Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Albaner i Makedonien har funnits där långt innan det moderna Makedonien bildades. Punkt.

Sen kan du dra dina 20 år gamla rövarhistorier men det ändrar inte på att de som grupp funnits där väldigt länge. Jag pratar alltså om ett historiskt faktum din jävla analfabet

Vad tycker storalbaner?
Citera
2015-05-14, 17:23
Bannlyst
Erdogan var i Albanien igår, någon som vet vad man talade om?
Citera
2015-05-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Bra analys. Intressant också hur medierna i regionen har rapporterat om händelserna i Makedonien, när jag har lite tid så brukar jag lusläsa igenom de största regionala nyhetssidorna på sydslaviska. Endast Sarajevo baserade tidningar och tv stationer försökte påpeka att albanerna i Makedonien diskrimineras och att Makedoniens nuvarande president är en väldigt skum figur även med Balkan mått mätt då. Alla andra nyhetsportaler i grannskapet dömde ut det som en brutal albansk terrorattack och i princip alla albaner som någon sorts rabiat och irrationellt folk.

Du verkar ha förmågan att vara rationell när du vill, blir lite förvånad faktiskt med tanke på ditt förra skräp inlägg om Albaners IQ o allt det du skrev som motbevisades starkt att Albaner faktiskt har högst IQ i Europa...

Men nog snackat om det,

Så du menar att Albaner i Makedonien inte diskrimineras? För isåfall har vi ingen problematik i Makedonien. Då är väl allt frid o fröjd och Albanerna trivs som fisken i vattnet och Makedonenerna vill ha dem där som en kulturell och politiskt faktor osv.

Men va bra!! Då har vi ju löst det

Ring Gruevski o berätta.
Citera
2015-05-15, 02:42
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swap
Du verkar ha förmågan att vara rationell när du vill, blir lite förvånad faktiskt med tanke på ditt förra skräp inlägg om Albaners IQ o allt det du skrev som motbevisades starkt att Albaner faktiskt har högst IQ i Europa...

Men nog snackat om det,

Så du menar att Albaner i Makedonien inte diskrimineras? För isåfall har vi ingen problematik i Makedonien. Då är väl allt frid o fröjd och Albanerna trivs som fisken i vattnet och Makedonenerna vill ha dem där som en kulturell och politiskt faktor osv.

Men va bra!! Då har vi ju löst det

Ring Gruevski o berätta.

Läser du mitt inlägg noggranare så skrev jag att alla sydslaviska tidningar i regionen utmålade albaner som terrorister förutom nyhetssajter från Sarajevo som skrev att albaner diskrimineras i Makedonien.
Det var väl en annan användare som kontrade med en IQ karta som visade det motsatta, jag visade bara den officiella Wiki IQ Map. Men har ni det kul för er inget mer och tillägga liksom, ska inte blanda mig i mera
Citera
2015-05-15, 11:03
Medlem
Citat:
Läser du mitt inlägg noggranare så skrev jag att alla sydslaviska tidningar i regionen utmålade albaner som terrorister förutom nyhetssajter från Sarajevo som skrev att albaner diskrimineras i Makedonien.
Det var väl en annan användare som kontrade med en IQ karta som visade det motsatta, jag visade bara den officiella Wiki IQ Map. Men har ni det kul för er inget mer och tillägga liksom, ska inte blanda mig i mera

Oj skrev visst till fel användare, ser nu att det var en annan som skrev den där skiten om Iq o allt, tänkte väl att du var lite för rationell för o vara han haha
Citera
2015-05-15, 11:32
Medlem
SvenAhlbins avatar
Om det blir ett storalbanien eller inte bestämmer inte albaner utan usa som nu stödjer ett uppror och krig i makedonien för att stoppa ryssarnas turkish stream genom makedonien.

räkna med fullskaligt krig till sommaren mellan usa/albaner och ryssland/makedoner redan till sommaren, vi har ett ny ukraina konflikt framför oss som också handlar om kontroll över råvaror
Citera
2015-05-15, 13:23
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Oj skrev visst till fel användare, ser nu att det var en annan som skrev den där skiten om Iq o allt, tänkte väl att du var lite för rationell för o vara han haha

Det är mig du syftar på. Jag är den som skrev ett inlägg om din komiska länk som framställer albanerna som smartast i världen tillsammans med thailändare. Jag hoppas du är medveten om att det är svårt att ta dig på allvar när du hänvisar till Stormfront, som är ett desinformerade forum på steroider. Inte nog med det så briljerar din tjockskallighet när du pekar på ett IQ-test som till och med en 10-åring med Downs Syndrom kan få Mensanivå på. Fast det säger väl en del om dig och din förmåga att ta in information som inte passar in i din åsiktsram om albaner. Har märkt att du inte är det enda fallet som har en sån inställning, utan det förekommer bland vissa av dem.

