2015-05-10, 23:07
Medlem
"Kravet efter sammanbrottet i ”Mästarna”: Plocka bort elbanan"

Extremt löjligt. Hon hade kunnat ta över 9000 jävla stötar om hon hade starkare psyke! Och fy fan vilken dålig teknik och känsla alla hade i bågskytte, och "ACO" med hennes idiotiska leende varje gång hon gick i mål (i skidskytte), knappt andfådd... Hon tog ut sig mer i dagens program än i OS.
Citera
2015-05-10, 23:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Detta diskuteras varje år. Men är det inte så att man mäter upp ett "rättvist avstånd" före duellen? Alltså att man tar hänsyn till kroppslängd/armlängd?

Jo, det gör man. Grejen är att när man visar båda deltagarna från sidan så syns det tydligt att en längre person hamnar något längre från bordet. Om det dessutom är så att den längre personen är tyngre så krävs det normalt lite längre tid att få "snurr" på kroppen. Det är ju inte bara armen som skall kastas fram.

Helt rättvist blir det aldrig när längd och vikt skiljer sig åt. Nu är ju inte programmet helt rättvist rent generellt så det är väl knappast så mycket att gnälla över.

Brottar-Sara var grymt snabb första gången, kanske beroende på att Tomas inte alls fick tummarna ur röven. Han stod kvar och höll fortfarande i kedjorna när Sara redan ryckt glasstaven från bordet.

Tomas sorti var inte oväntad...dom som på förhand borde falla ifrån har också fallit.
Citera
2015-05-11, 00:18
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jo, det gör man. Grejen är att när man visar båda deltagarna från sidan så syns det tydligt att en längre person hamnar något längre från bordet. Om det dessutom är så att den längre personen är tyngre så krävs det normalt lite längre tid att få "snurr" på kroppen. Det är ju inte bara armen som skall kastas fram.

Helt rättvist blir det aldrig när längd och vikt skiljer sig åt. Nu är ju inte programmet helt rättvist rent generellt så det är väl knappast så mycket att gnälla över.

Brottar-Sara var grymt snabb första gången, kanske beroende på att Tomas inte alls fick tummarna ur röven. Han stod kvar och höll fortfarande i kedjorna när Sara redan ryckt glasstaven från bordet.

Tomas sorti var inte oväntad...dom som på förhand borde falla ifrån har också fallit.

Nej, programmet är inte "rättvist" i rent sportslig mening. Men nu är det ju inte sport det handlar om i MM utan tv-underhållning. Dock är det alltid några tittare varje år som inte riktigt greppar detta faktum....

Jo, jag har sällan/aldrig sett någon deltagare reagera så långsamt som Jonsson gjorde vid första staven. Ville han bara hem, tro? För att jobba bort gubbmagen...
Citera
2015-05-11, 00:25
Medlem
Citat:

I kvällens avsnitt såg det ut som att Micke (programledaren) frågade vilken sida Sara ville ha, och att de direkt körde igång när hon valt sidan. Jag reagerade på det, man märkte inte att de var klippt mellan. Hm, eller förstås så hade de väl bestämt det redan innan Micke frågade.

Jag är inte helt med på att det är en nackdel att vara kortare.

Något som brukar vara en fördel är om staven som släcks (tänds??) på höger sida om en, eftersom de flesta använder högerarmen för att ta den. Vid första duellen ikväll så tändes den vänstraste staven sett från Sara, och hon använde högerarmen trots att det innebar en längre väg.

Appropå rättvisa. Det var ju Tomas som valde gren, och han hade ju kunnat välja balansövningen.
Citera
2015-05-11, 01:55
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jag tycker att det är den mest underhållande av alla tävlingar de kör. Det sållar ut mesarna.
Mesar vet jag inte Men jag håller med om att det är bra underhållning.
Citat:
Detta diskuteras varje år. Men är det inte så att man mäter upp ett "rättvist avstånd" före duellen? Alltså att man tar hänsyn till kroppslängd/armlängd?
Ja, man mäter avståndet så det är ingen orättvisa i det.

Jag tänkte på det där med att maxgränsen för att räkna blomkrukor var 5 ggr - säg att man bara springer upp upp och ner direkt och slänger ur sig en siffra. Det lär väl ta mindre tid än att räkna dem? Dålig regel.

