Resultat: .
0%
röster
2015-05-14, 21:00
Medlem
Pickmylussys avatar
Frankfurts var ju snyggt. Dom har väl alltid sådär typ?

Synd att bayern går ifrån sin rödblårandiga, nästan snyggast av alla denna säsongen, älskade den!
Citera
2015-05-14, 22:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Frankfurts var ju snyggt. Dom har väl alltid sådär typ?
Håller med. Gillar nya Eintracht-trikån. HSVs nya är också snygg.

Hannover har för övrigt signat den numera bänkade St. Pauli-målisen Tschauner som free transfer. Okej att han kommer gratis, men det känns ändå som en värvning som skvallrar om att klubbledningen planerar för Zweite Liga nästa år.
Citera
2015-05-15, 01:40
Medlem
Lekmands avatar
Jag tänkte kolla tillbaka på Bayern 12/13 och laddade ner kvartsfinalerna mot Juventus som kändes som en match som skulle vara typiskt för Bayerns spel då. Hade ingen aning om resultat mer än att Bayern går vidare, men förväntade mig såklart att Jupps lag skulle sätta press. Juve börjar med boll, Manzukic sätter press för tidigt och är över halva redan innan domaren blåst igång, Juve tappar snart boll, van Beyten upp mot Manzukic, Alaba får bollen och gör mål på långskott efter 24-25 sekunder.

Svårt att inte säga att det var bättre förr
Citera
2015-05-15, 08:59
Medlem
cyberkalles avatar
Jag blir lite irriterad över att folk har mage att gnälla på hur vi ska ställa upp laget när ligan är klar och allt annat är över.
När ska dom nya unga få chansen om inte nu.

Det är ju för helvete inte Bayerns fel att ni andra ligger i skiten.

Oavsett hur vi ställer upp eller gör så gnälls det i Tyskland inte en jävel har gnällt på att Wolfsburg köpt Kruse från sin största konkurrent tex.

Lekmand @ underbara tider det där.
Citera
2015-05-15, 09:10
Medlem
cyberkalles avatar
Idag för 19 år sedan så stod Bayern som segrare i Uefa-cupen mot Bordeaux som hade några grymma spelare i laget som bland annat Zidane Lizarazu Dugarry mm

I Bayern fanns Klinsmann Kostadinov Mehmet Scholl Loddar och vi leddes av Der Kaiser
Citera
2015-05-15, 12:43
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag blir lite irriterad över att folk har mage att gnälla på hur vi ska ställa upp laget när ligan är klar och allt annat är över.
När ska dom nya unga få chansen om inte nu.

Det är ju för helvete inte Bayerns fel att ni andra ligger i skiten.

Oavsett hur vi ställer upp eller gör så gnälls det i Tyskland inte en jävel har gnällt på att Wolfsburg köpt Kruse från sin största konkurrent tex.

Lekmand @ underbara tider det där.
Håller helt med dig. Fast tycker man inte ska reagera på Kruse, som är jävligt villig att klättra uppåt i klubbstegen. Vilket Lewy också är.

Kollade en halvlek till slut. Mandzukic, Gustavo och van Beuten var klockrena. Mandzukic pressade som fan, Gustavo många enkla och spelutvecklande passningar, van Beuten stabil. Alla i laget var svinbra, utom möjligen Robben och Dante, som inte är sämre nuförtiden än då under den matchen, Dante med felpassar och Robben med inga passar. Müller magisk, så otroligt skicklig när han får fullkomligen kasta sig framåt. Alaba var med och pressade bollhållare långt uppe över halva, Schweinsteiger gick ner och täckte hans lucka.
Citera
2015-05-15, 13:16
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ser att flera lag börjat släppa bilder på nya matchtröjorna för nästa säsong. De jag sett hittills.

Hittar ni några andra nya tröjor så får ni gärna länka

Gillar också Leverkusens tröja starkt. Håller med dig om LG-logan, hade den bara varit aningen mindre "tydlig" så hade den tröjan varit enormt bra.