Mitt inlägg togs säkert bort för att det ansågs vara off-topic av en mod. Jag tycker däremot det är högst relevant att belysa detta folks IQ snitt. Varför? Jo, för att det speglar deras ideologiska åsikter om ett StorAlbanien, som ska sträckas över andra länders territoriella integritet och detta utan att förvänta sig grövre konsekvenser.

Så innan du efterfrågar rationalitet, självrannsaka dig och inse att albaner inte har bidragit med någonting i världen som skulle tyda på ett så högt IQ snitt.
Senast redigerad av erroZ 2015-05-15 kl. 13:34.
Citera
2015-05-15, 16:58
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:

Det är luugnt, man ska vara lite källkritisk också dock ibland. Vilken 15 åring som helst kan göra en karta på powerpoint och skriva in en massa värden och skriva under med något fancy namn. Och det finns hundratals olika sådana kartor på nätet. Vissa av dessa iq tester baseras på hur tolerant ett visst land är mot homosexuella tex. Ju tolerantare desto högre värden.

Det finns som sagt många sådana iq kartor och undersökningar, vissa falska men vissa bygger på något sorts intellektuell undersökning likt den här.
http://jakubmarian.com/average-iq-in-europe-by-country-map/

Det behöver absolut inte betyda att den är korrekt.

Sedan är det ju kanske inte så bra och vara för smart heller, vilken fin puma vill ha en jävel som filosoferar och analyserar allt hela tiden. Nej lite bondförnuft lite lagom icke våldsamma machofasoner så kommer man långt, brudarna älskar sånt
De som kanske är oerhört smarta på att räkna i matte tex kanske inte har något socialkompetens alls för att kunna umgås med andra människor. Geniet Tesla tex hade stort socialfobi och kunde inte umgås med folk och var rädd för vattenmeloner eller något liknande.

Tyskar anses väl vara ett av världens smartaste folk och ändå ville nazisterna erövra hela Europa, så där faller hela iq teorin egentligen om dumma balkanfolk som vill utvidga sina gränser.
Senast redigerad av Sunrise01 2015-05-15 kl. 17:52.
Citera
2015-05-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Det är mig du syftar på. Jag är den som skrev ett inlägg om din komiska länk som framställer albanerna som smartast i världen tillsammans med thailändare. Jag hoppas du är medveten om att det är svårt att ta dig på allvar när du hänvisar till Stormfront, som är ett desinformerade forum på steroider. Inte nog med det så briljerar din tjockskallighet när du pekar på ett IQ-test som till och med en 10-åring med Downs Syndrom kan få Mensanivå på. Fast det säger väl en del om dig och din förmåga att ta in information som inte passar in i din åsiktsram om albaner. Har märkt att du inte är det enda fallet som har en sån inställning, utan det förekommer bland vissa av dem.

Mitt inlägg togs säkert bort för att det ansågs vara off-topic av en mod. Jag tycker däremot det är högst relevant att belysa detta folks IQ snitt. Varför? Jo, för att det speglar deras ideologiska åsikter om ett StorAlbanien, som ska sträckas över andra länders territoriella integritet och detta utan att förvänta sig grövre konsekvenser.

Så innan du efterfrågar rationalitet, självrannsaka dig och inse att albaner inte har bidragit med någonting i världen som skulle tyda på ett så högt IQ snitt.

Vad sägs som denna sida då ?

http://mt.iq-test.eu/stats/

Dina meningar är fortfarande meningslösa och finner ingen koppling till verklogheten. Du svamlar!

Inte för att kag försöker skryta om något om Albaner för är nämligen inte Alban själv, Studerar bara det intressanta folkslaget som har rötter in och förbi antiken, med ett språk som är bland de äldsta i världen men som i nuläget också lider av en mkt komplicerad fientlig situation av nybildade nationer omkring dem. MEN stöd finns från majoriteten av EU och hela USA ( det civiliserade väst).

Jag behöver ej självransaka mig själv när jag vet att jag har rätt till mottesponsen för ditt rasistiska osanna och smutsiga inlägg.

Vet att det finns folk här som kan ange många Albaner som har gett världen något!

När det gäller IQ så behöver det aldrig betyda att länder med högst IQ snitt "ger världen mest" utan det är bara ett test och där har du det svart på vitt! Sen går det väl att diskutera vidare IQ frågan men inte utan offtopic.
Citera
2015-05-16, 19:51
Medlem
Citat:
Det är luugnt, man ska vara lite källkritisk också dock ibland. Vilken 15 åring som helst kan göra en karta på powerpoint och skriva in en massa värden och skriva under med något fancy namn. Och det finns hundratals olika sådana kartor på nätet. Vissa av dessa iq tester baseras på hur tolerant ett visst land är mot homosexuella tex. Ju tolerantare desto högre värden.

