Citat:
Ursprungligen postat av
MPaska
När du skriver levererar, ska jag tolka det dom att du menar att Lisbeth palme är leverantören? Jag får inte det att gå ihop med dina tididigare inlägg.
Nej, jag är övertygad om att det var andra som levererade och som levererade båda makarna.
Herr andersaanderssona skrev att platsen för mordet inte kunde förutses "eftersom paret Palme hade sin egen vilja att gå vart de ville". Ja vi har en fri vilja, men vår makt är desto mer begränsad. Jag vet att människor kan påverkas och att det finns experter på området. Omisstänksamma människor som agerar "nervöst" är förmodligen fullt möjliga att styras runt av dem som har erfarenhet.
Männen som inringade paret Palme vid Adolf Fredriks kyrka tycks mig ha påverkat LP, kanske utan att hon var medveten om det, att gå över på andra sidan. Jag tror att de uppträdde på ett sådant sätt att hon ville undvika dem. LP har själv antytt att hon tyckte det var mindre angenämt att vistas bland folk tillsammans med OP, som ofta blev igenkänd.
Faktiskt så tror jag inte bara att de blev styrda från Grand till Dekorima, utan att de också styrdes att gå på bio just denna kväll. I mitt scenario har familjen Palme en situation under sjuttio och åttiotalet som något liknade situationen i filmen Truman story.
Psykologiskt vill vi kanske inte erkänna att sådant är möjligt, men det är det. Den engelske magikern Derren Brown har gjort underhållning av denna sin förmåga:
https://www.youtube.com/watch?v=BjueOXCy3OM