• 8
  • 9
2011-04-25, 15:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Det är inte vattenmängden som är farligt utan ration mineraler/vatten.

Sålänge du får i dig mineraler kan du dricka jävligt stora mängder.

I samband med en måltid kan du dricka sjukt mycket mer vatten än om du fastat ett tag.

Jo visst mineralhalten är det viktig, direkt när kroppen har överskott så sätter njurarna igång blir man pissnödig och då lakar den ut de salter man behöver i kroppen.

Att man skulle svälla upp av för mycket vatten så att hjärta går tungt eller lungorna drabbas av ödem det drabbar bara äldre med hjärtsvikt och nedsatt njurfunktion. De måste ta urindrivande medel.
Citera
2015-02-05, 01:39
Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men har börjat noja som fan att jag ska dö av vattenförgiftning, har druckit några glas mjölk under kvällen när jag käkat några mackor. Har även fått lite ont i bröstet, kan det bero på vattenförgiftning?
Citera
2015-02-05, 05:13
Medlem
Börjar noja som fan, vad ska jag göra?
Citera
2015-05-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BdsmMarit
Börjar noja som fan, vad ska jag göra?
Hoppas att du inte har dött.
Citera
2015-05-11, 16:38
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exedome
Hoppas att du inte har dött.

Kolla historiken så ser du att det gick bra, sen dör man inte av några glas mjölk. Herregud. Om man är orolig så drick kaffe, som är vätskedrivande. Fråga mig inte om det hjälper om man råkat smälla i sig sex lite vatten på ett svep.
Citera
2015-05-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Kolla historiken så ser du att det gick bra, sen dör man inte av några glas mjölk. Herregud. Om man är orolig så drick kaffe, som är vätskedrivande. Fråga mig inte om det hjälper om man råkat smälla i sig sex lite vatten på ett svep.

Skämtar du nu? Det BdsmMarit har sysslat med är inget för nybörjaren inom BDSM. Vem kommer ens på tanken att dricka flera glas mjölk och äta mackor som kvällsfika? Vad skönt att höra att hon lever.

Vad gäller hur mycket vatten man kan dricka så är LD50-dosen ca 6 liter, men har också läst att det är farligt att dricka mer än en liter vatten i timmen. Det måste nämligen finnas en balans mellan hur mycket salter det finns inne i cellerna jämfört med utanför för att kroppen ska fungera. Dricker vi för mycket vatten minskar saltet i kroppsvätskorna, cellerna kommer då försöka återskapa balansen igen genom att själva ta upp vatten och när det sker så sväller de och tar mer plats. Huvudvärk är en av de tidiga symtomen på vattenförgiftning vilket beror på att hjärnan sväller helt enkelt. Värre vattenförgiftning kan leda till kramper, koma och döden. Man kan alltså dricka mer vätska om man också får i sig salt samtidigt, något som maratonlöpare och andra storkonsumenter måste tänka på. Alltså: salta kvällsmackorna för guds skull!
Citera
2015-05-11, 23:07
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porlande
Skämtar du nu? Det BdsmMarit har sysslat med är inget för nybörjaren inom BDSM. Vem kommer ens på tanken att dricka flera glas mjölk och äta mackor som kvällsfika? Vad skönt att höra att hon lever.

Vad gäller hur mycket vatten man kan dricka så är LD50-dosen ca 6 liter, men har också läst att det är farligt att dricka mer än en liter vatten i timmen. Det måste nämligen finnas en balans mellan hur mycket salter det finns inne i cellerna jämfört med utanför för att kroppen ska fungera. Dricker vi för mycket vatten minskar saltet i kroppsvätskorna, cellerna kommer då försöka återskapa balansen igen genom att själva ta upp vatten och när det sker så sväller de och tar mer plats. Huvudvärk är en av de tidiga symtomen på vattenförgiftning vilket beror på att hjärnan sväller helt enkelt. Värre vattenförgiftning kan leda till kramper, koma och döden. Man kan alltså dricka mer vätska om man också får i sig salt samtidigt, något som maratonlöpare och andra storkonsumenter måste tänka på. Alltså: salta kvällsmackorna för guds skull!

Vadå skämtar? Vad hon sysslar med är totalt orelevant i sammanhanget och inget jag ens reflekterade över. Hur som helst så nojade hon pga den mängd vätska ("druckit några glas mjölk under kvällen") hon fått i sig vilket givetvis, utan att veta tid och storlek på glaset (utgår från vanligt glas och tidsmått två timmar ("under kvällen"?), borde vara ofarligt. Således borde hon inte alls vara i riskzonen och det visade sig även att hon varit inloggad i april.

Men visst ska man inte dricka i onödan.
Senast redigerad av Mr.Sound 2015-05-11 kl. 23:14.
Citera
2017-08-06, 22:27
Medlem
Lite gammal tråd men är nere i Egypten nu. 55°C här och jag åt sjukt stark mat.
Mellan 17.00 och 17.30 drack jag exakt 6.8L vatten.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in