Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Jag kan absolut snyfta på annat ställe... Men då man i tråden ser er sorgliga obildade nötter som inte tycks ha en aning om vad journalistik är blir det svårt att hålla tyst.
Visst kan man man misstänka att Aftonbladet, Expressen och samtliga medier är vänster och kulturmarxister. Dock är man ganska obildad om man hyser dessa misstankar.
Än värre blir det då man tycks tro att Nordisk Ungdom är objektiva i sin rapportering....
Jag köper att media söker sina "offer" i sina hem... Något även Jan Helin tycks ställa sig bakom. Men man bör respektera offrets svar vilket NU gjorde. Därmed kan man ju undra vad som diskuteras i denna tråd?
Kommer alltid att vidhålla att det är något som är riktigt galet när politiska partier beslutar sig för att jaga politiska motståndare för en intervju.
Vem har talat om objektivitet? Håll dig till ämnet. Du talar högtravande "om det fria ordet", men detta är något som enligt din mening endast tillkommer vissa (journalister).
Du kan inte med bibehållen trovärdighet hävda att yttrandefriheten är något som speciella yrkesgrupper har rätt till, men inte andra. Journalister har samma rättigheter som vi alla, varken mer eller mindre.
Om AB har rätt att gå hem till folk och ställa frågor, så har vi alla det. Du, jag och Nordisk Ungdom.
Hade du känt dig mindre beklämd om det hade varit t.ex. Fria Tider som hälsat på hos Helin? Eller krävs det en objektivitetsstämpel? Vem utfärdar i så fall sådana?
Ditt resonemang hänger inte ihop. Det är ologiskt och principlöst.