2015-05-16, 15:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag försöker inte motbevisa Gud med evolutionsteorin. Vad får du allt ifrån? Det är tvärtom. Troende försöker motbevisa evolution med Gud. Utan bevis. Det bara är så.
Nu gör du det igen. Tar upp saker/frågor först, sedan säger du. Vadå? jag? Vad får du allt ifrån? Det var du som skrev att troende säger "det bara är så" och hänvisar till bibeln .
Det hela började med din fråga. Varför motsätter sig religiösa verkligheten?
Jag sa att det är individuellt.
Du började prata om att det handlade enbart om gissningar och "det bara är så".
Jag sa att jag ej sett detta.
Det är alltså du som svävar ut mellan himmel och jord. Bibel och evolutionsteorier och när du sedan blir svarslös så frågar du användare om dina egna påståenden/frågor.
Du rör till det för dig själv hörru!
Citera
2015-05-16, 15:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fast att det står så i bibeln är inget argument mot vetenskapliga teorier.

Nej och vetenskapliga teorier är heller inget argument mot Bibeln eftersom det ej finns en vetenskaplig förklaring på saken så att säga.
Citera
2015-05-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nu gör du det igen. Tar upp saker/frågor först, sedan säger du. Vadå? jag? Vad får du allt ifrån? Det var du som skrev att troende säger "det bara är så" och hänvisar till bibeln .
Det hela började med din fråga. Varför motsätter sig religiösa verkligheten?
Jag sa att det är individuellt.
Du började prata om att det handlade enbart om gissningar och "det bara är så".
Jag sa att jag ej sett detta.
Det är alltså du som svävar ut mellan himmel och jord. Bibel och evolutionsteorier och när du sedan blir svarslös så frågar du användare om dina egna påståenden/frågor.
Du rör till det för dig själv hörru!
Frågar användare? Du påstod att du kunde visa en sak jag sagt genom min historik i denna tråden,så du bad om den frågan. Hur står det till egentligen?? Och att hänvisa till bibeln är en gissning på hur saker och ting kan vara/fungera.
Citera
2015-05-16, 15:18
Medlem
Citat:
Nej och vetenskapliga teorier är heller inget argument mot Bibeln eftersom det ej finns en vetenskaplig förklaring på saken så att säga.
Jo , i vissa fall.
Citera
2015-05-16, 15:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Frågar användare? Du påstod att du kunde visa en sak jag sagt genom min historik i denna tråden,så du bad om den frågan. Hur står det till egentligen?? Och att hänvisa till bibeln är en gissning på hur saker och ting kan vara/fungera.

Fortfarande ditt problem. Inte mitt Kiss.
Citera
2015-05-16, 15:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jo , i vissa fall.
Vilka fall då?
Citera
2015-05-16, 15:23
Medlem
Citat:
Fortfarande ditt problem. Inte mitt Kiss.
Om du påstår att jag skrivit saker och du kan hänvisa till dom,men backar ur nör jag ber dig göra det,då är det du som har problem. Lägg ner nu.
Citera
2015-05-16, 15:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Om du påstår att jag skrivit saker och du kan hänvisa till dom,men backar ur nör jag ber dig göra det,då är det du som har problem. Lägg ner nu.
Finns kvar i tråden så det kan du se själv om du ej minns vad du skriver.
Citera
2015-05-16, 15:25
Medlem
Citat:
Vilka fall då?
När bibeln påstår saker som vetenskapen talar emot,med bevis. Typ skapelsen,Adam och Eva , syndafloden.
Citera
2015-05-16, 15:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
När bibeln påstår saker som vetenskapen talar emot,med bevis. Typ skapelsen,Adam och Eva , syndafloden.

Helt logiskt så är det så här att visste man helt säkert svaret på denna fråga så skulle frågan ej vara aktuell längre.
Citera
2015-05-16, 15:31
Medlem
Citat:
Finns kvar i tråden så det kan du se själv om du ej minns vad du skriver.
Jag har läst och ser inte att jag påstått det du säger. Särskilt inte i inlägg 133 , som du påstod.
Citera
2015-05-16, 15:32
Medlem
Citat:
Helt logiskt så är det så här att visste man helt säkert svaret på denna fråga så skulle frågan ej vara aktuell längre.
Vilken fråga? Och man behöver inte ha ett svar för att motbevisa ett påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in