2015-05-14, 15:57
Medlem
Polemikdoktorns avatar
Ha ha, men kom igen nu. Även ni supersionister från SD måste väl reagera på det totalt absurda mediadrev som miljöpartistens uttalande har lett till. Allt detta alltså för att hon har jämfört den heliga förintelsen med ett annat tillfälle människor dog. Hon har alltså inte hånat eller ifrågasatt förintelsen, enbart jämfört den med något annat. "Men hon jämförde ju ett tillfälle där judar dog med ett tillfälle skräpiga icke judar dog, och vi vet alla att ett judeliv är värt åtminstone 10 gojliv".

Vad hade reaktionen blivit ifall hon jämförde med Holodomor eller det armenska folkmordet. Hade det kunnat jämföras med detta uttalande? Nej, självklart inte, det dog inga judar i det armenska folkmordet så vem bryr sig om det?
Citera
2015-05-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Aftonbladets stjärnskott Malin Wollin förringar det hela och menar att Lööfs uttryck är minst lika illa:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/malinwollin/article20787999.ab

Det där var nästan lika efterblivet som Romsons uttalande. Har inte Aftonbladet lagt ner än? Denna latrintunna som tydligen fortfarande lockar folk. Wollin måste vara MP, finns ingen annan förklaring.
Citera
2015-05-14, 17:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det där var nästan lika efterblivet som Romsons uttalande. Har inte Aftonbladet lagt ner än? Denna latrintunna som tydligen fortfarande lockar folk. Wollin måste vara MP, finns ingen annan förklaring.

Googlar och ser att förvrängaren har ett förflutet på Familjeliv. Med sånt i CV:et är det förstås enkelt att få randa i Aftonbladet.

Jämförelsen mellan Romsons och Lööfs påståenden är så genant dålig att troligen t o m tidningens vänsterpsykotiska ledarredaktion skäms.
Citera
2015-05-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jämförelsen mellan Romsons och Lööfs påståenden är så genant dålig att troligen t o m tidningens vänsterpsykotiska ledarredaktion skäms.
"Skäms" finns inte i den tidningens skämda värdegrund.
Citera
2015-05-14, 20:02
Medlem
Fickludds avatar
Märkligt att ingen som deltog i debatten ifrågasatte eller ens kommenterade hennes utspel. Det var ju en straffspark utan målvakt.

Kanske de var för koncentrerade på sin egen agenda.
Senast redigerad av Fickludd 2015-05-14 kl. 20:05.
Citera
2015-05-14, 23:04
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Märkligt att ingen som deltog i debatten ifrågasatte eller ens kommenterade hennes utspel. Det var ju en straffspark utan målvakt.

Kanske de var för koncentrerade på sin egen agenda.

Hon sa "Vi håller på att göra Medelhavet till det nya Auschwitz" Vad är det som är så förfärligt med det uttalandet?

Det var de judeägda medierna som startade drevet, Wolodarski och Willy Silberstein vill inte att hemskheter som andra folk upplever ska jämföras eller likställas med det utvalda judefolkets lidande i den så kallade "förintelsen" Judarnas lidande trumfar alla andra folks lidande, därav detta drev.
Citera
2015-05-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Hon sa "Vi håller på att göra Medelhavet till det nya Auschwitz" Vad är det som är så förfärligt med det uttalandet?

Det var de judeägda medierna som startade drevet, Wolodarski och Willy Silberstein vill inte att hemskheter som andra folk upplever ska jämföras eller likställas med det utvalda judefolkets lidande i den så kallade "förintelsen" Judarnas lidande trumfar alla andra folks lidande, därav detta drev.

Begriper du inte det smaklösa i detta korkade uttalande så kan jag bara gratulera - du och Romson befinner er uppenbarligen på samma mentala våglängd.

För övrigt är skitsnacket om judeägda medier otroligt tröttsamt. Kan ni inte hitta på något annat att konspirera om för omväxlings skull.
Senast redigerad av Ernst.Bullgren 2015-05-14 kl. 23:44.
Citera
2015-05-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele

Med tanke på hur mycket Ronson och hennes parti, ständigt krypit och slickat fötterna på våra kära massmedia, så kan jag ändå bli lite skadeglad att just hon hamnar i klorna på PK. Dels för att hon blir en symbol för vad som händer om man trotsar PK-maffian, men framförallt hur även de egna som är mest PK själva hamnar i smeten och visar sitt rätta jag (Hon råkade säga Zigenare istället för Romer, PK-radarn gav utslag direkt). Det är under stress vi visar vårt rätta jag. Romson är inte mer unik än den vardagliga Sverigedemokraten, skillnaden är bara att hon låtsas vara något hon inte är för att kunna sitta vid makten.
Citera
2015-05-15, 01:20
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Bullgren
Begriper du inte det smaklösa i detta korkade uttalande så kan jag bara gratulera - du och Romson befinner er uppenbarligen på samma mentala våglängd.

För övrigt är skitsnacket om judeägda medier otroligt tröttsamt. Kan ni inte hitta på något annat att konspirera om för omväxlings skull.

Nej, vad som är tröttsamt är att idioter som du inte har någon som helst koll på ägandeförhållandena eller bara väljer att ignorera dem eftersom du har en egen agenda.

Det hade varit annat ljud i lådan ifall Mr. Putin hade ägt 2/4 och Mr. Farage 1/4 av all media i Sverige.
Citera
2015-05-15, 02:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jämförelsen blev totalfel men det är ändå töntigt att ägna en hel en hel artikel åt att Auschwitz uttalades fel av Romson...en person med mycket skarpt intellekt (judinna) yttrade vid något tillfälle "Det finns inga judiska prinsessor". Tyvärr verkar det som hon kanske har fel...men i så fall kan det bli rätt. Uttrycket är inte antisemitiskt till sin innebörd alls men värt att betänka är att stora delar av mellanöstern synes koka av extremistiska islamiströrelser. Dessa har kunnat skapa sig utrymme delvis genom interventioner ledda av USA och EU i syfte att "demokratisera" (trots att Israel i vissa fall avrådde). Och nu står de där journalisterna, och gör ingen ansats till att ens försöka begripa vad jag antar var Romsons mening...att vi har ett visst moraliskt ansvar för vad där sker nu. Men det viktiga blir uttalet ..

- HÖRDE NI? Hon sa Auswitch istället för Auschwitz...så skulle Palme aaaldrig ha gjort!
Citera
2015-05-15, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag menar medias drev i första hand...där "rediga PK-typer" tävlar med varandra att riktigt trycka ner henne i "dyngan". Ansvariga för båtflyktingarnas situation kan vara skurkstater och andra terrorister. Visst, det var fasansfullt att sitta på Auschwitz naturligtvis, men det är säkert fasansfullt att tvingas fly terrorgalningar i sitt hemland och hamna på dödsdömda båtar i urusel kondition, där giriga psykopater har makten, också..
Det känns dock som om hon ville lägga skulden på Europa för detta. Även om media enligt mig inte är mycket att se upp till så verkar de i alla fall kunna sätta ner foten för sjuklöverspolitiker när de börjar bli litet för korkade. Även om detta är ovanligt, då de i de flesta fall föredrar att smutskasta "de främlingsfientliga krafterna". Sedan tycker inte jag att man ska förvänta sig att Europa ska bli hela världens lilla daghem så fort det hettar till i omvärlden.
Citera
2015-05-15, 15:16
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Skitsnack? Du kanske skulle kolla upp sanningen lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in