Ganska klart också att det blir Patrik och Sara som går vidare i den här omgången. Två av varje - som vanligt
Citera
2015-05-11, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tänkte på det där med att maxgränsen för att räkna blomkrukor var 5 ggr - säg att man bara springer upp upp och ner direkt och slänger ur sig en siffra. Det lär väl ta mindre tid än att räkna dem? Dålig regel.

Oj, det var smart.

Jävla gnäll i tråden, som vanligt. Patrik är ju störtskön. Och de kan gott plocka bort stötmomentet. Meningslös feel-good-tv om deltagarna (och säkert vissa tittare) skall få ångest. Då kan man väl lika gärna skicka in mästarna i McKamey Manor.
Citera
2015-05-11, 20:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Appropå rättvisa. Det var ju Tomas som valde gren, och han hade ju kunnat välja balansövningen.

Det hade sannolikt inte förändrat något. Tomas har samma problem som Frank...den extra matchvikten består inte av muskler utan av fett och är dessutom placerad så att det påverkar balansen negativt.
Citera
2015-05-11, 20:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jo, jag har sällan/aldrig sett någon deltagare reagera så långsamt som Jonsson gjorde vid första staven. Ville han bara hem, tro? För att jobba bort gubbmagen...

Det var dråpligt. Han vaknade till när hon redan hade plockat staven.

Fattar inte varför gubbarna inte bantar bort säg 10 kg under månaderna före MM. Hysén, Jonsson, Andersson kunde haft det klart lättare i tävlingarna. Andersson verkar dock tillräckligt fit för att kunna vinna alltihop.
Citera
2015-05-11, 21:32
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_007
Inget annat sätt?
Använder du Firefox? Installera Mediahint i så fall.
Citera
2015-05-11, 21:36
Medlem
Citat:
Det hade sannolikt inte förändrat något. Tomas har samma problem som Frank...den extra matchvikten består inte av muskler utan av fett och är dessutom placerad så att det påverkar balansen negativt.

Men tycker du det var orättvist att Sara gick vidare?
Sara har varit mycket bättre än Tomas i så gott som alla grenar. Nu hamnade hon i duell pga att de andra gaddade ihop sig mot henne i samband med bågskyttet. Hon valde Tomas, som i sin tur fick välja gren. Vi verkar överens om att Sara skulle slagit honom i såväl reaktionsduellen (det vet vi ju) och balansduellen.

Om man (du?) ville få Tomas vidare borde tävlingsledningen i "rättvisans namn" ha valt helt andra grenar överlag. Exempelvis bytt ut bågskyttet mot en övning där det gällde att mha hockeyklubba och puck träffa olika föremål. Eller nån form av tacklingsövning. Eller kanske letat upp någon hockeyrink för att se vem som snabbast kunde ta sig fram över isen. Det hade varit mindre missgynnande gentemot Tomas.
Citera
2015-05-11, 22:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Men tycker du det var orättvist att Sara gick vidare?
Sara har varit mycket bättre än Tomas i så gott som alla grenar. Nu hamnade hon i duell pga att de andra gaddade ihop sig mot henne i samband med bågskyttet. Hon valde Tomas, som i sin tur fick välja gren. Vi verkar överens om att Sara skulle slagit honom i såväl reaktionsduellen (det vet vi ju) och balansduellen.

Nej, inte alls orättvist, tvärtom. Sara är fortfarande bra tränad och har klarat sig bra hittills.

Tyvärr börjar hela MM-konceptet kännas lite urvattnat enligt min uppfattning.
Citera
2015-05-12, 08:55
Medlem
Citat:
Nej, inte alls orättvist, tvärtom. Sara är fortfarande bra tränad och har klarat sig bra hittills.

Tyvärr börjar hela MM-konceptet kännas lite urvattnat enligt min uppfattning.

De får inte lägga ner förrän systrarna Kallur varit med!
Jag tror det skulle bli ett uppsving med deltagare som dom två, Kalla, Haag (och övriga skidtjejer), Angelica Bengtsson (lär dröja), utförsåkningstjejerna, Lisa Nordén osv. Plus herrarna i längdåkning, utförsåkning osv. Nicklas Lidström vore intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in