2006-10-05, 12:54
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Den intressanta fråga är om flashback ska vara ett forum för personliga vendettor mellan mindre bemedlade människor som inte har vett att göra upp sina privata förehavanden under viss diskretion.

Nej tack.
Citera
2006-10-05, 13:11
Medlem
Dis paters avatar
Citat:
Den intressanta fråga är om flashback ska vara ett forum för personliga vendettor mellan mindre bemedlade människor som inte har vett att göra upp sina privata förehavanden under viss diskretion.
Jag tycker det kan avgöras godtyckligt från fall till fall. Är det kul att läsa så kan det gott stå kvar ett tag. Precis som i detta fall där vi hade tre helidioter som tog heder och ära av varandra (eller försökte åtminstone, de har ju inte precis tjockt med de varorna till att börja med. Allt måste inte vara principkorrekt och milimeterrättvist.
Citera
2006-10-05, 14:05
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Att bli offentligt hånad och utpekad kan vara traumatiskt.

Men på ett internetforum..? Hallå..?

Vi sitter här trygga bakom våra nicknames - om någon vräker ur sig något nedlåtande eller oförskämt så är det väl bara att ge fingret tillbaka och fortsätta eller byta tråd?

Som realist och flitig besökare av Integration & Invandring så får man ofta höra att man är rasist, nazist och andra imbecilla påståenden. Vissa kan inte hantera känslan av att inte ha svar på tal (Princan) och då blir det väl så... Jag tycker att det är lite småkul - ett slags retoriskt självmål.

Det är ju skillnad när det drabbar de som inte är anonyma - vissa FB-debattörer har ju varit modiga nog att "träda fram" och då blir det en helt annan sak. Jag har inte följt tråden med/om Jimmy Windeskog, men eftersom han är en offentlig person så anser jag att man från moderatorhåll ska ha en restriktivare attityd när det gäller påhopp och ryktesspridning om honom. Samtidigt kan man tycka att den som ger sig in i leken....!

Men annars så önskar jag att vi som väljer att vara på detta forum inte letar så förbaskat mycket efter orsaker till censur utan uppskattar öppenheten för vad den är - med de effekter som blir. Blir man kallad för pedofil eller rasist så armerar man bara den etiketten genom att börja tjafsa om det.

Låt taket vara högt - vi får böja oss i så många andra sammanhang!

Dumheter. Jimmy har ju valt sin offentlighet helt själv. Han till och med använder den (om än på ett urbota korkat sätt) i sin argumentation som källa till ökad (?!) trovärdighet.

Sen är det väl närmast unikt att en person som väljer att vara offentlig här på FB även är så dum att han tycker om att förekomma i olika typer av löjliga sammanhang i TV och dessutom saknar förmåga att argumentera för sig själv på ett sätt som går hem. Visst är det synd om killen, men det är knappast FB:s eller modsens problem. Detta är ingen förskola, vi har inget anti-mobbningsprogram eller någon FB-kurator i Outlaw. Mobbningen av Jimmy är Jimmys problem och det är upp till honom att lösa den om han inte trivs med att vara driftskucku.

Sen vad gäller de där andra två idioterna som inte vet när enough is enough och spammade ihjäl tråden om Jimmy med sin egen skitså tycker jag det är på sin plats med en fetingvarning och uppdaterad status i kategorin "tillför inte forumet någonting".
Citera
2006-10-05, 14:11
Medlem
relativs avatar
Citat:

Exakt. Det är det som är frågan. Folks personliga fejder har inget på ett öppet forum att göra. De berörda trådarna har fått så oändligt många chanser, både johnny_vicious och Heinze har tålmodigt rensat och rensat och försökt styra upp en vettig debatt, trots det vaga underlag som fanns. Men vad är vitsen med det när "debattörerna" vill hålla nivån låg och attackerna personliga?
Citera
2006-10-05, 21:50
Medlem
volvo 240s avatar
Men Kleopatra klarade sig utan påföljd?

