2015-05-13, 10:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Här tas det upp lite alla fall:

http://www.allehanda.se/blaljus/brott/vem-mordade-malin

Typiskt sånt som oskyldiga berättar
Frågan kvarstår: När påstod han att han hade samlag med Malin?
Citera
2015-05-13, 10:14
Medlem
swimp78s avatar
Xeno:

Jag kan haft fel i minnet att det handlade om att han "köpt" sex, men den detaljen har ju noll betydelse. Det viktiga är väl att han först påstår sig haft sex med henne. Och drabbats av minnesförlust. Eldat upp kläder.

Det är inte alls till hans nackdel, att han levt i närheten, haft tejpen hemma, haft teckningarna, i förhör berättar att han fått minnnesförlust, eldat upp en tröja, haft trosor i fickan, haft samlag med en flicka - malin eller någon namnlös fantasifigur?

Du får roa dig i att kräva exakta svar på i vilket protokoll man hittar den och den informationen. Om du tror att tidningarna ljuger om det de skriver så varsågod. Tjöta på med nån annan.
Citera
2015-05-13, 10:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Xeno:

Jag kan haft fel i minnet att det handlade om att han "köpt" sex, men den detaljen har ju noll betydelse. Det viktiga är väl att han först påstår sig haft sex med henne. Och drabbats av minnesförlust. Eldat upp kläder.

Det är inte alls till hans nackdel, att han levt i närheten, haft tejpen hemma, haft teckningarna, i förhör berättar att han fått minnnesförlust, eldat upp en tröja, haft trosor i fickan, haft samlag med en flicka - malin eller någon namnlös fantasifigur?

Du får roa dig i att kräva exakta svar på i vilket protokoll man hittar den och den informationen. Om du tror att tidningarna ljuger om det de skriver så varsågod. Tjöta på med nån annan.
Jag vidhåller att han påstod att han har haft samlag, det framgår av domarna. Men han påstod aldrig, fortfarande enligt domarna, att han har haft samlag med Malin. Du har uppenbarligen dragit en förhastad slutsats.
Citera
2015-05-13, 10:19
Medlem
swimp78s avatar
Nej just det, han var bara ute samtidigt som malin i närheten där hon var, fick minnesförlust, hade samlag med en tjej, obestämt vilken, upptäckte trosor i fickan, brände upp en tröja - och gick hem.
Sen hittades en död tjej i närheten.

Helt normalt.
Citera
2015-05-13, 10:20
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Xeno:

Tejperna var inte ovanliga. Teckningarna kan inte bindas till mordet. Det finns indicier mot honom men det räcker inte vid en samlad bedömning.
Citera
2015-05-13, 10:22
Medlem
swimp78s avatar
Vad du än säger, så anser polisen att fallet är "Polisärt uppklarat".

Att tjöta med "spionorganisationen" är som att tjöta med en vägg. Uppenbart är det någon som har anknytning till den anklagade på något vis.
Citera
2015-05-13, 10:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej just det, han var bara ute samtidigt som malin i närheten där hon var, fick minnesförlust, hade samlag med en tjej, obestämt vilken, upptäckte trosor i fickan, brände upp en tröja - och gick hem.
Sen hittades en död tjej i närheten.

Helt normalt.
Varför påstår inte ens tingsrätten, som dömde OW, att de hade sex? Och varför anses spermafläcken vara bevis på mord om han säger att han har köpt sex av Malin?
Citat:
Vad du än säger, så anser polisen och andra att fallet är "Polisärt uppklarat".

Att tjöta med "spionorganisationen" är som att tjöta med en vägg. Uppenbart är det någon som har anknytning till den anklagade på något vis.
Är det ett nytt påhitt av dig, "polisiärt uppklarat"? Varifrån har du fått det?
Citera
2015-05-13, 10:37
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför påstår inte ens tingsrätten, som dömde OW, att de hade sex? Och varför anses spermafläcken vara bevis på mord om han säger att han har köpt sex av Malin?

Sannolikheten att han verkligen köpt sex av Malin anser jag som lika liten som spermafläcken... Intressant att många misstänka säger sig ha haft frivilligt sex med offret i nära anslutning till mordet.
Citera
2015-05-13, 10:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Är det ett nytt påhitt av dig, "polisiärt uppklarat"? Varifrån har du fått det?

Du menar att du aldrig läst någon innan mig som påstår att fallet är "Polisiärt uppklarat"?

Ett exempel: http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/gw-om-malinmordet-de-hade-ratt-man

Ett annat:

http://www.allehanda.mmstage.se/angermanland/ornskoldsvik/hoppas-mordaren-ar-valdigt-orolig

Ett annat:

http://www.expressen.se/nyheter/deras-mordare-gar-fria/

– Det fanns så oerhört mycket som pekade på honom så jag tycker att det skulle räcka för en fällande dom, säger Leif Sundin vid polisen i Örnsköldsvik till Efterlyst.
Senast redigerad av swimp78 2015-05-13 kl. 10:50.
Citera
2015-05-13, 10:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Sannolikheten att han verkligen köpt sex av Malin anser jag som lika liten som spermafläcken... Intressant att många misstänka säger sig ha haft frivilligt sex med offret i nära anslutning till mordet.
Varför tog han tillbaka påståendet om han har haft sex med Malin, om han nu påstod det? I och med påståendet faller spermafläcken som bevis, sexet han ha efterföljts av mord av annan person. Men om han nekar till sex, och spermafläcken visar sig vara hans styrks åtalet av lögnen, så det vore helt fel att neka till sex om han vore skyldig.
Citera
2015-05-13, 10:55
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Tejperna var inte ovanliga. Teckningarna kan inte bindas till mordet. Det finns indicier mot honom men det räcker inte vid en samlad bedömning.

Det verkar i alla fall finnas några här som tycker att det räcker. Sen så undrar jag om vad du menar med "en samlad bedömning"?
Jag har fått intrycket att det var det som skiljde tingsrätten ifrån hovrätten. Att tingsrätten gjorde en samlad bedömning av indicierna och fann att det räckte till fällande dom medans hovrätten bedömde indicierna var för sig och då kom fram till att det inte räckte till en fällande dom.
Citera
2015-05-13, 11:01
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Varför tog han tillbaka påståendet om han har haft sex med Malin, om han nu påstod det? I och med påståendet faller spermafläcken som bevis, sexet han ha efterföljts av mord av annan person. Men om han nekar till sex, och spermafläcken visar sig vara hans styrks åtalet av lögnen, så det vore helt fel att neka till sex om han vore skyldig.

Säger han uttryckligen att han nekar till sex med Malin?
Då är han ju helt rökt om spermafläcken matchar hans DNA.
Jag hade intrycket att han inte visste eller ville säga vem han haft sex med. Jag hade inte fattat att han nekat till att det var med Malin.
Kan det vara så att om han nu nekat till det hade fått indikationer på att det var så pass lite sperma att det var omöjligt att testa den inom en överskådlig framtid?
I så fall köpte han sig väldigt mycket tid genom att ändra sig.

Sedan så kan man ju undra varför han överhuvudtaget sa det ifrån början.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in