Det finns som sagt många sådana iq kartor och undersökningar, vissa falska men vissa bygger på något sorts intellektuell undersökning likt den här.
http://jakubmarian.com/average-iq-in-europe-by-country-map/

Det behöver absolut inte betyda att den är korrekt.

Sedan är det ju kanske inte så bra och vara för smart heller, vilken fin puma vill ha en jävel som filosoferar och analyserar allt hela tiden. Nej lite bondförnuft lite lagom icke våldsamma machofasoner så kommer man långt, brudarna älskar sånt
De som kanske är oerhört smarta på att räkna i matte tex kanske inte har något socialkompetens alls för att kunna umgås med andra människor. Geniet Tesla tex hade stort socialfobi och kunde inte umgås med folk och var rädd för vattenmeloner eller något liknande.

Tyskar anses väl vara ett av världens smartaste folk och ändå ville nazisterna erövra hela Europa, så där faller hela iq teorin egentligen om dumma balkanfolk som vill utvidga sina gränser.

Jag antar att IQ är relativt precis som med allt . IQ har olika områden som tex emotionell intelligens vill säga hur man läser folk osv.

Men nog pratat om det ville bara motbevisa dendär fanatikern som skrev ett skitinlägg.
Citera
2015-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Om det blir ett storalbanien eller inte bestämmer inte albaner utan usa som nu stödjer ett uppror och krig i makedonien för att stoppa ryssarnas turkish stream genom makedonien.

räkna med fullskaligt krig till sommaren mellan usa/albaner och ryssland/makedoner redan till sommaren, vi har ett ny ukraina konflikt framför oss som också handlar om kontroll över råvaror

Det ligger definitivt något i det du säger! Att både ryssar och amerikaner vill åt balkan råder inget tvivel om. USA för att stabilisera området och integrera inom europeiska "familjen" EU. Ryssland för att använda slaverna som en maktfaktor på balkan och härja där som de vill och till slut suga åt sig alla natur tillgångar och slutligen ge fingret åt sina slaviska vänner också genom att kalla området för Ryssland
Citera
2015-05-17, 02:48
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Vad sägs som denna sida då ?

http://mt.iq-test.eu/stats/

Dina meningar är fortfarande meningslösa och finner ingen koppling till verklogheten. Du svamlar!

Jag förstår mig inte på dig. Antingen är du analfabet, extremt envis eller så läser du helt enkelt inte. Källkritik verkar inte vara din starkaste egenskap. Den sidans innehåll är precis det jag förkastat, men ta och länka den igen så kanske jag ändrar min uppfattning om den nästa gång.

Citat:
Inte för att kag försöker skryta om något om Albaner för är nämligen inte Alban själv, Studerar bara det intressanta folkslaget som har rötter in och förbi antiken, med ett språk som är bland de äldsta i världen men som i nuläget också lider av en mkt komplicerad fientlig situation av nybildade nationer omkring dem. MEN stöd finns från majoriteten av EU och hela USA ( det civiliserade väst).

Vad trevligt att du måste poängtera det, även fast faktumet att du är alban lyser lika starkt som Polstjärnan. Du talar om nybildade nationer omkring Albanien, syftar du på Grekland och Serbien då? Dessa staters geopolitiska läge har varit attraktivt sedan urminnes tider och ända tills idag. Så detta stöd från EU och USA som du nämner ämnar att uppfylla deras egna intressen och inte humanitära ändamål enligt libertarianismens premisser. För hur mycket har egentligen EU & USA hjälpt albanerna i Kosovo sedan de utropade sin republik? Förutom att de har byggt Camp Bondsteel (en av världens största militära bas) i Kosovo så har det inte utvecklat landet, istället har folket fått ta den hårda smällen ekonomiskt och upplever därmed en dålig levnadsstandard. Vilket märks med tanke på att invånarna i Kosovo har det sämre ställt än innan kriget och emigrerar därför i stora massor till andra länder för att finna ett mer humant liv.

Citat:
Jag behöver ej självransaka mig själv när jag vet att jag har rätt till mottesponsen för ditt rasistiska osanna och smutsiga inlägg.

Det är just det du behöver göra för att man ska kunna föra en diskussion med dig. Jag skulle inte kalla mig för rasistisk, snarare realistisk i den här frågan.

Citat:
Vet att det finns folk här som kan ange många Albaner som har gett världen något!

Du som är expert i ämnet, upplys mig. Nämn en alban som har bidragit till något av värde för mänskligheten? Det kan vara allt från teknologiska uppfinningar till något av kulturellt värde som musik, konst eller poesi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in