2015-05-13, 22:13
Medlem
Tänkte att det vore roligt att dela med sig om roliga/sjuka historier från ungdomen, Ska själv skriva en men måste få lite tid att komma på en riktigt rolig jävel!
Citera
2015-05-13, 22:24
Medlem
Var det inte Norgehistorier så var det ju negerhistorier mest, i stil med "Vad heter Etiopiens hockeylag, jo de heter Tre Knotor". Hela ungdomen berättades sånt där och även lärare i skolan kunde skratta åt det minns jag.
Citera
2015-05-13, 22:42
Medlem
Okej här kommer min. Ålder:13. Den börjar med att en polare vi kallar honom R är på väg hem och skådar att en nyckel sitter i en bil, självklart så tog han den och ringde mig och en polare som vi kallar C. Vi bestämmer oss snabbt för att ikväll ska det bli en biltur. Vi smiter ut runt 2 tiden och eftersom var den enda med någon form av erfarenhet av att köra bil så ska jag köra. Nervös var jag så två bärs tog jag för att lugna nerverna .

Så jag R och C smyger fram till bilen och hoppar in och jag startar bilen och lyckas få iväg den. Kör relativt snabbt och fönstrena hade immat igen så såg inte ett skit haha. Ett problem som C försöker lösa han fipplar på alla knappar i bilen medans jag och R skriker på honom. tillslut så torkar jag och C i lätt panik fönstrena med händerna. Medans allt detta skede så kommer en rondell som vi kör rakt igenom och håller på att krocka med en minibuss Jag får total panik och gasar som fan in i ett villa område och lämnar bilen där och smyger hem.

Dagen efter så var jag och C i plugget, R ringde och kom med den briljanta iden att ta en tur. Så på lunchen så drog vi dit och körde en tur (Även två polare hängde på) Så fem snorungar gled runt och rökte i bilen vilket allmänheten snabbt la märke till haha, det hela slutade med att vi nästan krocka in i en gubbe och sprang sedan därifrån

Ska bli spännande att höra era andras historier!
Citera
2015-05-14, 00:25
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Var det inte Norgehistorier så var det ju negerhistorier mest, i stil med "Vad heter Etiopiens hockeylag, jo de heter Tre Knotor". Hela ungdomen berättades sånt där och även lärare i skolan kunde skratta åt det minns jag.

Från 70- talet då massor av Vietnameser flydde till bland annat Sverige.
Kan vara aktuell i Romsons Auschwitz idag.
Inget nytt under solen alltså!

Hur får man plats med 700 vietnameser i en skokartong?
Man sjösätter den och kallar den för en båt.
Citera
2015-05-14, 04:39
Medlem
okey kanske inte var klar nog, menar alltså inte skämt historier utan roliga/sjuka saker som ni gjorde/va med om när ni var unga
Citera
2015-05-14, 05:21
Medlem
Thelostdutchmens avatar
När jag och en kompis var runt 10-11 så hittade vi en bil "övergiven". Nycklarna var i men var ej igång. Klev in i bilen och rotade igenom handskfacket, bagaget och övriga ställen där det kan finnas något av värde eller något intressant överlag. Slutade med att en pundare sprang efter oss med någon form av handeldvapen och sköt emot oss. En vecka senare hade personen ifråga riktat vapnet mot fel person och fick stryk.

En annan är väl när jag var runt 15 och "lånade" tillsammans med en polare dennes mors bil. Vi körde i diket på motorvägen flera gånger (dock en vid någon högre hastighet) och körde in på kyrkogårdar för att komma undan polisen. Polisen tog min kompis men ej mig, sedan när polisen kom och knackade på min dörr så sade mina föräldrar att jag hade varit hemma hela natten.

Skjutit fyrverkeri i skolan (högstadiet), jag och en kompis fick tag i en motorcykel vid 14-15 som vi lekte med. Drack på allmän plats och terroriserade securitas (runt 15år) och vägrade lämna en byggnad som stängde etc. En kompis till mig tyckte det var en god idé att kasta in brinnande telefonkataloger i en byggnad för skytteföreningen och polisen kallades till plats men vi hann precis undan.

