[quote=Empress|53366696]
Citat:
Din motfråga är en ledande fråga. Den innehåller en premiss..
Att bli förälder är ett egoistiskt beslut, oavsett om både mannen och kvinnan är överens eller mannen inte vill men kvinnan vill. Så lägg av att förväxla "kvinnas önskan om att bli förälder", och därför behåller barnet emot mannens vilja, med "för barnets bästa/skull". Det är aldrig samma sak.
Jag frågar igen.
Är det för barnets skull som kvinna bestämmer sig för att behålla barnet emot mannens vilja? För att tydliggöra. Ponera att mannen har skyddat sig vid samlaget.
Svara riktigt på frågan och ge fan i att komma med ledande motfrågor.
jag svarade helt korrekt och gjorde ingen förväxling mellan de två punkterna jag tog upp jag skrev:
1.Ja, för barnets skull och 2. ja för sin egen lust att bli förälder.
Hur menar du dessa två kan förväxlas?
Kvinnor har bara ansvar för sin egen del i abort/ föräldraroll/ praktiskt ansvar / ekonomi etc etc.
Hon svarar för sina delar av allt detta.
vad mannen svarar är faktiskt inte kvinnors ansvar, utan mäns.
Citat:
Jag bad aldrig att få en redogörelse om vad adoption handlar om. Det vet jag mycket väl.
Men du fattar inte vad jag ville nå med jämförelsen fast man tydliggjorde detta i KLARTEXT vad jag ville ha fram.
Så läs om läs rätt och tänk till lite.
Tänk lite själv istället, tycker jag kanske vore lite mer passande.
Du tog upp insemination samt adoption som nått slags bevis för att feminister minsann inte i dessa frågor tar upp barns rätt till sitt biologiska ursprung och jag svarade.
Citat:
Bara för att man drar parallell jämförlser med något, (som insemination och eller adoption) så är det aldrig samma sak som att man är okunnig i hur saker funkar i praktiken med lagarna ich ber om att få en redogörelse av det.
Jo i ditt fall…haha du bevisade ju att du var helt okunnig i hur ex. insemination funkar i Sverige och ex. trodde att man kunde bli inseminerad utan att ens barn ska ha rätt till kännedom kring den biologiske fader…fel i sak.
Så du tycker också alltså att mamma ska sitta med lille frågvise Kalle i knät och säga till honom att jo jag vet vem din pappa var, men det tänker jag inte berätta för dig förrän du är 18.
haha! liksom…vilken fin familjeidyll!
Och hur tycker du samhället ska förhindra pappan, ska vi införa besöksförbud för honom?
Ska skattebetalarna hoppa in och ta pappans del av den ekonomiska biten?
Tror du skattebetalare, där för övrigt män ingår, kommer gilla detta?
vad med situationen där gift man inte vill ha barn nr 4. Ska han också ha rätt göra juridisk abort för barn nr. 4 men kunna fortsätta vara gift med morsan?
Har du nån finfin lösning på detta lilla dilemma? Låt höra!
Citat:
Så vad är ditt problem när du sitter och
1) Bevisar att du inte kan skilja på "kvinnas önskan om att få bli mamma med "barnets bästa":
2) Bevisar att du inte förstår en parallell jämförlse trots att man skriver vad jämförlsen går ut på
3) Inte kan lägga i hop två plus två och kunna fatta att man kan använda liknade lagar om juridisk abort som vid donationslagar?
1, har jag inte bevisat alls…är du som gör den förväxlingen inte jag.
2, Jämförelser funkar bara om de just är jämförbara...
3, Går inte alltid att använda samma lagar för situationer som så grovt skiljer i förutsättningar.