-

Eintracht Frankfurts styrelseordförande Heribert Bruchhagen har nu meddelat att han avgår ur DFL's styrelse. Mycket tråkigt att höra, Bruchhagen är nämligen en av de få högt uppsatta i den tyska fotbollen som jag tycker väldigt mycket om. Har vid ett flertal tillfällen kritiserad bland annat Leipzig och det system som de använder sig av för att nå framgångar.

Nu senast pratade han om att det snabbt växande värdet på det tyska TV-avtalet är något alla klubbar måste få vara med och ta del av, speciellt de mindre klubbarna med sämre ekonomi. Bruchhagen säger det inte enbart för att vara en förkämpe för de mindre klubbarna, utan han menar på att det skadar hela ligans styrka och konkurrenskraft. Gillar starkt att han vågat gå emot så väl Rummenigge som sina övriga kollegor i DFL's styrelse, tråkigt att se honom gå.

Augsburgs Andreas Rettig har för den delen även avgått, återstående styrelse är då:

Dr. Reinhard Rauball - Borussia Dortmund
Peter Peters - Schalke 04
Harald Strutz - Mainz 05
Karl Hopfner - Bayern München
Ansgar Schwenken - 1. FC Kaiserslautern
Helmut Hack - Greuther Fürth
Christian Seifert - DFL
Citera
2015-05-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag tänkte kolla tillbaka på Bayern 12/13 och laddade ner kvartsfinalerna mot Juventus som kändes som en match som skulle vara typiskt för Bayerns spel då. Hade ingen aning om resultat mer än att Bayern går vidare, men förväntade mig såklart att Jupps lag skulle sätta press. Juve börjar med boll, Manzukic sätter press för tidigt och är över halva redan innan domaren blåst igång, Juve tappar snart boll, van Beyten upp mot Manzukic, Alaba får bollen och gör mål på långskott efter 24-25 sekunder.

Svårt att inte säga att det var bättre förr

Bayern vann med 4-0 över två matcher, men det var i underkant. Jag kommer ihåg att Robben hade varit helt överjävlig mot Hamburg också, i 9-1 segern. Mot Juventus blir han bänkad, men Kroos går ut skadad och in kommer Robben som är helt jävla överjävlig och förändrar matchbilden. Det är väl sedan den matchen mot Hamburg som Robben varit topp 5 i världen.
Citera
2015-05-15, 14:43
Medlem
cyberkalles avatar
Jag tippar att vi får se Ivan Lucic i målet imorgon istället för Neuer.
Citera
2015-05-15, 16:55
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bayern vann med 4-0 över två matcher, men det var i underkant. Jag kommer ihåg att Robben hade varit helt överjävlig mot Hamburg också, i 9-1 segern. Mot Juventus blir han bänkad, men Kroos går ut skadad och in kommer Robben som är helt jävla överjävlig och förändrar matchbilden. Det är väl sedan den matchen mot Hamburg som Robben varit topp 5 i världen.
Att säga att det borde blivit 4-0 i första halvlek är nästan i underkant Robben hade lika gärna kunnat gjort hattrick under den halvleken jag såg, men pga otur och vänsterfothet fick han inte in en enda. Verkligen imponerad över hur spelet kunde se ut då. Man ledde med ett mål men lät ändå inte Buffon göra en vanlig passning till sin mittback.
Citera
2015-05-15, 17:04
Medlem
Lekmands avatar
Krmas kommer att lämna Freiburg efter säsongen, avsluta sin karriär och åka tillbaka till sin familj i Tjeckien. Han har 98 bundesligamatcher på kontot, och det är två matcher kvar. Man kommer inte tillägna honom något avsked imorgon, allt fokus är på kampen om nedflyttning. Krmas kommer saknas i Freiburg, han var en gammeldags typ, hade aldrig varken Twitter eller Facebook, men satt med i lagrådet och tog ofta hand om nya spelare som den ledare han är.
Citera
2015-05-15, 17:34
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tippar att vi får se Ivan Lucic i målet imorgon istället för Neuer.
Tom Starke eller han. Neuer tydligen skadad och pep ska själv ha föreslagit ynglingen.

Freiburg har +7 i målskillnad mot hannover. Så man vill inte förlora med 7 bollar ifall hannover vinner. Den enda gången domaren dömt mellan Freiburg och Bayern blev det just 7-0. Hoppas det inte berodde på domaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in