När jag och en kompis var runt 10-11 så hittade vi en bil "övergiven". Nycklarna var i men var ej igång. Klev in i bilen och rotade igenom handskfacket, bagaget och övriga ställen där det kan finnas något av värde eller något intressant överlag. Slutade med att en pundare sprang efter oss med någon form av handeldvapen och sköt emot oss. En vecka senare hade personen ifråga riktat vapnet mot fel person och fick stryk.
En annan är väl när jag var runt 15 och "lånade" tillsammans med en polare dennes mors bil. Vi körde i diket på motorvägen flera gånger (dock en vid någon högre hastighet) och körde in på kyrkogårdar för att komma undan polisen. Polisen tog min kompis men ej mig, sedan när polisen kom och knackade på min dörr så sade mina föräldrar att jag hade varit hemma hela natten.
Skjutit fyrverkeri i skolan (högstadiet), jag och en kompis fick tag i en motorcykel vid 14-15 som vi lekte med. Drack på allmän plats och terroriserade securitas (runt 15år) och vägrade lämna en byggnad som stängde etc. En kompis till mig tyckte det var en god idé att kasta in brinnande telefonkataloger i en byggnad för skytteföreningen och polisen kallades till plats men vi hann precis undan.
Finns bra mycket mer, hade en stökig ungdom.
Nog ett mirakel att jag inte åkt dit på något av det.