2006-10-07, 14:29
Medlem
Sanning&Rätt, du är så smart så.
Miffo.
Citera
2006-10-07, 14:47
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanning&Rätt
Skrattretande. Även en byfåne måste få diskuteras OM han har det ovanligt dåliga omdömet att först sparkas ut ur ett "extremparti" och sedan ställer upp i val för ett annat "extremparti". SnagIT har en dunkel agenda som innebär att vissa politiska organisationer och deras folk inte ska få kritiseras.

Vad som blivit fel på Flashback är att legitim kritik mot en politiker gör det försvarbart att inleda grövsta möjliga smutskastning mot privatpersoner som dristat sig till denna kritik mot politiker.

Om rätt vore rätt skulle samtliga ansvariga moderatorer bannas i en vecka.

JAG BAD TYDLIGT OM INGA IDIOTISKA KOMMENTARER AV ANTI- JW FOLK I DENNA TRÅD DÅ JAG STARTADE DEN!!!Snälla för fan inga dumma jävla röding kommentarer i detta, det luktar fan som du är Frapant och Kleoptras gömda vän.

Nej för fan MODERATOR i denna tråd ta bort Sannig&Rätt´s meningslösa inlägg.
Citera
2006-10-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
JAG BAD TYDLIGT OM INGA IDIOTISKA KOMMENTARER AV ANTI- JW FOLK I DENNA TRÅD DÅ JAG STARTADE DEN!!!Snälla för fan inga dumma jävla röding kommentarer i detta, det luktar fan som du är Frapant och Kleoptras gömda vän.

Nej för fan MODERATOR i denna tråd ta bort Sannig&Rätt´s meningslösa inlägg.
Skulle du ha startat den här tråden om det hade varit en Ung Vänster-representant, tillika Flashbackmedlem, det rört sig om? Självklart inte. Du vill bara slicka det bruna nationalistiska rövhålet. Patetiskt är vad det är.
Citera
2006-10-07, 17:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Har även jag antytt till i flera olika omgångar men Moderatorerna verkar inte ha det under intresse, Egentligen så ska man be någon regga sig för att spy galla över henne och hennes kompanjon då det verkar vara helt ok....

Men kamma dig nu, JW är ingen direkt ängel själv, dessutom får man räkna
med en smäll om man sticker ut hakan. Inget konstigt med det.

1.07. Grova personangrepp och trakasserier är förbjudet
Grova personangrepp som syftar till att nedvärdera och få sin meddebattör att må dåligt är förbjudet, liksom trakasserier och mobbing. Att skicka suspekta förslag via PM, där man exempelvis säger sig vilja ha sex med användaren, är inte acceptabelt. Lika lite är förtäckta hot eller andra trakasserier acceptabelt.
Personangrepp bör undvikas, men är inte nödvändigtvis förbjudet. Att kalla någon för idiot, dumskalle eller imbecill framställer möjligen den som skriver som en dålig debattör, men det är tillåtet att ha ett grovt språk (oavsett man är användare eller moderator). Upprepade personangrepp kan resultera i en tillsägelse.
De inlägg som bara innehåller personangrepp och inte tillför den övriga debatten något raderas. Målsättningen är ett vettigt debattklimat, men utan risk för att tilldelas en varning ifall man höjer rösten vid något tillfälle.
Citera
2006-10-08, 09:58
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Grova personangrepp som syftar till att nedvärdera och få sin meddebattör att må dåligt är förbjudet, liksom trakasserier och mobbing. Att skicka suspekta förslag via PM, där man exempelvis säger sig vilja ha sex med användaren, är inte acceptabelt. Lika lite är förtäckta hot eller andra trakasserier acceptabelt.
Personangrepp bör undvikas, men är inte nödvändigtvis förbjudet. Att kalla någon för idiot, dumskalle eller imbecill framställer möjligen den som skriver som en dålig debattör, men det är tillåtet att ha ett grovt språk (oavsett man är användare eller moderator). Upprepade personangrepp kan resultera i en tillsägelse.
De inlägg som bara innehåller personangrepp och inte tillför den övriga debatten något raderas. Målsättningen är ett vettigt debattklimat, men utan risk för att tilldelas en varning ifall man höjer rösten vid något tillfälle.

Det säger jag ingenting om JW är en offentlig person så visst så ska han tåla ganska mycket, Men igen är det alltså ok att regga en användare bara för att häckla en annan användare? Jag anser inte det och i mina och tydligen andras ögon så har Kleopatra bara reggat sig i detta syfte.

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Skulle du ha startat den här tråden om det hade varit en Ung Vänster-representant, tillika Flashbackmedlem, det rört sig om? Självklart inte. Du vill bara slicka det bruna nationalistiska rövhålet. Patetiskt är vad det är.

Ojoj, Spelar ingen roll vart man står politiskt eller vilken hudfärg eller religion du tillhör, Jag anser att det skit pratet som var i den tråden gick över alla gränser för vad en människa ska tåla, Och jag klargjorde att detta inte var någon forsättnings tråd på att "spy galla över JW" Jag ville att det skulle redas ut vad en människa ska tåla här på FB och vad som anses tillåtet och vart gränsen går.
Sedan kan man ju som sagt återgå till tidigare är det alltså ok att regga en användare bara för att spy galla över en medlem?

