2015-04-23, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socker-Conny
typ lula - the sexy empire eller nått sånt tror jag det heter :P

Tack som fan!! Letat överallt )))
Citera
2015-04-30, 00:00
Medlem
ghylds avatar
Jag letar efter ett spel, som jag lirade en handfull gånger när jag var under 10. Alltså innan 2005. Spelet gick ut på att man hade cirka 5 gubbar man ställde ut (en stor svart snubbe och en kvinna om jag kommer ihåg rätt. Dom hade olika egenskaper också som medic etc)

Spelet är uppbyggt med steg. Man kunde gå ett viss antal steg med alla gubbar varje runda. När man var klar klickade man på en knapp så det var datorns tur. Man ska alltså gå igenom banor på detta sätt.

Hoppas nån förstår vilket spel jag menar med denna luddiga förklaring.
Citera
2015-05-02, 01:09
Bannlyst
Söker ett spel som jag såg en snubbe spela på flygplanet för 2 dagar sedan. Han satt på en MacBook och spelade ett spel som jag tror är i 2D, han styrde en gubbe som sprang runt och lös med en ficklampa. Såg jävligt snyggt ut så jag antar att det är nytt.
Citera
2015-05-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Jag letar efter ett spel, som jag lirade en handfull gånger när jag var under 10. Alltså innan 2005. Spelet gick ut på att man hade cirka 5 gubbar man ställde ut (en stor svart snubbe och en kvinna om jag kommer ihåg rätt. Dom hade olika egenskaper också som medic etc)

Spelet är uppbyggt med steg. Man kunde gå ett viss antal steg med alla gubbar varje runda. När man var klar klickade man på en knapp så det var datorns tur. Man ska alltså gå igenom banor på detta sätt.

Hoppas nån förstår vilket spel jag menar med denna luddiga förklaring.

Jag vill tro att det är Shadow Watch, för då har är det inte bara jag och min bror som spelat det

https://www.youtube.com/watch?v=zN1Z0nP6bc8
Citera
2015-05-05, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Söker ett spel som jag såg en snubbe spela på flygplanet för 2 dagar sedan. Han satt på en MacBook och spelade ett spel som jag tror är i 2D, han styrde en gubbe som sprang runt och lös med en ficklampa. Såg jävligt snyggt ut så jag antar att det är nytt.

Kan det vara Darkwood? Det är fortfarande bara i alpha-stadiet men finns som "early access" på Steam.
https://www.youtube.com/watch?v=wah2lrdg4Rk
Citera
2015-05-10, 14:25
Medlem
Jag försöker hitta ett peka och klicka-spel till pc som jag spelade hos en kompis när jag var liten. Spelet är förmodligen från sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Jag vet inte om spelet var svenskt. Till stilen/utseendet påminde det om Broken Sword, om jag minns rätt. Man var en kille som bodde i typ en husbil och det gick ut på att lösa något sorts mysterium. Men jag minns inte att det var blodigt eller så, det var förmodligen ett spel för barn. Det enda jag minns från själva spelandet var när man befann sig i ett hotell och letade efter ledtrådar i ett hotellrum, bland annat hittade man ett vinglas som man sedan kunde kolla fingeravtryck på. Jag minns också att det fanns en brandsläckare vid hotellhissen som man skulle göra något med? I och med att jag bara spelade det några få gånger hos en kompis så minns jag tyvärr inte mer än så. Men jag minns att jag gillade det och jag hade velat se hur det är. Någon annan som hade detta spel?
Citera
2015-05-11, 14:30
Medlem
ql1maxs avatar
Jag letar efter ett spel jag och min syster spelade på pc runt 00-talet. Man kunde spela både singel- och multiplayer. Marken var gjord av fyrkanter och man spelade som en fiskliknande sak svävade i luften och hade en pinne under sig som gick ner i backen.
Alla spelare var i olika färger och målet var att färga så många rutor som möjligt innan tiden tog slut. Jag minns även att man fick passa sig så man inte blev påkörd av ett tåg på nån bana. Tack på förhand
Citera
2015-05-12, 21:22
Medlem
Soxis avatar
Jag letar efter ett spel jag lirade tidigt, runt 2000 ~. Jag tror det var Aladin,Herkules eller något liknande. Spelet var uppdelat i olika sekvenser, alltså baserat på olika minispel. I ett mission kunde man skjuta fyrverkerier på gubbar som sprang nedför en snöfylld backe och skapa laviner.

Skulle vara jätteschysst om någon hjälper mig hitta det.
Senast redigerad av Soxi 2015-05-12 kl. 21:27.
Citera
2015-05-14, 00:32
Medlem
jag letar efter ett spel som man som man kunde få demot från typ pc för alla tidningar eller liknande.

Spelet är ungefär som Wolfenstein 3D dock är fienderna typ gula,gröna lila gubbar som om det skulle vara lite mer barnvänligt om man bortser från vapnerna
Citera
2015-05-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deoxyz
jag letar efter ett spel som man som man kunde få demot från typ pc för alla tidningar eller liknande.

Spelet är ungefär som Wolfenstein 3D dock är fienderna typ gula,gröna lila gubbar som om det skulle vara lite mer barnvänligt om man bortser från vapnerna

Chex quest?

https://www.youtube.com/watch?v=PSjD8855qo0
Citera
2015-05-14, 17:53
Medlem
Letar efter ett online spel som man kan bygga olika hus på och sedan gå till en hero och kriga,så satans dåligt förklarat men det kanske är någon som vet?
Citera
2015-05-14, 17:55
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Letar efter ett online spel som man kan bygga olika hus på och sedan gå till en hero och kriga,så satans dåligt förklarat men det kanske är någon som vet?
swords and sandals?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in