2015-05-12, 16:08
Medlem
Germangestalts avatar
Ja media rasar, men vi får inte diskutera varför media rasar för det är "judetrams" enligt vissa.

Det positiva med den här historien är att fler kanske börjar inse vilka det är som sitter vid spakarna till mediakonglomeraten.
Senast redigerad av Germangestalt 2015-05-12 kl. 16:11.
Citera
2015-05-12, 16:43
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Nu rapporterar DI.se att Löfven går ut och än en gång ger sitt stöd.

”Det var ett uttalande som inte var lyckat. Hon har själv sagt att det här var dåligt och bett om ursäkt för det. Med det får det vara”, säger han.

En regeringskris är inte vad Löfvén vill ha i det här läget. Det är nog osäkert som det är. Att hans historiskt svaga nåde-regering dessutom skulle tvingas göra sig av med ett av regeringspartiernas ledare kan ge svårigheter, minst sagt, med ett allt mer impopulärt DÖ och de politiska omsvängingar som skett i det som för bara tre månader sedan var en självklarhet för sju av riksdagens åtta partier--då själva grunden för DÖ. Det gäller nu mer än någonsin att till varje pris ge sken av regeringsduglighet trots att man bevisligen inte besitter den. Vem vet vad som annats skulle vänta.

Löfvén skulle i dagsläget göra helikoptern inför media om han visste att det hjälpte för att tona ner Romsons Auswitzskandal.
Citera
2015-05-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Löfvén skulle i dagsläget göra helikoptern inför media om han visste att det hjälpte för att tona ner Romsons Auswitzskandal.

Hoppas han gör det. Landet går åt helvete hur som, låt oss ha kul under tiden med mediaskandaler och hjärnsläpp från våra folkvalda.
Citera
2015-05-12, 18:20
Medlem
Jag är hyfsat bildad och förstår skillnaden mellan kraftuttryck och åsikter, jag förstår även att media blåser upp detta...

Det är för de allra flesta uppenbart att Romsson misslyckades i sin retorik, och de allra flesta tycker att hon uttryckt sig plumpt.

Har inte orkat läsa tråden i sin helhet då jag anar vad majoriteten av inläggen säger, vilket jag även fått styrkt genom att läsa enstaka inlägg på trådens olika sidor.

De som är emot "sjuklövern", njuter och tycker helt plötsligt att media rapporterar föredömligt. Romsson är ju "kulturmarxist" och all negativ rapportering kring henne är därför att ses som positiv även om den kommer från "ljugmedia".

Personligen ser jag tydligt att media spär på för att få klick, vilket jag förstår... Ser samtidigt att "kulturmarxisterna" inom "ljugmedia" försvaras... Galet konstig situation om man ser till vad Flashbackanvändare normalt tycker i trådar postade under detta ämne.
Citera
2015-05-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Jag förstår att man blir irriterad över hyckleriet i att hon använde ordet zigenare, men varför förvandlas flashback helt plötsligt till kränkta judelobbyister?

För att det är partiledaren för Mp som diskuteras, märk även hur "ljugmedia" såsom "Aftonhoran" och Expressen används som referenser.
Citera
2015-05-12, 18:34
Avslutad
Det här är trams. Man kan visst jämföra med auswitch. en likhet är att omvärlden blundar.

Jag tycker Åsa är snygg. Om man inte får Jämföra heller SJ med att Hitlers tåg var bättre?

Hur ska man kunna föra en rimlig debatt???

Man måste tex få säga lägg ner kärnkraften. 200000 dog i Hiroshima.

Bygg fler hus Brasilien byggde en ny stad brasilia på 50-talet.

Bertil torrkrulle bör vara tyst vad är hans syfte få uppmärksamhet eller undergräva parlamentet betald av KGB CIA?
Citera
2015-05-12, 18:44
Medlem
Var ju mest icke-judar så kallade goyims som dog i Auschwitz typ fackföreningsfolk, kommunister,slaver, fransmän, zigenare , ryssar, bögar, mm men jude media har gjort det till ett exklusivt judiskt lidande event som legitimerar judisk tolkningsföreträde när det,gäller israel och svensk invandringspolitik. åsa Romson avslöjar nåt intressant för den tänkande människan om myterna om andra världskriget!!!
Citera
2015-05-12, 18:46
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
För att det är partiledaren för Mp som diskuteras, märk även hur "ljugmedia" såsom "Aftonhoran" och Expressen används som referenser.

Det är jävligt magstarkt att hävda att Aftonbladet används som "referenser", när det som folk gör är att roa sig med att tramsmedia för en gångs skulle angriper sitt kära Miljöparti. Inbördeskrig i den politiskt korrekta ankdammen och folk på Flashback sitter på åskådarplats.

