2015-05-15, 20:04
Medlem
Säger samma sak som jag sa igår... Att politiska partier/ungdomsförbund uppsöker de som de ser som fiender är inte bra. Jag tycker att Aftonbladet är en skittidning, och jag tar deras rapporteringar filtrerade genom mina åsikter.

Vad det gäller Nordisk Ungdom vet vi exakt vad de har på agendan och att Flashback hyllar tilltaget visar enbart på förakt för det fria order.

Tyck vad ni vill om Jan Hedin, men ska vi i denna tråd diskutera media och journalistik är det många som får se till att shapa upp sig.

Jag prenumererade på Folktribunen, men tog givetvis inget av det de skrev som sanning. Jag tar inte heller det Aftonbladet skriver som sanning... Jag lever liksom livet och vet vad sanningen är.

Jag behöver inte en politisk organisation att konfrontera olika nyhetsmedia. Tycker det enbart blir obehagligt och tydligt vad dessa organisationer tycker om demokrati och det fria ordet.
Citera
2015-05-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Säger samma sak som jag sa igår... Att politiska partier/ungdomsförbund uppsöker de som de ser som fiender är inte bra. Jag tycker att Aftonbladet är en skittidning, och jag tar deras rapporteringar filtrerade genom mina åsikter.

Vad det gäller Nordisk Ungdom vet vi exakt vad de har på agendan och att Flashback hyllar tilltaget visar enbart på förakt för det fria order.

Tyck vad ni vill om Jan Hedin, men ska vi i denna tråd diskutera media och journalistik är det många som får se till att shapa upp sig.

Jag prenumererade på Folktribunen, men tog givetvis inget av det de skrev som sanning. Jag tar inte heller det Aftonbladet skriver som sanning... Jag lever liksom livet och vet vad sanningen är.

Jag behöver inte en politisk organisation att konfrontera olika nyhetsmedia. Tycker det enbart blir obehagligt och tydligt vad dessa organisationer tycker om demokrati och det fria ordet.

Jan helin har själv visat vad han tycker om det fria ordet, hans hat mot svenskarna och hans förräderi är extremt. Fick jag bestämma skulle han bara upp i en snara i hans trädgård framför ögonen på hans familj, eller dras in till Stocklholm där hans lik kan hängas upp och ner till allmän beskådan.
Citera
2015-05-15, 20:17
Avslutad
Nu när NU hjälteförklarats man man ju starta en diskussion om varför detta inte kommit ut.

Min teori är antingen:

A: Helin vill inte att det ska komma copycats.
B: De håller på att göra en specialutgåva av icke dess like av hur Nazister attackerade det fria ordets främste kämpe etc.
Citera
2015-05-15, 20:17
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

De har precis samma rätt att ställa frågor och göra ett "reportage" som AB's journalister har. Det fria ordet tillkommer alla.

Att du finner det "obehagligt" kan man bara skratta åt. Självklart har du inget emot att journalister förstör folks liv heller, antar jag? Jag menar, det "fria ordet" har väl sitt pris. Speciellt som du anser att det ska vara monopoliserat av dessa murvlar utan samvete.

Gå och snyfta någon annanstans.
Citera
2015-05-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jan helin har själv visat vad han tycker om det fria ordet, hans hat mot svenskarna och hans förräderi är extremt. Fick jag bestämma skulle han bara upp i en snara i hans trädgård framför ögonen på hans familj, eller dras in till Stocklholm där hans lik kan hängas upp och ner till allmän beskådan.

Och med detta sagt antar jag att du vill bekräfta mitt inlägg att Jan Helin är fiende för er som har svårt för det fria ordet och journalistik? Det känns förövrigt rätt kasst att du vill hänga Jan inför hans familj på grund av att ni inte delar åsikt.

Vad gör du egentligen på Flashback?
Citera
2015-05-15, 20:30
Medlem
Bra att det är ordentliga killar som knackar på och inte någon vilde som har tagit sig några öl. Jag tycker det här är väldigt bra. Så kallade journalister trampar på med kameror rakt i ansiktet på vanligt jävla folk som försöker leva sina liv, det är bara rätt att dom själva får smaka på det.