http://www.flashback.org/member.php?u=101342
Citera
2006-10-05, 22:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men Kleopatra klarade sig utan påföljd?

http://www.flashback.org/member.php?u=101342
ja. hon har inte varit speciellt framträdande i den här nya tråden, däremot vill jag minnas att hon spred en hel del skit i den gamla tråden om "ND:aren som snattade öl".
Citera
2006-10-06, 18:51
Medlem
tattoosandbeers avatar
Nu börjar jag reta mig verkligen, Jag har skickat PM till Admin och begärt svar av han flera ggr i denna tråd.

Kan du vara rak och kolla nu vad folket undrar? Förlåt om jag blir lite ilsken av mig men har väntat och bett länge nu.
Citera
2006-10-07, 06:52
Medlem
Kan ju vara värt att påpeka att Kleopatras enda skäl till att registrera sig här var att starta en hat-tråd om en av forumets medlemmar, samt utöva utpressning mot denne.
Citera
2006-10-07, 08:31
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Kan ju vara värt att påpeka att Kleopatras enda skäl till att registrera sig här var att starta en hat-tråd om en av forumets medlemmar, samt utöva utpressning mot denne.

Har även jag antytt till i flera olika omgångar men Moderatorerna verkar inte ha det under intresse, Egentligen så ska man be någon regga sig för att spy galla över henne och hennes kompanjon då det verkar vara helt ok....
Citera
2006-10-07, 10:09
Medlem
tigertompas avatar
En diss kan la vara okej för jag tycker en diss utförs med glimten i ögat är helt okej, och ibland får man skylla sig själv.

Personangrepp känns barnsligt, och om man skulle låta det blir mer persoangrepp, så kanske sidan skulle bli mer personligt för var och en, men dock tror jag diskussionerna skulle försvinna. Eftersom om någon inte tycker som jag, så är det lätt att det blir ett personangrepp.

På ett forum där jag är anser vissa att det är en provokation att jag bara är på sidan. Fast det är inte mitt fel, utan det är mer folk som är idioter på det forumet.

Forumet gick från att ha en del bra diskussioner till numera nästan bara bestå av personangrepp. Det kan väl dyka upp en bra diskussion en gång i månad. Därför är jag nog emot att persoangrepp. Däremot en diss då och då för underhålllningskull kanske skulle utveckla det är forumet.
Citera
2006-10-07, 14:19
Medlem
Sanning&Rätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT

Skrattretande. Även en byfåne måste få diskuteras OM han har det ovanligt dåliga omdömet att först sparkas ut ur ett "extremparti" och sedan ställer upp i val för ett annat "extremparti". SnagIT har en dunkel agenda som innebär att vissa politiska organisationer och deras folk inte ska få kritiseras.

Vad som blivit fel på Flashback är att legitim kritik mot en politiker gör det försvarbart att inleda grövsta möjliga smutskastning mot privatpersoner som dristat sig till denna kritik mot politiker.

Om rätt vore rätt skulle samtliga ansvariga moderatorer bannas i en vecka.
Citera
2006-10-07, 14:28
Medlem
pastorns avatar
Citat:

OT:
Jag vill minnas att jag föreslog ett nytt delforum som skulle ersätta numera arkiverade flashback debatt. En liten del av flashback där få regler vad gäller personangrepp & tjuvknep skulle gälla. Tråden ifråga tycker jag skulle passat utmärkt där.

Dels slipper övriga flashbackforum solkas ner av dessa personliga-vendettor. Dels får andra som ser på, en stunds underhållning. ND-Västeråstråden är en annan tråd som krävde omfattande moderatorsåtgårder, enklare var då att skicka den till min föreslagna no-glows-avdelning.

Se mitt förslag som en monstertruckshow och ruskigbuss gamla debattavdelning som en operaföreställning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in