2015-05-16, 01:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Jo det föll tyvärr platt där.
Nej. Poängen är att NU var hemma hos Helin.
Det är betydligt mer ok iom Helins position som makthavare och offentlig politisk kämpe.
Helin skickade sina hejdukar hem till vanligt folk helt utan makt enbart för att outa dom och i samma andetag försätta dom i fara.
Citera
2015-05-16, 02:13
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Två fel blir inte ett rätt. Varför kopiera vänsterns gränslösa beteende?
Det är väl heller ingen som påstår att det är rätt i sig, tilltaget var ju en motreaktion på hans egna metoder, för att se vad han tycker om det, vad som är rätt lr fel i det fallet blir då sekundärt.
Citera
2015-05-16, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Nordisk Ungdom besökte den 13 maj en Jan Helin som just tagit långhelg i sitt hem för att ställa frågor. Besöket filmades och finns på Youtube och på Facebook.

I denna tråd diskuterar vi händelsen, medier som rapporterar eller skriver om händelsen och vad konsekvenserna av dessa blir.

Efter att ha sett era youtubeklipp är jag fullt övertygad om hur lågbegåvade ni är. Oavsett vad man tycker om aftonbladet så kan man faktiskt ringa och be att få snacka med killen. han har ju för fan familj. ska ni skrämma dem med bara för att göra en pr-sak av det hela? kunde ni inte skött det snyggare ?
Citera
2015-05-16, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Efter att ha sett era youtubeklipp är jag fullt övertygad om hur lågbegåvade ni är. Oavsett vad man tycker om aftonbladet så kan man faktiskt ringa och be att få snacka med killen. han har ju för fan familj. ska ni skrämma dem med bara för att göra en pr-sak av det hela? kunde ni inte skött det snyggare ?

Du har ju så HELT missat hela poängen med vad de gjorde.
Citera
2015-05-16, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Det är väl heller ingen som påstår att det är rätt i sig, tilltaget var ju en motreaktion på hans egna metoder, för att se vad han tycker om det, vad som är rätt lr fel i det fallet blir då sekundärt.

Detta är dock ett väldigt primitivt sätt att tänka. Om min mamma blir våldtagen av en kille och jag våldtar dennes mamma så blir detta tilltag en motreaktion på hans egna metoder. Om jag blir misshandlad och letar sedan upp killen och misshandlar honom så blir tilltaget en motreaktion på hans egna metoder.

Vet du var i världen detta är vanligt? Somalia, Irak, Afghanistan och liknande skitländer.
Citera
2015-05-16, 03:16
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jan Helin växte mycket i mina ögon när dessa snorungar besöker han och han svarar "Det går utmärkt nu är vi två klara med varandra" Han har inget som helst ansvar att svara på frågor just då och där.

Sen säger idioten "han tyckte inte det var ok att man besökte han" Han sa ju för i helvete att det går utmärkt...
Du kanske har lite svårt att förstå att han givetvis inte tycker det "går utmärkt" utan bara nåt han sa där och då för att slippa diskussion så att han växte i dina ögon pga det är rätt komiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Detta är dock ett väldigt primitivt sätt att tänka. Om min mamma blir våldtagen av en kille och jag våldtar dennes mamma så blir detta tilltag en motreaktion på hans egna metoder. Om jag blir misshandlad och letar sedan upp killen och misshandlar honom så blir tilltaget en motreaktion på hans egna metoder.

Vet du var i världen detta är vanligt? Somalia, Irak, Afghanistan och liknande skitländer.
Nu är det lite skillnad på det du skriver om och att besöka någons hem. Så det är är ju en jävla jämförelse också att göra.
Senast redigerad av Norrlands.guld 2015-05-16 kl. 03:20.
Citera
2015-05-16, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld

Nu är det lite skillnad på det du skriver om och att besöka någons hem. Så det är är ju en jävla jämförelse också att göra.

Principen är ju likadan. Vad är en bättre jämförelse?
Citera
2015-05-16, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
ni som tycker det är bra legitimerar ju alla hembesök aftonbladet och expressen gjort. ni kan inte klaga på det och samtidigt hylla detta initiativ. antingen är det rakt igenom dåligt eller vice versa.

Man har ju gjort det här ''dådet'' just för att visa för Helin och Co att detta beteende inte är ok och ibland så måste folk få smaka på sin egen medicin för att förstå konceptet samt få en bättre synvinkel över hela situationen för att förstå att personen har gjort fel och måste ändra sina metoder.

människor är i stort trångsynta som dig själv och förstår inte basala saker som dessa så jag förklarar det gärna för dig och dina gelikar.

Det handlar alltså inte om att legitimera en arbetsmetod utan att belysa den för de som brukar den därför är detta ''dåd'' självklart befogad och viktig i hela debatten. Jag vet inte om du är vänster men för vänsterfolk så kan saker bara vara svart eller vitt vilket ditt inlägg tydliggör och självklar är så inte fallet. Allt är nyanserat och bör behandlas där efter.
Citera
2015-05-16, 04:08
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Vad är det för läskigt med att några journalister ringer på dörren och ställer frågor? Jan Helin är en av Sveriges största makthavare och en synnerligen offentlig person.

Vad är problemet?
Citera
2015-05-16, 05:15
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Det verkar inte vara så lätt att ringa honom: https://youtu.be/iqwwoTf2ThY
Citera
2015-05-16, 05:22
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Vad är det för läskigt med att några journalister ringer på dörren och ställer frågor? Jan Helin är en av Sveriges största makthavare och en synnerligen offentlig person.

Vad är problemet?

Fast är Personen som ringer på hos Jan verkligen en Journalist? Eller är det precis som Alla med en kamera som kan ta en bild, att dom helt plötsligt är Fotografer? dvs Han har papper och penna i handen och är då automatiskt Journalist?

Knappast bra Journalistik i alla fall.
Senast redigerad av DeaDeaDea 2015-05-16 kl. 05:25.
Citera
2015-05-16, 06:40
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Dags att damma av ett klipp där både Nordisk Ungdom, Jan Helin, Fria Tider och Björn Söder figurerar.

https://www.youtube.com/watch?v=ykuLnxe9QZM

Mycket nöje. Epic när Anna Hedemo känner sig nödgad att börja hjälpa Jan Helin i debatten.

Mycket märkligt att hon inte ställde en enda kritisk fråga till Jan Helin - orwellska "oberoende television" i sin fullaste prakt.

Ja, jisses.

Enögdhet på hög nivå att få det till att järnrörsmannen inte framstår som smått rubbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in