £70m

Totalt: £200m (2,58 mdkr)

OBS! Jag tvivlar å det grövsta på att ovanstående händer så vänligen tolka inte det som vidare spekulationer utan spelarna har ryktats till United och fick därför fungera som exempel.

Nog för att United tänker värva men vi kan väl vara lite realistiska åtminstone gällande summor. Inte ens Real köper helt hänsynslöst trots pengarna de drar in, United har därtill fortfarande Glazer-räntor och annat skit att betala och det är långt ifrån säkert att de ses som förstaval av spelaren om andra klubbar är intresserade.

Bale tror jag inte på alls. Den enda chansen att köpa Bale är att betala exceptionellt dyrt då Real i princip aldrig säljer sina prestige-stjärnor strax efter att ha köpt dem, och De Gea hjälper inte ett dyft eftersom han sitter på utgående kontrakt - så honom får man ändå.

Jag tror personligen att United kommer hamna i ungefär samma situation som förra sommaren. Man kan ju inte påstå att de har skött transferaffärerna särskilt bra de senaste åren. Moyes var fiasko, Van Gaal under första året var fiasko också - vad ska man annars kalla att köpa Di Maria för enormt överpris som inte alls passar i laget, plus en Falcao som är fullständigt passé vad det verkar?

United verkar närmast desperata. Andra managers har ju hintat om att de redan verkar vara på ungefär allting som rör sig på marknaden. De har starka ekonomiska intressen för att köpa sig tillbaks till toppen på så kort tid som möjligt. Det är aldrig en särskilt bra utgångsposition, se bara på Tottenhams shoppingsommar. Risken är att man köper fler dyra värvningar - och fel värvningar, eftersom det är vad man kan få - som till slut hamnar på bänken bredvid Falcao och Di Maria, och det skulle inte förvåna mig om det är där det landar. Ska vi säga att stalltipset är att United försöker som besatta på Bale och Hummels hela sommaren och när den ena inte säljs och den andra sticker till Spanien så blir man desperat i augusti och pytsar ut 65 miljoner pund för typ Cavani - som är ungefär det sista man behöver.
2015-05-18, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nog för att United tänker värva men vi kan väl vara lite realistiska åtminstone gällande summor.
Du läste inte mitt "OBS!" eller?

Det väsentliga i mitt inlägg var:
Citat:
De lär ha betydligt mer än £116m att spendera utan att behöva bekymra sig om FFP. Förra sommaren värvade man för £150m och inför nästa säsong kommer man dels (förmodligen) spela CL, dels få in £50m mer årligen tack vare det nya tröjsponsorkontraktet.

United inte bara verkar utan är desperata. Med all rätt. Man har ett av fotbollsvärldens största varumärken, kanske det största, men ett dåligt lag - framför allt försvarsmässigt. Men jag håller med om att de två senaste somrarna inte varit särskilt imponerande ur värvningssynpunkt, även om Shaw, Blind och Herrera varit mer eller mindre lyckade.

Citat:
Ska vi säga att stalltipset är att United försöker som besatta på Bale och Hummels hela sommaren och när den ena inte säljs och den andra sticker till Spanien så blir man desperat i augusti och pytsar ut 65 miljoner pund för typ Cavani - som är ungefär det sista man behöver.
Inte helt otänkbart, men jag tror nog snarare på att man får in Clyne, en mittback (Hummels eller Garay), en central mittfältare som kan ta Carricks roll, och eventuellt även en anfallare. Som isch skrev för ett tag sedan. Om DDG lämnar kommer han ersättas, förmodligen av Cech.
2015-05-18, 10:30
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nog för att United tänker värva men vi kan väl vara lite realistiska åtminstone gällande summor. Inte ens Real köper helt hänsynslöst trots pengarna de drar in, United har därtill fortfarande Glazer-räntor och annat skit att betala och det är långt ifrån säkert att de ses som förstaval av spelaren om andra klubbar är intresserade.

Bale tror jag inte på alls. Den enda chansen att köpa Bale är att betala exceptionellt dyrt då Real i princip aldrig säljer sina prestige-stjärnor strax efter att ha köpt dem, och De Gea hjälper inte ett dyft eftersom han sitter på utgående kontrakt - så honom får man ändå.

Jag tror personligen att United kommer hamna i ungefär samma situation som förra sommaren. Man kan ju inte påstå att de har skött transferaffärerna särskilt bra de senaste åren. Moyes var fiasko, Van Gaal under första året var fiasko också - vad ska man annars kalla att köpa Di Maria för enormt överpris som inte alls passar i laget, plus en Falcao som är fullständigt passé vad det verkar?

United verkar närmast desperata. Andra managers har ju hintat om att de redan verkar vara på ungefär allting som rör sig på marknaden. De har starka ekonomiska intressen för att köpa sig tillbaks till toppen på så kort tid som möjligt. Det är aldrig en särskilt bra utgångsposition, se bara på Tottenhams shoppingsommar. Risken är att man köper fler dyra värvningar - och fel värvningar, eftersom det är vad man kan få - som till slut hamnar på bänken bredvid Falcao och Di Maria, och det skulle inte förvåna mig om det är där det landar. Ska vi säga att stalltipset är att United försöker som besatta på Bale och Hummels hela sommaren och när den ena inte säljs och den andra sticker till Spanien så blir man desperat i augusti och pytsar ut 65 miljoner pund för typ Cavani - som är ungefär det sista man behöver.

Doom & gloom.

Di Maria & Falcao har både varit enorma floppa under året _men_ jag tycker inte att det direkt är några felköp. Falcao var en chansning och även om lånet var dyrt så är det fortfarande så att om det hade funkat så hade det inneburit att man fått in en av världens bästa anfallare vilket hade gjort att man def hade slagits om platser högre upp i tabellen. Nu föll det dock sig inte så och då är det skönt att det inte var en permanent övergång. Di Maria, som ligger tvåa i assistligan, kostade för mycket men jag har svårt att se honom som något direkt felköp eller att han inte på sikt skall kunna passa väldigt bra i United. Problemer där verkar dock ligga väldigt mycket runt hans vilja att spela för laget än att han inte passar in. Dessutom har Young gjort det väldigt bra under säsongen.

Resterande köp så som Herrera, Shaw, Rojo, Blint känns alla bra och givande och def spelare som kommer tillföra mer till laget under kommande säsonger. Rätt stor skillnad mot Moyes köp av Mata och big boy.

Jag är helt övertygad om att Uniteds lednign sitter i ett betydligt bättre läge i år än på länge nu när Ed Woodward blivit liter mer varm i kläderna, 4:e platsen är klar och Lvg har börjat rensa upp i truppen. Tanke på hanteringen av Depay så förväntar jag mig att merparten av Uniteds köp kommer vara klar långt innan försäsongen.

Personligen hoppas jag att vi slipper se köp av spelare som plockas in pga av vad som står på tröjan men förväntar mig att det nog kommer bli en kombo av det samt nyttiga truppspelare.

Att jämföra United med Tottenhamn när det kommer till agernade på spelarmarknaden är ju också intressant då det handlar om helt olika stora klubbar med väldigt olika resurser, historia, mål och möjligheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in