Lyssna på mig nu. Journalister är Homo sapiens som gillar att leva som just oss människor. Det är så jävla lätt att komma åt dom för vi är också människor och vet därigenom hur dom fungerar.
Citera
2015-05-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
De har precis samma rätt att ställa frågor och göra ett "reportage" som AB's journalister har. Det fria ordet tillkommer alla.

Att du finner det "obehagligt" kan man bara skratta åt. Självklart har du inget emot att journalister förstör folks liv heller, antar jag? Jag menar, det "fria ordet" har väl sitt pris. Speciellt som du anser att det ska vara monopoliserat av dessa murvlar utan samvete.

Gå och snyfta någon annanstans.

Jag kan absolut snyfta på annat ställe... Men då man i tråden ser er sorgliga obildade nötter som inte tycks ha en aning om vad journalistik är blir det svårt att hålla tyst.

Visst kan man man misstänka att Aftonbladet, Expressen och samtliga medier är vänster och kulturmarxister. Dock är man ganska obildad om man hyser dessa misstankar.

Än värre blir det då man tycks tro att Nordisk Ungdom är objektiva i sin rapportering....

Jag köper att media söker sina "offer" i sina hem... Något även Jan Helin tycks ställa sig bakom. Men man bör respektera offrets svar vilket NU gjorde. Därmed kan man ju undra vad som diskuteras i denna tråd?

Kommer alltid att vidhålla att det är något som är riktigt galet när politiska partier beslutar sig för att jaga politiska motståndare för en intervju.
Citera
2015-05-15, 20:36
Medlem
Citat:

Gränsen för vem som är politisk makthavare och vilka som ska anses vara journalister och stå för det fria ordet kan ju dock diskuteras. Vem är vem i detta fallet tex?

JH kan enligt mig betraktas som en av sveriges största politiska makthavare med stor tyngdpunkt på aktivitet i dessa frågor. Mer så än någon nickedocka till partiledare som ju snarare följer det som JH skriver.
Citera
2015-05-15, 20:41
Medlem
StigAllans avatar
Det är egentligen rätt självklart att den "Goda" mängden människor nu blivit byxis när deras folkförrädarguru Helin fått ett besök på villatrappen som han inte tyckte om!

Kanske håller opinionen på att svänga så totalt att dem som anser sig goda snart är avklädda till den minoritet som dem egentligen är?
Då blir det kanske räfst och rättarting för landsförrädarna som verkligen förtjänar att deras handlingar blir nagelfarna.
Längtar efter den dagen!

Helin har samlat ihop till allt han kan få!
Citera
2015-05-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Fick jag bestämma skulle han bara upp i en snara i hans trädgård framför ögonen på hans familj, eller dras in till Stocklholm där hans lik kan hängas upp och ner till allmän beskådan.

Detta på grund av att du har en hyfsat verklighetsfrånvänd världssyn. Du anser att alla ska tycka som dig vilket är okej, men de flesta lär nog tycka att du har en galet skev inställning även bland Flashbacks användare.

Självklart ska alla ha rätt att uttrycka sina åsikter oavsett om om det är på Flashback eller annan media... Dock ska ingen hotas för sina åsikter, det är skillnaden mellan dig och mig.
Citera
2015-05-15, 20:44
Medlem
Citat:
Den delen av Bromma där Jan Helin bor (Äppelviken) är definitivt inte mångkulturellt. Att Östermalm skulle vara mångkulturellt är ett lögnaktigt påstående.

Ja, en och annan polack och jude plus några importerade asiater finns nog här i Äppelviken men för övrigt är det tunt med mångkultur.

Men just det kan ju vara ett tungt vägande skäl till att just så många journalister, politiker och bankdirektörer bor just här...
Citera
2015-05-15, 20:46
Medlem
Kändes helt klart som att herr GrisHelin hade en plan klar för hur han skulle agera när detta slutligen skulle ske. Fyfan vilket obehagligt intryck han gav. Vi har såklart att göra med en psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in