Angående Romson så är det ju särskilt komiskt eftersom det är typexemplet av person som gnäller på allting och lever på Södermalm, och sedan själv säger zigenare - vilket hon förstås hade gått till enormt angrepp om någon annan hade gjort Samme Romson som är språkrör i Miljöpartiet och inte ens vet vilken färg som är miljöfarlig på sin egen båt. Folk här skiter ju i vilka ord man använder eller färg man målar med, men det blir ju ett förbannat komiskt hyckleri när en av fanbärarna för allt detta trams gång på gång trampar i klaveret.
Citera
2015-05-12, 18:56
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
[quote=Kalle81|53322440] Man måste tex få säga lägg ner kärnkraften. 200 000 dog i Hiroshima. [quote]

Visst är det trams. Att man skrattat glatt och gott åt Miljöpartier, när det partiet som i tre decennier varit bäst på att veta hur allt är och varje gång haft fel, och när de hamnar i maktposition så vet de inte hur de ska vända och vrida säg. Har ingen om hur de ska bete sig, när de själva är dem som har ansvaret. När Miljöpartiet får makten, då bir allt å ena och å andra sidan. Inget blir som de vill, när de verkligen får bestämma. Befolkningen i Sverige trilskas och har sig. Kan man inte avskaffa den svenska befolkningen? Undrar Miljöpartiet. Är inte svenskarna ett hot mot miljön? I Sverige? Ett hot mot den svenska mångkulturella miljön?

Detta ska ingen av oss skratta åt. Det är ju att vara elaka mot Miljöpartiet. Det goda partiet som vet hur allt är och hur allt ska ordnas, men som när det får möjlighet att ordna allt till det bästa, misslyckas totalt. Det ska vi inte skratta åt. Särskilt inte vi onda svenskar. För det är elakt mot inte bara Miljöpartiet, utan också mot invandringen och miljöpolitiken och den svenska skolpolitiken. Att svenskarna skrattar åt den mångkulturella galenskapen. Det är för djävligt och borde inte få förekomma. I Sverige. Världens bästa land.

Att Miljöpartiets politik när de väl hamnat i regeringsställning bara är skit och skräp, helt väredelöst avskräde, det ska vi inte skratta åt, för då blir de goda miljöpartisterna lessna.Och blir de tillräckligt lessna, tror ju jag svensk, att de kan bli lika otäcka som till och med nazisterna som mördade dem som skrattade åt dem. Men ens att säga nåt sånt, är väl i Miljöpartiets Sverige, redan belagt med dödsstraff. Så därför kommer jag att fortsätta att säga exakt det jag har sagt här. Och ställs jag inför Miljöpartiets exekutionspatrull, kommer jag att skratta deras fundamentalistiska medlöpare rätt i ansiktet. Jag är svensk. Oavsett vad Miljöpartiet och Åsa Romson säger. Turkar är inte svenkar. Kurder är inte svenskar. Ej heller så assyrier eller syrianer. Trots fyra generationer svenskfödda. Inte heller judar eller zigenare. Jag är svensk. Och jag finns. På riktigt. Det är förmodligen ett förhållande värre än kärnkraft, för Åsa Romson och Gustav Fridolin.

Och kärnkraften har inget med atombomben att göra. Tror du det är du miljöpartist. Som tunnelbane-Romson.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-05-12 kl. 19:00.
Citera
2015-05-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är jävligt magstarkt att hävda att Aftonbladet används som "referenser", när det som folk gör är att roa sig med att tramsmedia för en gångs skulle angriper sitt kära Miljöparti. Inbördeskrig i den politiskt korrekta ankdammen och folk på Flashback sitter på åskådarplats.

Jag förstår inte vad du menar... Är det inte till Aftonbladet och Expressens rapporteringar det hänvisas? Därav mitt uttallande... Du får gärna referera till annan media, men att i denna tråd hävda att Aftonbladet och Expressen är ointressanta, får stå för dig.

Vad är det du menar

För att visa dig någorlunda smart kan du väl visa på vart i denna tråd åsikter förutom Aftonbladets och Expressens diskuterats? Vilka är de tramsmedia du ser i din egna lilla värld? Och vad menar du med att vi på Flashback sitter på åskadarbänken? Menar du att denna tråd inte existerar? Att diskussion saknas på Flashback eller vad?

Du är förmodligen den mest skruvade människan jag någonsin stött på...
Citera
2015-05-12, 20:19
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Nu har hennes partikollega Bertil Torekull, krävt hennes avgång ur regeringen:

- "Åsa Romson är alltså vice statsminister i Sverige och använder begreppet Auschwitz, symbolen för historiens värsta folkmord, som ett kraftuttryck, dvs som en grov svordom, och hon “beklagar att en del möjligen kan missförstå det”. Hon förstår alltså inte vad det är hon förminskat och som är uppenbart – nämligen miljoner och åter miljoner för sin ras, sin hud döda judar, romer…

Åsa Romson är i mina ögon inte mogen det höga ämbete hon utsetts för eftersom hon inte vet vad hon säger och inte förstår vad det är hon ber om ursäkt för. Hon bör lämna in sin avskedsansökan och därmed rädda inte bara sitt eget ansikte utan i första hand värdigheten, förtroendet och respekten som förbinds med hennes uppdrag.

Hon måste alltså avgå av fyra tunga skäl – för landets, för partiets och för sin egen skull. Och för de namnlösa offren.
"

http://avpixlat.info/2015/05/12/krav-pa-asa-romsons-avgang/
Citera
2015-05-12, 20:48
Bannlyst
Smart! Som vi vet är all publicitet bra publicitet i svensk gammelmedia Se bara på SD t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in