2015-05-16, 17:49
Medlem
Hon hade ju en bil också utan körkort, så nästa vecka kan nog bli ok
Citera
2015-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur är det ens möjligt att ha en hyra på 17000 i månaden? Det låter inte som ett boende som passar om man är i ekonomisk knipa.

Hon delade med en släkting. Blir nog att flytta hem till mamma för att klara det här.
Citera
2015-05-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hon delade med en släkting. Blir nog att flytta hem till mamma för att klara det här.

Avsnittet slutade ju med att hon flyttade tillbaka hem igen. Det blir ju väldigt mycket att betala i hyra ändå och i den situationen kan det omöjligt fungera. Men hon verkar vara en trevlig person så jag hoppas det kommer gå för henne i fortsättningen.
Citera
2015-05-17, 08:59
Medlem
Citat:
Avsnittet slutade ju med att hon flyttade tillbaka hem igen. Det blir ju väldigt mycket att betala i hyra ändå och i den situationen kan det omöjligt fungera. Men hon verkar vara en trevlig person så jag hoppas det kommer gå för henne i fortsättningen.

Fick uppfattningen att hon flyttade till sin mamma efter uppsägningstiden. Hyran där kan knappast vara lika hög som för lyxvåningen.
Citera
2015-05-17, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Finns en skrämmande stark korrelation mellan tatueringar och att vara verklighetsfrånvänd baserat på det här programmet. Nästan obehagligt stark sådan.

Kunde inte säga det bättre själv. Jag själv ogillar tatueringar och anser att det är skit som jag ALDRIG ens skulle tänka tanken att lägga mina pengar på

Om andra vill det får dom göra det, och någon enstaka tatuering må väl vara ok. Men folk som fullkomligt kladdat ned hela armarna, rygg, och halva kroppen ..jag skulle aldrig anställa en sådan person som arbetsgivare, och jag tror inte det är någon tillfällighet att sådana personer, som det synes, hamnar i ekonomiskt trubbel oftare. Dåligt omdöme att kladda ned hela huden med bläckplumpar...och dåligt omdöme som gör att man hamnar i ekonomiska problem

Ang senaste avsnittet så såg jag inte hela programmet.Det är ju en ständigt intressant fråga hur mycket det verkligen går att misshandla sin ekonomi i dagens Sverige där man ges möjligheter till alla möjliga idiotlån utan säkerhet men med skyhög ränta Tycker dock det är mkt samma sak i varje avsnitt och jag tröttnar ofta på att kolla efter det att dom presenterat budgettavlan numera.

Paret som var med denna gång kändes ju inte som något utöver det vanliga, även fast dom låg minus ganska rejält. En sak jag reagerade på dock var när dom gick in i lgh med dom och liksom gav dom insinuationer på att dom kunde tvingas flytta dit , och både killen och tjejen såg ut som dom skulle dö

Är det någon slags oskriven rätt att bara för att man lyckats avla några ungar så skall man automatiskt få bo i hus? Är det helt jävla omöjligt att idag ens kunna tänka sig att bo i lgh fastän man har barn? Oavsett vilken inkomst man har så skall man bo i villa, det är ett måste? Det låter ju nästan som det när man pratar med många småbarnsföräldrar av idag som är i ens egen ålder( eller yngre).

Mig veterligen var det många som växte upp under 70-80 talet i lägenheter och dom har konstigt nog inte bara överlevt utan idag blivit hederliga medborgare och goda skattebetalare
Citera
2015-05-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Kunde inte säga det bättre själv. Jag själv ogillar tatueringar och anser att det är skit som jag ALDRIG ens skulle tänka tanken att lägga mina pengar på

Om andra vill det får dom göra det, och någon enstaka tatuering må väl vara ok. Men folk som fullkomligt kladdat ned hela armarna, rygg, och halva kroppen ..jag skulle aldrig anställa en sådan person som arbetsgivare, och jag tror inte det är någon tillfällighet att sådana personer, som det synes, hamnar i ekonomiskt trubbel oftare. Dåligt omdöme att kladda ned hela huden med bläckplumpar...och dåligt omdöme som gör att man hamnar i ekonomiska problem

Ang senaste avsnittet så såg jag inte hela programmet.Det är ju en ständigt intressant fråga hur mycket det verkligen går att misshandla sin ekonomi i dagens Sverige där man ges möjligheter till alla möjliga idiotlån utan säkerhet men med skyhög ränta Tycker dock det är mkt samma sak i varje avsnitt och jag tröttnar ofta på att kolla efter det att dom presenterat budgettavlan numera.

