Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Att bli offentligt hånad och utpekad kan vara traumatiskt.
Men på ett internetforum..? Hallå..?
Vi sitter här trygga bakom våra nicknames - om någon vräker ur sig något nedlåtande eller oförskämt så är det väl bara att ge fingret tillbaka och fortsätta eller byta tråd?
Som realist och flitig besökare av
Integration & Invandring så får man ofta höra att man är rasist, nazist och andra imbecilla påståenden. Vissa kan inte hantera känslan av att inte ha svar på tal (Princan) och då blir det väl så... Jag tycker att det är lite småkul - ett slags retoriskt självmål.
Det är ju skillnad när det drabbar de som inte är anonyma - vissa FB-debattörer har ju varit modiga nog att "träda fram" och då blir det en helt annan sak. Jag har inte följt tråden med/om Jimmy Windeskog, men eftersom han är en offentlig person så anser jag att man från moderatorhåll ska ha en restriktivare attityd när det gäller påhopp och ryktesspridning om honom. Samtidigt kan man tycka att den som ger sig in i leken....!
Men annars så önskar jag att vi som väljer att vara på detta forum inte letar så förbaskat mycket efter orsaker till censur utan uppskattar öppenheten för vad den är - med de effekter som blir. Blir man kallad för pedofil eller rasist så armerar man bara den etiketten genom att börja tjafsa om det.
Låt taket vara högt - vi får böja oss i så många andra sammanhang!
Dumheter. Jimmy har ju valt sin offentlighet helt själv. Han till och med använder den (om än på ett urbota korkat sätt) i sin argumentation som källa till ökad (?!) trovärdighet.
Sen är det väl närmast unikt att en person som väljer att vara offentlig här på FB även är så dum att han tycker om att förekomma i olika typer av löjliga sammanhang i TV och dessutom saknar förmåga att argumentera för sig själv på ett sätt som går hem. Visst är det synd om killen, men det är knappast FB:s eller modsens problem. Detta är ingen förskola, vi har inget anti-mobbningsprogram eller någon FB-kurator i Outlaw. Mobbningen av Jimmy är Jimmys problem och det är upp till honom att lösa den om han inte trivs med att vara driftskucku.
Sen vad gäller de där andra två idioterna som inte vet när enough is enough och spammade ihjäl tråden om Jimmy med sin egen skitså tycker jag det är på sin plats med en fetingvarning och uppdaterad status i kategorin "tillför inte forumet någonting".