2015-05-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Du har fel. När Journalister väljer en sida och bestämmer sig för att bekämpa den andra sidan, då är dom inte längre journalister! Begrip. Det är inte journalister när dom bestämmer sig för att bekämpa en viss politik. Då är dom politikernas hantlangare.

Ok, så du menar liksom jag att Nordisk Ungdoms fardäs är att ses som humbug... Du menar alltså liksom jag att det journalistiska värdet saknas?
Citera
2015-05-15, 21:14
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag är till skillnad från dig medveten om att olika medier har olika agendor.... Jag tycker det är helt rätt när Flamman, Folktribunen eller annan media konfronterar folk.

Dock tycker jag det blir obehagligt när politiska partier tar på sig rollen som journalister att konfrontera folk.

Var har jag påstått att olika medier inte har olika agendor. Blandar du ihop mig med någon annan?

Vad menar du med att "ta på sig rollen" som journalister? Vem som helst kan kalla sig journalist och det behövs ingen speciell utbildning.

Jag börjar misstänka att du själv tillhör yrkesgruppen. Det skulle förklara varför du, helt principlöst, anser att dessa ska ha särrättigheter i samhället.
Citera
2015-05-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tycker att det är obehagligt när journalister tar på sig rollen som politiker. Stockholms journalister agerar för att övervaka folket snarare än makten. De är en del av makten. Politiker kommer och går. Journalister består. Personer som Helin har mer faktiskt mer makt än många ministrar. Med sådant kommer ett ansvar. - Jag tror att Helin och Mattsson ofta duperats och utnyttjats av Expo-nätverket.

Tror jag inte alls. Dessa du nämner är tillräckligt galna psykopater och pengakåta för att agera helt på egen hand. De behöver inga direktiv ovanifrån för att vara så galna som de faktiskt är!

Huddinge rättspsyk är deras rätta adress!
Citera
2015-05-15, 21:19
Medlem
Magban. Du kommer ändå få din lön av fläskkorven Helin.
Han kommer inte göra ett nytt gräv på näthatare, han fick för mycket skit för det förra.
Du kommer inte bli outad som förrädare om du inte slickar hans Äppelviksröv här.
Tro mig.
Citera
2015-05-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det är egentligen rätt självklart att den "Goda" mängden människor nu blivit byxis när deras folkförrädarguru Helin fått ett besök på villatrappen som han inte tyckte om!

Kanske håller opinionen på att svänga så totalt att dem som anser sig goda snart är avklädda till den minoritet som dem egentligen är?
Då blir det kanske räfst och rättarting för landsförrädarna som verkligen förtjänar att deras handlingar blir nagelfarna.
Längtar efter den dagen!

Helin har samlat ihop till allt han kan få!

Helt rätt. Jag känner också hur vinden har vänt. Länge har jag sagt att ju längre tid det tar innan pendeln vänder desto kraftigare blir responsen. Det har precis vänt...

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror på A.

Det är nog inte kul att få sin hemmafrid störd i vanliga fall.., men det finns ju riktiga "nutcases" som inte bara är nöjda med att fråga.

Det behöver inte ens finnas en politisk vinkel på det hela, aftonpravda (med Helin vid rodret) har nog igenom årens lopp förstört för "en och annan", folk som har tappat jobb, hus och hem mm..

Ren kall och crazy hämnd, ifrån någon som har tappat allt. Det tror jag är Helins mardröm.

Inte bara Helins. Det är nog många politiker och journalister som sover oroligt. Jag hoppas ingen sverigevänlig går AFA på dem och sätter yxa i dörren eller misshandlar på fyllan eller ännu värre mordbränner osv. Vi ska samla oss och bida vår tid. Tillsammans kommer folket kasta förrädarna över ända.

Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Hur fan kan NÅGON tycka att det här ytterst fridfulla och timida besök hemma hos nationens fiende nr 1 var att gå för långt? Människan är en ond, översittande och folkföraktande gris och förtjänar all världens ondska. Jag jämställer honom med pedofiler och terrorister.

