Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorSlusk
Finns en skrämmande stark korrelation mellan tatueringar och att vara verklighetsfrånvänd baserat på det här programmet. Nästan obehagligt stark sådan.
Kunde inte säga det bättre själv.

Jag själv ogillar tatueringar och anser att det är skit som jag
ALDRIG ens skulle tänka tanken att lägga mina pengar på
Om andra vill det får dom göra det, och någon enstaka tatuering må väl vara ok. Men folk som fullkomligt kladdat ned hela armarna, rygg, och halva kroppen

..jag skulle aldrig anställa en sådan person som arbetsgivare, och jag tror inte det är någon tillfällighet att sådana personer, som det synes, hamnar i ekonomiskt trubbel oftare. Dåligt omdöme att kladda ned hela huden med bläckplumpar...och dåligt omdöme som gör att man hamnar i ekonomiska problem
Ang senaste avsnittet så såg jag inte hela programmet.Det är ju en ständigt intressant fråga hur mycket det verkligen går att misshandla sin ekonomi i dagens Sverige där man ges möjligheter till alla möjliga idiotlån utan säkerhet men med skyhög ränta

Tycker dock det är mkt samma sak i varje avsnitt och jag tröttnar ofta på att kolla efter det att dom presenterat budgettavlan numera.
Paret som var med denna gång kändes ju inte som något utöver det vanliga, även fast dom låg minus ganska rejält. En sak jag reagerade på dock var när dom gick in i lgh med dom och liksom gav dom insinuationer på att dom kunde tvingas flytta dit , och både killen och tjejen såg ut som dom skulle dö
Är det någon slags oskriven rätt att bara för att man lyckats avla några ungar så skall man automatiskt få bo i hus? Är det helt jävla omöjligt att idag ens kunna tänka sig att bo i lgh fastän man har barn? Oavsett vilken inkomst man har så skall man bo i villa, det är ett måste? Det låter ju nästan som det när man pratar med många småbarnsföräldrar av idag som är i ens egen ålder( eller yngre).
Mig veterligen var det många som växte upp under 70-80 talet i lägenheter och dom har konstigt nog inte bara överlevt utan idag blivit hederliga medborgare och goda skattebetalare