Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Nog för att United tänker värva men vi kan väl vara lite realistiska åtminstone gällande summor.
Du läste inte mitt "OBS!" eller?
Det väsentliga i mitt inlägg var:
Citat:
De lär ha betydligt mer än £116m att spendera utan att behöva bekymra sig om FFP. Förra sommaren värvade man för £150m och inför nästa säsong kommer man dels (förmodligen) spela CL, dels få in £50m mer årligen tack vare det nya tröjsponsorkontraktet.
United inte bara verkar utan är desperata. Med all rätt. Man har ett av fotbollsvärldens största varumärken, kanske det största, men ett dåligt lag - framför allt försvarsmässigt. Men jag håller med om att de två senaste somrarna inte varit särskilt imponerande ur värvningssynpunkt, även om Shaw, Blind och Herrera varit mer eller mindre lyckade.
Citat:
Ska vi säga att stalltipset är att United försöker som besatta på Bale och Hummels hela sommaren och när den ena inte säljs och den andra sticker till Spanien så blir man desperat i augusti och pytsar ut 65 miljoner pund för typ Cavani - som är ungefär det sista man behöver.
Inte helt otänkbart, men jag tror nog snarare på att man får in Clyne, en mittback (Hummels eller Garay), en central mittfältare som kan ta Carricks roll, och eventuellt även en anfallare. Som
isch skrev för ett tag sedan. Om DDG lämnar kommer han ersättas, förmodligen av Cech.