2015-05-15, 20:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu när NU hjälteförklarats man man ju starta en diskussion om varför detta inte kommit ut.

Min teori är antingen:

A: Helin vill inte att det ska komma copycats.
B: De håller på att göra en specialutgåva av icke dess like av hur Nazister attackerade det fria ordets främste kämpe etc.

Tror på A.

Det är nog inte kul att få sin hemmafrid störd i vanliga fall.., men det finns ju riktiga "nutcases" som inte bara är nöjda med att fråga.

Det behöver inte ens finnas en politisk vinkel på det hela, aftonpravda (med Helin vid rodret) har nog igenom årens lopp förstört för "en och annan", folk som har tappat jobb, hus och hem mm..

Ren kall och crazy hämnd, ifrån någon som har tappat allt. Det tror jag är Helins mardröm.
Citera
2015-05-15, 20:54
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag kan absolut snyfta på annat ställe... Men då man i tråden ser er sorgliga obildade nötter som inte tycks ha en aning om vad journalistik är blir det svårt att hålla tyst.

Visst kan man man misstänka att Aftonbladet, Expressen och samtliga medier är vänster och kulturmarxister. Dock är man ganska obildad om man hyser dessa misstankar.

Än värre blir det då man tycks tro att Nordisk Ungdom är objektiva i sin rapportering....

Jag köper att media söker sina "offer" i sina hem... Något även Jan Helin tycks ställa sig bakom. Men man bör respektera offrets svar vilket NU gjorde. Därmed kan man ju undra vad som diskuteras i denna tråd?

Kommer alltid att vidhålla att det är något som är riktigt galet när politiska partier beslutar sig för att jaga politiska motståndare för en intervju.

Vem har talat om objektivitet? Håll dig till ämnet. Du talar högtravande "om det fria ordet", men detta är något som enligt din mening endast tillkommer vissa (journalister).

Du kan inte med bibehållen trovärdighet hävda att yttrandefriheten är något som speciella yrkesgrupper har rätt till, men inte andra. Journalister har samma rättigheter som vi alla, varken mer eller mindre.

Om AB har rätt att gå hem till folk och ställa frågor, så har vi alla det. Du, jag och Nordisk Ungdom.

Hade du känt dig mindre beklämd om det hade varit t.ex. Fria Tider som hälsat på hos Helin? Eller krävs det en objektivitetsstämpel? Vem utfärdar i så fall sådana?

Ditt resonemang hänger inte ihop. Det är ologiskt och principlöst.
Citera
2015-05-15, 20:54
Medlem
Hur fan kan NÅGON tycka att det här ytterst fridfulla och timida besök hemma hos nationens fiende nr 1 var att gå för långt? Människan är en ond, översittande och folkföraktande gris och förtjänar all världens ondska. Jag jämställer honom med pedofiler och terrorister.
Citera
2015-05-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Kändes helt klart som att herr GrisHelin hade en plan klar för hur han skulle agera när detta slutligen skulle ske. Fyfan vilket obehagligt intryck han gav. Vi har såklart att göra med en psykopat.

Jo, men när det gäller journalister och politiker så vet vi ju att minst 87% är psykopater så att Helin är psykopat behöver man ju inte läkarintyg på.

Men kanske även du och jag skulle bli landsförädare med alla dessa miljoner han kan sätta in på kontot varje år...

Förlåt, inte jag men kanske du!
Citera
2015-05-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
De har precis samma rätt att ställa frågor och göra ett "reportage" som AB's journalister har. Det fria ordet tillkommer alla.

Att du finner det "obehagligt" kan man bara skratta åt. Självklart har du inget emot att journalister förstör folks liv heller, antar jag? Jag menar, det "fria ordet" har väl sitt pris. Speciellt som du anser att det ska vara monopoliserat av dessa murvlar utan samvete.

Gå och snyfta någon annanstans.

Jag är till skillnad från dig medveten om att olika medier har olika agendor.... Jag tycker det är helt rätt när Flamman, Folktribunen eller annan media konfronterar folk.

Dock tycker jag det blir obehagligt när politiska partier tar på sig rollen som journalister att konfrontera folk.
Citera
2015-05-15, 20:57
Medlem
xXKNOXxs avatar
Nu hoppas vi bara att dom knackar på hos Aschberg och Mattson också.
Citera
2015-05-15, 20:57
Medlem
Citat:
Jag är till skillnad från dig medveten om att olika medier har olika agendor.... Jag tycker det är helt rätt när Flamman, Folktribunen eller annan media konfronterar folk.

Dock tycker jag det blir obehagligt när politiska partier tar på sig rollen som journalister att konfrontera folk.

Vad upplevde du som obehagligt i detta?
Är du uppvuxen i Norr-, Söder- eller Mellangården?
Citera
2015-05-15, 21:03
Medlem
Citat:

Du har fel. När Journalister väljer en sida och bestämmer sig för att bekämpa den andra sidan, då är dom inte längre journalister! Begrip. Det är inte journalister när dom bestämmer sig för att bekämpa en viss politik. Då är dom politikernas hantlangare.
Citera
2015-05-15, 21:03
Bannlyst
Vad är syftet med den här videon? Jan reagerar ju exakt som vem som helst hade gjort. Helt förutsägbart.
Citera
2015-05-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Vem har talat om objektivitet? Håll dig till ämnet. Du talar högtravande "om det fria ordet", men detta är något som enligt din mening endast tillkommer vissa (journalister)

Jag håller mig i högsta grad till ämnet som diskuteras under media och journalistik. Det du inte förstår gällande min kritik är skillnaden mellan politiker och journalist. Hade Fria tider stått bakom "reportaget" hade jag köpt det.

Nu var det inte Fria tider som försökte intervjua, utan en hyfsat hög företrädare för ett politiskt förbund. Jag kan inte se det normala i att vänstern skickar fram Sjöstedt för,att intervjua Reinfeldt...

Och eftersom du frågar, det är jag som talar om objektivitet... Jag tror ju liksom att de flesta journalister är objektiva i sin rapportering. Jag betvivlar i övrigt att politiska partier är objektiva, därav min kritik.
Citera
2015-05-15, 21:09
Medlem
Citat:

Jag tycker att det är obehagligt när journalister tar på sig rollen som politiker. Stockholms journalister agerar för att övervaka folket snarare än makten. De är en del av makten. Politiker kommer och går. Journalister består. Personer som Helin har mer faktiskt mer makt än många ministrar. Med sådant kommer ett ansvar. - Jag tror att Helin och Mattsson ofta duperats och utnyttjats av Expo-nätverket.
Citera
2015-05-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXKNOXx
Nu hoppas vi bara att dom knackar på hos Aschberg och Mattson också.

Jo, Aschberg bor ju på FINT läge på Södermalm med sin fula fru nära saltsjön så hälsa på honom, och gör en intervju, och därefter hissa upp fanskapet i närmaste lyckstolpe .

Den youtube-filmen skulle jag vilja se. Men om jag tajmat verkligheten helt rätt så ät det nog precis det vi ganska snart kommer att få se på nätet... Plus Helin, men han är ju självskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in