Paret som var med denna gång kändes ju inte som något utöver det vanliga, även fast dom låg minus ganska rejält. En sak jag reagerade på dock var när dom gick in i lgh med dom och liksom gav dom insinuationer på att dom kunde tvingas flytta dit , och både killen och tjejen såg ut som dom skulle dö

Är det någon slags oskriven rätt att bara för att man lyckats avla några ungar så skall man automatiskt få bo i hus? Är det helt jävla omöjligt att idag ens kunna tänka sig att bo i lgh fastän man har barn? Oavsett vilken inkomst man har så skall man bo i villa, det är ett måste? Det låter ju nästan som det när man pratar med många småbarnsföräldrar av idag som är i ens egen ålder( eller yngre).

Mig veterligen var det många som växte upp under 70-80 talet i lägenheter och dom har konstigt nog inte bara överlevt utan idag blivit hederliga medborgare och goda skattebetalare

Du är helt jävla outstanding, vilken supermänniska, I adore you.
För det kan väl inte vara så att TV3/Lyxfällan nischar sina program åt ett speciellt håll? Oavsett vad de har för problem så är det inte de egentliga problemen de tar upp, utan enkelt och smärtfritt drar man upp läsk, cig och godis. När Magnus och Patrick kommer då lägger man av med snus, cig och godis helt tvärt, som om dom vore några jävla gudar. Väntar bara på en spin-of "Sluta röka med Magnus och Patrick"
Det har varit tillfällen då de sålt nästan hela sitt hem till någon gårdfarihandlare förr ett par spottstyver, men när de samlas vid budgettavlan i slutet av programmet så kan man ofta skymta en del av de sålda möblerna där bakom

Det är så mycket fejk och att det skulle ha något med tatueringar, ungar, frisyrer eller annat att göra är bara bs

Finns det ingen i tråden som varit med och kan berätta hur det egentligen går till?
Citera
2015-05-17, 16:54
Medlem
Baachs avatar
På tal om möbler. Var det inte nått par som var tvungen att sälja typ alla nyinköpta möbler för en billig penning och i slutet av programmet få ett presentkort på Ikea för att kunna köpa nya möbler? Tror det var på Charlie och Mattias tid
Citera
2015-05-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
På tal om möbler. Var det inte nått par som var tvungen att sälja typ alla nyinköpta möbler för en billig penning och i slutet av programmet få ett presentkort på Ikea för att kunna köpa nya möbler? Tror det var på Charlie och Mattias tid

Ja, det känner jag igen. Lite konstigt faktiskt när man tänker på det. Vet att det var ett par som medverkade i säsong 3 som blev tvungna att flytta till ett billigare boende och som fick ett presentkort på Ikea som belöning. De var för övrigt väldigt naiva och omogna och erkände utan vidare att de sket i att betala sina räkningar för att istället kunna köpa en massa onödiga prylar.
Citera
2015-05-18, 18:52
Medlem
Grievers avatar
Varför är nästan ALLA medverkande kvinnor (och ofta männen också) så jävla feta?
Citera
2015-05-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Varför är nästan ALLA medverkande kvinnor (och ofta männen också) så jävla feta?

Många lägger ju stora summor pengar på snabbmat och sötsaker och det påverkar ju såklart vikten också.
Citera
2015-05-18, 20:48
Medlem
Citat:
Många lägger ju stora summor pengar på snabbmat och sötsaker och det påverkar ju såklart vikten också.

Jo, men i de flesta fall är det nog samma bakomliggande faktorer som orsakar såväl de ekonomiska problemen som övervikten, tex problem med karaktär, beroendeproblematik, svag impulskontroll, klass mm.
Citera
2015-05-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jo, men i de flesta fall är det nog samma bakomliggande faktorer som orsakar såväl de ekonomiska problemen som övervikten, tex problem med karaktär, beroendeproblematik, svag impulskontroll, klass mm.

Ja det finns säkert ett samband mellan allt detta. Det kan ju bero på en mängd olika saker att man gör saker som egentligen vet inte är speciellt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in