Citat:
Alla inseminationen leder inte till kunskap om faderns identitet, är upp till donatorn ( tror jag, eller också är detta ett krav för att få donera) samt även modern eller familjen i de fall en man som ska bli pappa är involverad.
En singel moder som blivit inseminerad kan sitta med lille Kalle i knät och helt ärligt och uppriktigt berätta precis hur han blivit till.
Hur tycker du mamman till lille Kalle ska berätta för honom om hans faders juridiska abort på honom? Och att hon naturligtvis vet vem som är pappan men inte får eller tänker berätta detta för lille Kalle, förrän han är 18. Blir detta en trevlig familjesits tycker du?
Citat:
Som sagt barn som blivit till via insimination har precis samma rättigheter, som ett som blivit juridiskt aborterat.
Nej.
Citat:
Socialt och emotionellt kränkande, finns väl inget som förbjuder syskonen att träffa varandra? mer än faderns illvilja att träffa barnet, vilket likväl blir precis det samma som idag om fadern inte vill ha något med barnet att göra, förutom det lilla faktumet att han inte kan göra en juridisk abort.
Får barn som är födda med insimination ärva sina fäder då?
Får barn som är födda med insimination ärva sina fäder då?
Men tjena…har du nån form av mänskligt inkännande?
Citat:
Tänkte fråga dig detsamma.
jsg svara på dina frågor, du svara inte på mina.
Så svara nu på de ex. på rella konsekvenser juridisk aborträtt jag gett ett flertal av vid detta laget.
Jag kan ge dig ett till…
Familj lever i godan ro de har tillsammans 3 barn. Mamma blir plötsligt gravid en 4.e gång med en "sladdis". pappan vill inte ha ett 4.e barn och kräver modern ska göra abort. Mamma kan absolut inte tänka sig abort, det går emot allt vad hennes moral, tro och uppfostran säger henne och hon vet instinktivt att detta skulle ge henne svår ångest resten av sitt liv. Hon väljer därför att föda.
Pappan gör då juridisk abort men fortsätter att leva med sin fru och sina 3 barn. Men betalar bara för "sina" barn och ignorerar helt de 4:e barnet existens och behov.
Familjen är rätt förmögna och har delad ekonomi, hur ska detta lösas praktiskt tycker du?
Ska man medvetet skilja ut det 4:e barnet som enkom sätts att leva på moderns inkomster samt vad staten ger till faderlöst barn?
Ska staten kräva tvångsskillsmässa av föräldrarna för att varata barns sociala rättigheter?
eller ska man gå in med socialen för att tvångsomhänderta den 4.e ungen?
Hur tror du det 4.e barnets liv och själsliv kommer bli?
Svar på den är du så snäll.
Citat:
Allt handlar inte om mammans rätt att få knulla hur mycket det vill heller och veta att de kan välja abort som utväg.
Abort är inte konsekvensfritt direkt. och går därför inte att jämföra ur rättvisesynpunkt mot att plita sin kråka på ett dokument.
Citat:
De får det inte om man gör det möjligt för pappan till en juridisk abort menar du?
Nej av exakt de anledningar jag presenterat åtskilliga av. (du vet de där du skiter i att svara på för att du helt enkelt inte har nått vettigt svara att komma med. )
? De får de ju när de är 18år när det blivit till via en insimination, så förstår faktiskt inte varför det skulle vara ett hinder i juridisk abort.
vilket feminister inte har några som helst problem med, då är det inte snack om fadern plötsligt dunstar eller annat larv som du skriver.