Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Det var ju dock rätt tydligt att MFF var väldigt ostrukturerade och oordnade efter uppehållet. Vi spelade bättre precis innan. Vi tappade positionerna och fokus och lät Elfsborg ta över helt.
Ja, det var ju synd att man inte tog tiden att gå igenom hur man ska bibehålla ledningen. Elfsborg lyckades ju uppenbarligen utnyttja detta, har dem en mycket bättre tränare kanske?
Det anser inte jag, men i detta fallet stod Åge och svor över bengalerna och verkade jätteirriterad och uppgiven, det är inte rätt energi att sända ut till sitt lag.
Malmö hade precis som Elfsborg all makt att samla ihop laget, peka ut vad som var bra, hur man skulle fortsätta och finjustera eventuella brister. Istället gör man det sämre,
Dessutom är det lättare att försvara en ledning än att rucka på ett (normalt sett) bra försvar.
Jag blir lika irriterad när mitt blåvitt skyller på såna hör händelser, det var en händelse förra året när vi låg under och det blev ett bengalavbrott.
Stahre misslyckades. Laget misslyckades. Men man skyllde på en extern faktor. Pinsamt!