2015-05-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
jag i princip aldrig fel när det kommer till stormatcher Real Madrid spelar.

förutom inför detta dubbelmötet när du skrev att det var klasskillnad och att real därför kommer vinna?
Citera
2015-05-13, 23:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
förutom inför detta dubbelmötet när du skrev att det var klasskillnad och att real därför kommer vinna?

Det var innan jag fick se hur pass bra Juventus var, jag underskattade dom, visste att dom var bra men inte såhär yttersta världsklass bra.
Citera
2015-05-13, 23:45
Medlem
Det är otroligt hur lagens formkurvor kan förändras, och då tänker jag närmast på Barcelona och Real Madrids formkurvor det senaste halvåret.

För ca 5-6 månader sedan spelade Barcelona riktigt illa. Det var väldigt trögt och fantasilöst spel på ett sätt som jag aldrig trodde jag skulle få se från Barcelona och de fick stryk av flera mediokra lag i Spanska Ligan. Men för 3-4 månader sedan lossnade det och sedan har formen gått spikrakt uppåt och Barcelona är sannolikt tillbaka som världens bästa lag i dagsläget och de leker fotboll mer än spelar fotboll.

Vad gäller Real Madrid är formkurvan nästan tvärtom. För 4-5 månader sedan såg de så gott som oslagbara ut, och spelade i mitt tycke den bästa och effektivaste fotbollen. Men sedan har det gått grus i maskineriet, och spelet är inte alls lika vasst längre. Visst har laget fortsatt göra bra resultat, men spelet har stagnerat och det har sett ansträngt ut.
Citera
2015-05-13, 23:49
Bannlyst
Bale missa alldeles för många chanser. Pogba var helt osynlig under hela matchen i princip förutom när målet kom av Morata. Blir svårt för Barca men jag tror dom vinner champions.
Citera
2015-05-14, 00:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Är du säker nu?

Optimalt hade varit om Bayern tagit äckelbarca också, men skönt att äckelmadrid åkte
Hmm, tur man inte satsade pengarna på Madrid men laget borde verkligen vunnit med några mål även fast Ronaldo och Bale tydligen är helt ur form. Eller är den lilla kroaten så viktig att inget funkar utan honom numera?
Nåja, Juventus hade tur med en feldömd frispark annars hade dom aldrig gjort mål öht. kändes inte riktigt okej när det blev på det viset.
Citera
2015-05-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hmm, tur man inte satsade pengarna på Madrid men laget borde verkligen vunnit med några mål även fast Ronaldo och Bale tydligen är helt ur form. Eller är den lilla kroaten så viktig att inget funkar utan honom numera?
Nåja, Juventus hade tur med en feldömd frispark annars hade dom aldrig gjort mål öht. kändes inte riktigt okej när det blev på det viset.

Reals straff var ju billig som fan
Citera
2015-05-14, 00:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Reals straff var ju billig som fan
Nej tyckte den nog var rätt dömd även om den där James faller som ett bräckligt grässtrå bara en motspelare syns i närheten. Är ju tamejfan omöjligt för en domare att göra bedömningar när spelare som han, Tevez, Neymar mfl. gjort filmningar till en konstform.
Citera
2015-05-14, 01:43
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Äh, ni vill nog bara anti-jinxa Real för så bra är ju inte Juventus.
3-0 tror jag det blir.

Forza Italia!
Citera
2015-05-14, 03:54
Medlem
Signaturums avatar
Raseriet efter Reals uttåg har väl lagt sig nu efter lite FM-nötande.
Var väl skrivet i stjärnorna att Real skulle åka ut, våren har varit alldeles för knakig.
Nya krafttag och hoppas på att Barca gör bort sig i ligan, en trippel är inte lätt att kamma hem och förhoppningsvis påverkar jakten ligaracet.
Ronaldo såg väl pigg ut i första halvlek. Han levde upp till sitt smeknamn Penaldo och även om det var fint att försöka servera Isco efter en frispelning av Benzema borde han ha tagit skott själv där.
I andra halvlek såg jag honom 1-2 gånger.
Kul att Benzema var tillbaka, mycket stabilare spel med honom på plan rent offensivt.
Bale... Ja, Bale sög. Han har sin fart men mycket mer är det inte och när ett lag försvarar sig så snyggt som Juventus kommer man inte långt med enbart snabbhet.
Brände 2-3 lägen som kanske borde suttit samt knuffade undan Ronaldo ifrån ett nickläge.

Grattis, Juve. Får hoppas på att ni går segrande ur finalen, även om det inte kommer att bli lätt.

För övrigt är det roligt att MFF hade en finalist ifrån förra årets CL i gruppen och en av årets i sin grupp
Citera
2015-05-14, 11:56
Medlem
tmaras avatar
Hur tror ni det kommer gå mellan Barca och juve?
Håller tummarna för juve som har gjort det oerhört bra hittills
Citera
2015-05-14, 12:11
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmara
Hur tror ni det kommer gå mellan Barca och juve?
Håller tummarna för juve som har gjort det oerhört bra hittills

Alla räknar ut Juventus men baserat på det jag säg Juve prestera i försvarsväg över 2 matcher så kan Juve ställa till det för Barca av den enkla anledningen att man spelar på ett sätt som inte passar Barcelona. Varken City, PSG eller Bayern kan försvara sig vilket Barca givetvis utnyttjade till fullo. Juventus kommer inte vara naiva och i en final kan precis allt hända. Tar man ut segern i förskott som culé så är risken överhängande att man får äta upp sina ord.
Citera
2015-05-14, 15:29
Medlem
junazs avatar
Så om Barca vinner kan alltså Messi, Xavi och Iniesta inkassera sin fjärde(!) CL-titel med samma klubb på nio år. Imponerande!

Kul att Juventus gick vidare, bra mycket roligare än om vi sett ännu ett El Clasico!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in