2015-05-12, 23:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som provat fryst Deluxe-hummer som finns nästa vecka? 375 g för 69,90 kr helt okej pris om den är god. Har snöat in mig på lobster rolls nämligen.
Citera
2015-05-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Sålänge man håller sig i lågprisklassen (under ~500) så är det samma skräp, sen blir det lite mer variation i "mellanklassen" (~500-1000), 1000+ klassen brukar vara ganska lika igen fast åt det bättre hållet, sen fins ju såklart måndagsexemplar och snordyra skräpgrejjer men för det mesta så håller 1000+ grejjerna bra. Och kan oftast lagas av en skomakare, nåt som sällan går nå bra med billiga saker (och reparationen skulle kosta mer än skorna).

Lidl-dojjorna räknar jag att dom håller 1 säsong, knappt, men kan vara värty det ändå om man behöver dojjor snabbt och inte har en massa pengar att lägga ut (iaf tillfälligt medan man sparar ihop till riktiga dojjor).

Det har att göra med att man tar bort vissa typer av stickprover och kontroller i de billigare skorna och tillåter mer fel än man gör för dyrare skor. Det är med andra ord som du säger större risk för ett måndagsex med en billigare sko då dessa inte är testade lika noga.
Citera
2015-05-13, 01:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det har att göra med att man tar bort vissa typer av stickprover och kontroller i de billigare skorna och tillåter mer fel än man gör för dyrare skor. Det är med andra ord som du säger större risk för ett måndagsex med en billigare sko då dessa inte är testade lika noga.

Dom dyrare tillverkas även av material av högra kvalite än lågprivarianterna vilket ger bättre hållbarhet.
Citera
2015-05-13, 14:05
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Som sagt 1 säsong, knappt.

Urplockar är det alltid om man inte är där direkt på morgonen.

brukar köpa deras trecking sandaler, håller en sommar sen köper man nya.

Fattar inte heller hur det kan ta slut så kapitalt snabbt, brukar sticka ned måndagar på lunchen om man vill ha något specifikt från bladet, ofta kniper jag då bland de sista exen av det jag vill ha.
Citera
2015-05-13, 15:48
Medlem
416.5hps avatar
Det finns väldigt få exemplar av veckans non food-varor. Om det är t ex skor så kanske det finns ett eller två par av varje storlek, that's it. Hela veckans kampanj ryms på någon enstaka pall.
Citera
2015-05-13, 16:28
Medlem
Prövade deras motsvarighet till Tropicana apelsinjuice "Vitafit Pure Squeezed" igår och den var förbannat god och dessutom mycket billigare än förstnämnda
Citera
2015-05-13, 17:38
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Hittar "färdigmixer" typ köttfärsås, fiskgryta mm men inga vanliga såser.

http://i.imgur.com/oP0r7Y1.jpg

Inte särskilt spännande såser dock.
Citera
2015-05-13, 17:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Fattar inte heller hur det kan ta slut så kapitalt snabbt, brukar sticka ned måndagar på lunchen om man vill ha något specifikt från bladet, ofta kniper jag då bland de sista exen av det jag vill ha.

Med tanke på att mån/tor startar med en flock menaiter hängandes på låset som köper upp allt (inte sällan med migverkets specialkort då vi har ett boende i närheten) så är det föga förvånande.
Citera
2015-05-13, 19:39
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Är det någon som har provat Lidls skor? Kvaliteten på kläder kan ju variera kraftigt, men hur är det med skorna? Priserna är i alla fall lägre än skokanonen, så det kan man inte klaga på. Storlek upp till 45 är förstås lite snålt för oss storbyggda nordmän.
har ett par löparskor (gymnastikskor) för 180:-. de höll i ca 4 månader innan det började gå hål i sulan.
Citera
2015-05-13, 20:28
Medlem
bosseblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Någon som provat fryst Deluxe-hummer som finns nästa vecka? 375 g för 69,90 kr helt okej pris om den är god. Har snöat in mig på lobster rolls nämligen.
Helt okej för att vara fryst hummer.
Citera
2015-05-13, 20:30
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Jag har provat fryst hummer från lite olika ställen och dessa är inte bättre eller sämre än andra. Jag köper dem gärna när jag vill äta hummer.
Citera
2015-05-13, 21:10
Medlem
bosseblommans avatar
Det finns många goda deluxe-produkter till och från. Mina favoriter är nog rostade saltade mandlar och sorbet i plastglas. Mums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in