Hoppas vi kan hålla oss till normal ton i denna tråd nu.

Väntar ännu på Admin har att säga om detta....
Citera
2006-10-13, 08:24
Medlem
alice underlands avatar
Citat:

Ja det är vad jag fått höra de få gånger jag idats klaga på alla smädelser som riktats mot mig "Sticker du ut hakan får du en smäll" och "du är minsann inte så snäll själv".
Numera tolkar jag det som att regel 1.07 är helt ur funktion.
Det var kort och gott det svar jag fick från moderatorerna vid mina klagomål i alla fall.
Citera
2006-10-13, 08:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Ja det är vad jag fått höra de få gånger jag idats klaga på alla smädelser som riktats mot mig "Sticker du ut hakan får du en smäll" och "du är minsann inte så snäll själv".
Numera tolkar jag det som att regel 1.07 är helt ur funktion.
Det var kort och gott det svar jag fick från moderatorerna vid mina klagomål i alla fall.

Mitt inlägg gällde JW, för ordningens skull vill jag bara påpeka att
jag inte har skrivit det till dig. Anledningen till att jag påpekar
det är att JW är en offentlig person.

Regel 1.07 är inte alls ur funktion men däremot är tolkningen liberal
vilket jag tycker är bra. Men känner du dig orättvist behandlad
kan du skicka ett pm till Admin.
Citera
2006-10-17, 15:16
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Mitt inlägg gällde JW, för ordningens skull vill jag bara påpeka att
jag inte har skrivit det till dig. Anledningen till att jag påpekar
det är att JW är en offentlig person.

Regel 1.07 är inte alls ur funktion men däremot är tolkningen liberal
vilket jag tycker är bra. Men känner du dig orättvist behandlad
kan du skicka ett pm till Admin.

Vad snackar du om? Jag sa bara vad jag har fått för svar när jag tidigare har klagat på personangrepp mot mig. Jag vet att ditt inlägg gällde JW. Men de svar jag har fått har gått exakt i den stilen.
Nej jag tänker inte pma admin , det känns helt poänglöst eftersom det var flera moderatorer som sa samma sak, dessutom helt öppet i en tråd. Admin vet mycket väl hur moderatorerna ställer sig, hade han något emot det så skulle han ha sagt det för länge sedan.
Citera
2006-10-17, 21:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Vad snackar du om? Jag sa bara vad jag har fått för svar när jag tidigare har klagat på personangrepp mot mig. Jag vet att ditt inlägg gällde JW. Men de svar jag har fått har gått exakt i den stilen.
Nej jag tänker inte pma admin , det känns helt poänglöst eftersom det var flera moderatorer som sa samma sak, dessutom helt öppet i en tråd. Admin vet mycket väl hur moderatorerna ställer sig, hade han något emot det så skulle han ha sagt det för länge sedan.
Så ditt inlägg är kort och gott en bekräftelse? "ja, så är det faktiskt, för jag har varit med om det själv"? Då kan man ju fråga sej varför du skrev det inlägget, tillför det diskussionen något som jag har missat?
Citera
2006-10-18, 22:14
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
tillför det diskussionen något som jag har missat?

Inte vet jag, starta en poll...
Diskussionen handlar väl om personangrepp och om regeln efterföljs, det jag vill ha sagt är att jag tycker att den regeln inte verkar följas öht och detta med moderatorers och admins goda minne, jag bryr mig inte om att rpa eftersom jag har fått klara svar att det inte är nån ide' för mig.
Det man kan undra är ju om det öht är nån mening med att ha den regeln kvar eftersom ingen tar den på allvar. Om den bara ska gälla "snälla" personer och folk som "inte sticker ut hakan" blir det inte många på fb som omfattas av den regeln öht. Antingen ska väl en regel gälla för alla eller inte alls.
Citera
2006-10-19, 12:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Inte vet jag, starta en poll...
Diskussionen handlar väl om personangrepp och om regeln efterföljs, det jag vill ha sagt är att jag tycker att den regeln inte verkar följas öht och detta med moderatorers och admins goda minne, jag bryr mig inte om att rpa eftersom jag har fått klara svar att det inte är nån ide' för mig.
Det man kan undra är ju om det öht är nån mening med att ha den regeln kvar eftersom ingen tar den på allvar. Om den bara ska gälla "snälla" personer och folk som "inte sticker ut hakan" blir det inte många på fb som omfattas av den regeln öht. Antingen ska väl en regel gälla för alla eller inte alls.
Det verkar inte som att du riktigt har förstått meningen:
Citat:
Personangrepp bör undvikas, men är inte nödvändigtvis förbjudet.
Och ska jag vara ärlig så orkar jag verkligen inte försöka få dej att förstå.

Edit: Du använder "öht" mer än vad som är hälsosamt för ett inlägg.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in