2015-05-14, 15:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Var det inte igår, onsdag? Varför var han och hans fru hemma? Jobbar de inte?

Förövrigt anser jag det vara en smula osmakligt även om det påstås att ABs egna journalister gjort samma sak.

Men känns inte som det blir mer rätt bara för att det var fel första gången. Anammar man något man anser vara fel så gör man ju liksom inte rätt. Då kliver man ju över och skriver under på att det är okej att bedriva sådan journalistik.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-05-14 kl. 15:55.
Citera
2015-05-14, 15:34
Medlem
KonungHonungs avatar
Det kan inte vara varje dag man får se sådär mycket action i idylliska Äppelviken.

Varför bli så upprörd när det plötsligt blir lite spännande och olika?
Citera
2015-05-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Nordisk Ungdom skötte sig perfekt den här gången. Moget och informativt, synd att Jan Helin (den hycklaren han är) inte ville svara.

Det skulle varit ett mognare beteende ifall man tog diskussionen med Jan Helin på hans kontor på arbetstid och inte hemma hos honom på hans fritid.
Citera
2015-05-14, 15:42
Bannlyst
vackert, hoppas att rättvisa kommer skipas i framtiden och att både researchgruppen och alla andra "journalister" här kommer ställas inför rätta i domstol

edit: Har klurat ut adressen vet inte om jag vill outa den
Senast redigerad av ColinCherry 2015-05-14 kl. 16:35.
Citera
2015-05-14, 15:44
Medlem
Pickmylussys avatar
Bra av NU. Kanske det enda bra jag sett de göra, skitsamma.

Sjukt bra att han fick smaka på sitt eget jävla tramsande. Pinsamt hur han agerade på det !

Topp topp !
Citera
2015-05-14, 15:44
Medlem
NCC1701s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Så offentliga personer skall man trakassera hemma? Som sagt, gillar vare sig Helin eller AB men jag skulle inte ställa upp på att trakassera folk även om de vore motståndare.

En anledning till att man ogillar AB är just deras metoder som de använder, nu använder ni dessa metoder men tycker att det är rätt. Hyckleri.

Ni? jag är för fan inte inblandad med nordisk ungdom, första gången jag ens klickar på en länk till något de står bakom.

Vet ej vad du levt i för en bubbla men det är ett vanligt journalistiskt förfarande att göra hembesök. Att de åkt hem till Åkesson hade jag inte brytt mig om för 5 öre om det inte vore för det faktum att han var sjukskriven för utbrändhet/depression.
Citera
2015-05-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det skulle varit ett mognare beteende ifall man tog diskussionen med Jan Helin på hans kontor på arbetstid och inte hemma hos honom på hans fritid.

Du måste boka tid då på hans arbetstid, något Helin inte hade haft "tid" för direkt, framförallt om det är Nordisk Ungdom som vill ställa frågor.

Dessutom har journalister ifrån Aftonbladet sökt upp Jimmie Åkesson privat hos honom och klampat in på privat mark för att ställa frågor, minst lika omoget. Antar att Nordisk Ungdom helt enkelt "returning the favor".
Citera
2015-05-14, 15:47
Medlem
Tubleross avatar
Nu har jag inte så stor koll på vilken verksamhet Nordisk Ungdom bedriver, MEN fan vad fantastisk gjort av er! Har bara väntat på att någon ska göra så här för att visa vilken feg hycklare Jan Helin är.

Jan Helin vurmar så mycket för mångkultur och att granska politiker i deras trädgårdar, men egentligen bor han själv i ett etniskt svenskt område och blir närmast bestört när man använder samma journalistik som hans egen tidning använder.

Hycklare!!
Citera
2015-05-14, 15:48
Medlem
Två fel blir inte ett rätt. Varför kopiera vänsterns gränslösa beteende?
Citera
2015-05-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NCC1701
Ni? jag är för fan inte inblandad med nordisk ungdom, första gången jag ens klickar på en länk till något de står bakom.

Vet ej vad du levt i för en bubbla men det är ett vanligt journalistiskt förfarande att göra hembesök. Att de åkt hem till Åkesson hade jag inte brytt mig om för 5 öre om det inte vore för det faktum att han var sjukskriven för utbrändhet/depression.
Nej, det är inte ett vanligt journalistiskt förfarande att göra oannonserade hembesök.
Däremot förekommer det att medier på i första hand riksmedier gör det.
Senast redigerad av Sguelaiche 2015-05-14 kl. 15:51.
Citera
2015-05-14, 15:49
Medlem
tystichattens avatar
Så nordisk ungdom godkänner och bejakar den här typen av journalism?
Man kan ju liksom inte klaga på Aftonbladet om man gör samma saker.
Citera
2015-05-14, 15:51
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Oavsett om personen är Jan Helin eller partiledare för nazistdeluxpartiet har han eller hon rätt till ett privatliv och utfrågningar sköts mellan 8-17 på vardagar och deras familjer ska definitivt lämnas utanför. Detta var direkt osmakligt och i nivå med Aschberg.

Nja, det var osmakligt och i nivå med Helin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in