Citat:
Ursprungligen postat av
rigbo
Fast det kan inte uteslutas att någon annan hittade den och sedan spred innehållet längs sin gångväg. När Nancy Tavsan mördades plockade två killar upp hennes telefon som hon tappade vid överfallet. Att något liknande hänt här måste man ta med i beräkningen. Sen vet jag inte hur stor roll den detaljen har i det stora hela.
Nej, jag håller med om att det inte verkar omöjligt. Innehållet hittades väl vid Södra vägen och i Kortedala.
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..ja, det är väl troligast. men jag undrar hur säkert det är att det var den misstänkta missbrukaren ..skulle en 16-åring, som inte gillade att gå på nattliga kyrkogårdsbesök överhuvudtaget, verkligen känna förtroende för och följa med en sån typ in dit??? Hur "fräsch" var den pundaren egentligen? Även om han hade skrutit om det, så behöver det inte vara sant ändå väl...??
Det finns ju kyrkogårdar och kyrkogårdar. Östra kyrkogården innehåller ju flera upplysta gångvägar som leder ut på andra ställen och det är lätt att ta sig in dit. Det är inte en speciellt skrämmande och ödslig plats i sig även om den förstås är lite offside. Hur mordoffret hamnade där efter Shell-macken vid Ullevi är ju oklart och det finns olika scenarier.