Finns bra mycket mer, hade en stökig ungdom.

Nog ett mirakel att jag inte åkt dit på något av det.
Citera
2015-05-14, 06:19
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelostdutchmen
När jag och en kompis var runt 10-11 så hittade vi en bil "övergiven". Nycklarna var i men var ej igång. Klev in i bilen och rotade igenom handskfacket, bagaget och övriga ställen där det kan finnas något av värde eller något intressant överlag. Slutade med att en pundare sprang efter oss med någon form av handeldvapen och sköt emot oss. En vecka senare hade personen ifråga riktat vapnet mot fel person och fick stryk.

En annan är väl när jag var runt 15 och "lånade" tillsammans med en polare dennes mors bil. Vi körde i diket på motorvägen flera gånger (dock en vid någon högre hastighet) och körde in på kyrkogårdar för att komma undan polisen. Polisen tog min kompis men ej mig, sedan när polisen kom och knackade på min dörr så sade mina föräldrar att jag hade varit hemma hela natten.

Skjutit fyrverkeri i skolan (högstadiet), jag och en kompis fick tag i en motorcykel vid 14-15 som vi lekte med. Drack på allmän plats och terroriserade securitas (runt 15år) och vägrade lämna en byggnad som stängde etc. En kompis till mig tyckte det var en god idé att kasta in brinnande telefonkataloger i en byggnad för skytteföreningen och polisen kallades till plats men vi hann precis undan.

Finns bra mycket mer, hade en stökig ungdom.

Nog ett mirakel att jag inte åkt dit på något av det.
Jo för det är ju verkligen vanligt att 10-11 åringar blir beskjutna i Sverige. Tittat för mycket på filmer kanske?
Citera
2015-05-14, 06:29
Medlem
Thelostdutchmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Jo för det är ju verkligen vanligt att 10-11 åringar blir beskjutna i Sverige. Tittat för mycket på filmer kanske?

Någon form av handeldvapen, sedan om det var en pistol eller luftpistol vet jag inte, frågade inte. Det är inte det första man gör direkt (frågar). Sedan vad folk tror eller inte skiter väl jag i, allra minst vad du tror.

Är anonym och byter konto flera gånger per månad, vad exakt skulle jag vinna på att ljuga?
Citera
2015-05-14, 06:45
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelostdutchmen
Någon form av handeldvapen, sedan om det var en pistol eller luftpistol vet jag inte, frågade inte. Det är inte det första man gör direkt (frågar). Sedan vad folk tror eller inte skiter väl jag i, allra minst vad du tror.

Är anonym och byter konto flera gånger per månad, vad exakt skulle jag vinna på att ljuga?
Hahaha får tacka för den då, trodde inte jota på din historia, möjligen kring mordbranden, inte helt ovanligt att unga grabbar gör sånt.

Du kanske tycker du är bra på att berätta historier, vad vet jag.
Citera
2023-08-27, 20:19
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG

Gör som jag, kommentera "det är ett jävla negerjobb" åt något medans man står o röker tillsammans ett gäng kompisar och den ena råkar vara svart.

Citera
2023-10-17, 09:00
Medlem
Sommarjobbade på sågverk för 20 år sedan, och jobbade mycket i en maskin där denna person hade jobbat i 11 år. Trots att de andra roterade och bytte maskin så gjorde han inte det. Det kunde se ut att gå sakta och han drack kaffe samtidigt, men han fick mest gjort för det blev aldrig fel för honom.

När jag hade varit ifrån maskinen några veckor mötte jag honom och frågade allmänt hur det var.

- Det kom bräder...

Var hans svar, och nån vecka senare när jag slutat hörde jag att han sagt upp sig med omedelbar verkan trots karenstid och så. Han hade börjat plugga.

Kan inte låta bli att undra om det var min fråga som triggade detta beslut, även om han säkert funderat på det under många år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in