Citat:
Ursprungligen postat av
booooooooom
Jag vill ha en liten odling. 2 plantor typ. Jag har 3 auto widow frön. Jag har ett odlingstält på 30x30x60. Har även 2 IKEA lampor på cirka 40-45 watt inte säker. Jag vill få ut kanske 200gram men minst 100. Lågbudget har jag kanske 1000 kr max. Men jag kan tänkas köpa extra om det verkligen hjälper
På 30x30x60 tält ska du vara glad om du ens får plats med 1 planta. Du skulle nog få ut mer med enbart 1 planta i en större kruka än 2 i mindre krukor, speciellt i det extremt lilla utrymmet. Sedan får du tänka på höjden, white widow (inte helt säker vad du menar med auto widow) kan bli upp till 80cm, och då får du räkna med att ha plats för krukan samt lampor också.
Du lär inte heller få i närheten av 200 gram, inte ens 100 för den delen. I ditt fall hade jag varit jävligt nöjd att få någonting öht.
Om du måste använda det extremt lilla tältet så hade jag använt 1 planta i den bredaste, kortaste krukan (alternativt en sopsäck) så nära 10 liter som möjligt och kört scrog (Screen Of Green, googla det) tillsammans med LE lampor på 125w+ (annars blir det äckligt varmt där inne med HPS). Men bästa vore om du kunde bygga om en garderob eller liknande istället för att använda tältet och sedan ha en HPS där inne.