Jag håller med. Just deras vårdade sätt, lågmälda, artiga och icke-aggressiva frågor visar att det är skillnad på sverigevänliga och PK-vänster/AFA/7K/MSM/osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tycker att det är obehagligt när journalister tar på sig rollen som politiker. Stockholms journalister agerar för att övervaka folket snarare än makten. De är en del av makten. Politiker kommer och går. Journalister består. Personer som Helin har mer faktiskt mer makt än många ministrar. Med sådant kommer ett ansvar. - Jag tror att Helin och Mattsson ofta duperats och utnyttjats av Expo-nätverket.

I så fall har de valt att låta sig duperas. Det är väl inga mähän vi talar om? De förtjänar allt ont som kommer deras väg. I framtiden kommer det vara jävligt jobbigt att ha tillhört PK/7K/MSM. Ungefär som att folk efteråt inte skyltade med att de var nazister under andra världskriget.
Citera
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Och eftersom du frågar, det är jag som talar om objektivitet... Jag tror ju liksom att de flesta journalister är objektiva i sin rapportering. Jag betvivlar i övrigt att politiska partier är objektiva, därav min kritik.

Men det spelar ingen roll vad du tror. Objektivitet finns ingenstans.

Och det är precis lika obehagligt när journalister kommer och bankar på dörren.

Speciellt när man vet att de utan att blinka samarbetar med kriminella Researchgruppen. Hur ser du på det, förresten?
Citera
Medlem
Citat:
Ok, så du menar liksom jag att Nordisk Ungdoms fardäs är att ses som humbug... Du menar alltså liksom jag att det journalistiska värdet saknas?

Jag menar att dom bemöter politiska motståndare på ett värdigt sätt. Det finns ingen riktigt journalistik här o Sverige som det ser ut nu. Det är bara politik dude. Journalistik? Ja herregud låt det komma.
Citera
2015-05-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Om AB har rätt att gå hem till folk och ställa frågor, så har vi alla det. Du, jag och Nordisk Ungdom.

Absolut, och så har skett. Dock får du, jag och politiska partier räkna med att våra frågor inte besvaras.
Citera
2015-05-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Var har jag påstått att olika medier inte har olika agendor. Blandar du ihop mig med någon annan?

I dina tidigare inlägg går det tydligt att läsa att du anser att journalister har samma världssyn oavsett för vilken tidning de skriver.
Citera
2015-05-15, 21:34
Medlem
Skillnaden när Expressen/RG gick hem till folk var att det inte spelade någon roll för dessa svin om de fick några svar på sina frågor eller inte. De var ute efter att outa människor. När det var gjort så var uppdraget i hamn. I detta fall så hade ju NU faktiskt velat få svar på sina frågor.
Helin är inte så mycket att hänga ut, hyfsat offentlig redan.
Citera
2015-05-15, 21:34
Medlem
Citat:
Absolut, och så har skett. Dock får du, jag och politiska partier räkna med att våra frågor inte besvaras.

Aftonbladet är politiker, dom för politikernas politik osv. Förstår du vad jag säger?
Citera
2015-05-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Skillnaden när Expressen/RG gick hem till folk var att det inte spelade någon roll för dessa svin om de fick några svar på sina frågor eller inte. De var ute efter att outa människor. När det var gjort så var uppdraget i hamn. I detta fall så hade ju NU faktiskt velat få svar på sina frågor.
Helin är inte så mycket att hänga ut, hyfsat offentlig redan.
Det är det som gör hela initiativet av NU så extremt pinsamt. Hela filmen kan sammanfattas som följer:

"Hej, vi vill ha svar på några frågor"
(Notera att detta är frågor som Jan Helin redan fått många gånger och bemött)

"Ok, men jag vill inte prata med dig och har ingen skyldighet att svara på dina frågor. Hej då."

"Ok.."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in