2015-05-08, 15:39
Medlem
reveniouzs avatar
Sätt statiskt ip på konsolen / me hjälp av routern och sätt även ps4an som dmz host på routern, voila och ni får ruggigt snabbt nät!
Citera
2015-05-13, 07:56
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reveniouz
Sätt statiskt ip på konsolen / me hjälp av routern och sätt även ps4an som dmz host på routern, voila och ni får ruggigt snabbt nät!

Gjort allt. Öppnat varenda satans port och DMZar, Statisk IP yada yada men peakar på 50 mbit. Övriga enheter i nätverket får ~100mbit. Well well
Citera
2015-05-13, 09:36
Medlem
Körde ett par tester idag också och landar på 145-150 ner och ca 95 upp.. .
Skaplig ökning mot för en vecka sedan vilket får mig att tvivla på att det skulle vara en begränsning i ps4:ans hård- eller mjukvara.
Citera
2015-05-13, 16:07
Medlem
Vid spelande online, hur ser man motståndare man just spelat mot? På Ps3 var det bara att trycka ut till höger.
Citera
2015-05-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vid spelande online, hur ser man motståndare man just spelat mot? På Ps3 var det bara att trycka ut till höger.

Vänner --> Kända spelare
Citera
2015-05-16, 11:24
Medlem
Hej!

Köpte ett ps4 igår och är väldigt nöjd, det enda jag stör mig på är att nedladdningshastigheten är väldigt långsam, har 100/10 lina, får ca 60mb/s när jag kör hastighetstestet, har även testat att byta DNS till 8.8.8.8 / 8.8.4.4 men det gjorde bara en liten skillnad, laddar bara ner i cirka 1mb/s i snitt, vad kan detta bero på? Har anslutit med internet kabel.

Skulle uppskatta all hjälp
Citera
2015-05-17, 15:24
Medlem
OnkelMorras avatar
Hejhej!

En vän till mig befinner sig i Japan just nu och han är sugen på att köpa med sig en ps4 därifrån då dom är någon tusenlapp billigare där. Stämmer det att ps4 är regionsfri och han kan spela europeiska spel på den när han kommit hem?

Vad jag förstått så är det annan kontakt och 110 volt från vägguttagen i Japan. Behöver han bara skaffa en kontaktadaper, eller behövs det något mer för att driva den?

Finns det andra menyspråk förutom japanska?
Citera
2015-05-17, 16:28
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelMorra
Hejhej!

En vän till mig befinner sig i Japan just nu och han är sugen på att köpa med sig en ps4 därifrån då dom är någon tusenlapp billigare där. Stämmer det att ps4 är regionsfri och han kan spela europeiska spel på den när han kommit hem?

Vad jag förstått så är det annan kontakt och 110 volt från vägguttagen i Japan. Behöver han bara skaffa en kontaktadaper, eller behövs det något mer för att driva den?

Finns det andra menyspråk förutom japanska?

Den är regionsfri och klarar 110/220 volt. Hur det är med menyspråket har jag ingen koll på, förmodligen går det ändra ja (kan ändra till alla möjliga på mitt), men hur lätt det är att navigera fram till det om det är satt på Japanska låter jag vara osagt!
Citera
2015-05-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
Vänner --> Kända spelare
Tack, ska kolla in det.
Citera
2015-05-17, 22:57
Medlem
wearcapeflys avatar
funderar på att köpa en ps4a begagnad, utan spel. finns det några grejer man ska tänka på med just ps4an? tänker om den har några barnsjukdomar ur tidiga batcher, om hårdvaran uppgraderats med tiden eller om folk har fått nåt motsvarande red ring of death?

lite ot, men kastar in en bonusfråga också. vad är det rimligt att betala för en enhet?
Citera
2015-05-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
funderar på att köpa en ps4a begagnad, utan spel. finns det några grejer man ska tänka på med just ps4an? tänker om den har några barnsjukdomar ur tidiga batcher, om hårdvaran uppgraderats med tiden eller om folk har fått nåt motsvarande red ring of death?

lite ot, men kastar in en bonusfråga också. vad är det rimligt att betala för en enhet?

Imho är det rimligt att betala vad som helst mellan inget och vad den kostar i butik, det är mest en fråga om vad du vill betala. Det är egentligen ingen större skillnad på en uppackad enhet och en ouppackad så länge garantikvitton finns. Sedan är det upp till dig att avgöra hur mycket du vill betala för hur mycket den använts.

Viktigast att tänka på vid beg-köp är nog att enheten inte är console-banned på PSN. Har tidigare ägare varit ett riktigt rövhål online kan konsolen vara värdelös för onlinespel, se till att kontrollera det innan köp.
Citera
2015-05-18, 06:06
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly

Jag är inne på min fjärde ps4a. Har nu äntligen en tyst maskin.

Se till att testa grafiskt tunga spel och lyssna på fläkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in